וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנזמה: "לא יודע אם הטכנולוגיה הזאת טובה לכדורגל"

דווקא חלוץ צרפת, שהיה מעורב בשער שהפך לציון דרך בכדורגל, מביע ספקות בנוגע לשימוש בה, אבל העולם חוגג את שילובה. שופט העבר גראהם פול: "טכנולוגיה היא הדרך לקדמה". הטוויטר הרשמי של כדור המונדיאל: "תסמכו עליי. גול". ה"ל'אקיפ": "שוב צרפת עשתה היסטוריה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ציון דרך בתולדות הכדורגל/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשחק בין צרפת להונדורס ייזכר גם בעוד שנים רבות. לייתר דיוק, השער השני מבין השלושה שכבשה צרפת לרשת של יריבתה, הוא זה שנכנס להיסטוריה. חלוץ הטריקולור קארים בנזמה ושוער הונדורס נואל ויאדארס הם האנשים שאחראים לרגע בו הכדורגל השתנה, אחרי שלראשונה בתולדותיו טכנולגיית קו השער הכריעה האם היה או לא היה גול.

"צרפת עשתה היסטוריה כשהכניסה לשימוש את טכנולוגיית קו-השער", נכתב בל'אקיפ הצרפתי, "בדקה ה-48 אישר השופט הברזילאי סנדרו ריקי את השער העצמי. זאת הפעם השלישית שצרפת חלק מההיסטוריה של הכדורגל בטורנירי גביע העולם, אחרי שהכחולים וגרמניה היו הנבחרות הראשונות שהכריעו משחק בדו-קרב פנדלים בגביע העולם 1982, וצרפת הייתה הראשונה שניצחה משחק בשער הזהב כשבלאן הבקיע מול פרגוואי בגביע העולם 1998". בל'אקיפ ציינו בעוקצנות שצרפת הונדורס גם עשו היסטוריה כששיחקו בטורניר ללא שהושמעו המנוני המדינות לפני המשחק.

קארים בנזמה, שהיה אחד האחראים על השער ההיסטורי: "בעטתי, הכדור עף מהקורה לשוער ונכנס. ראיתי את הכדור עובר את הקו, אני לא יודע אם הטכנולוגיה הזאת טובה לכדורגל, אבל הכי חשוב זה שניצחנו. זה טורניר גביע העולם הראשון שלי ואנחנו מרוצים מהתוצאה".

שוער נבחרת הונדורס, נואל ויאדארס. רויטרס
נכנס. שוער הונדורס נואל ויאדארס והרגע שנכנס להיסטוריה/רויטרס

אבל בניגוד לבנזמה, היו מי שחגגו את שילובה של הטכנולוגיה, שיכולה לשנות את הכדורגל ולעשות זאת לטעויות שיפוט. פרשן ה-BBC ג'ונתן פירס: "זה לא ממש יצא מהרחם ואז יצא, יש לנו תינוק או לא? אני לא יודע למה להאמין!".

הטוויטר של הכדור הרשמי של פיפ"א "בראזוקה" צייץ: "תסמכו עליי. גול". שופט העבר האנגלי גראהם פול צייץ: "לעין הרגילה אין סיכוי להכריע אם לתת גול או לא לתת. טכנולוגיה היא הדרך קדימה".

"אנחנו מאמינים למה שאנחנו רואים", אמר שדרן ESPN דניאל מאן, "טכנולוגיית קו השער אומרת לנו לא להאמין". שוער נבחרת ארצות הברית לשעבר קייסי קלר אמר: "צריך לתת לטכנולוגיה להכריע במקרים של ספק". "טכנולוגיית קו השער עברה את הניסיון הראשון בהצלחה", נכתב ב"סקיי ספורט".

אבל גם את אופן השימוש בטכנולוגיה הזו יש ללטש, שכן האירוע חולל סערה במגרש. תחילה המערכת הראתה את הכדור פוגע בקורה וקבעה שלא היה שער. לאחר כמה שניות היא הראתה שהכדור כן עבר את קו השער במלוא היקפו לאחר שניתז מגוף השוער, והשופט אישר את השער. מאמן הונדורס לואיס פרננדו סוארס מחה על כך משום שחשב שהטכנולוגיה בדקה רק את הבעיטה של בנזמה ולא מעבר.

עוד באותו נושא

דידייה דשאן: "חשוב לעשות זאת שוב בעוד חמישה ימים"

לכתבה המלאה
שחקני נבחרת צרפת חוגגים עם קארים בנזמה מול הונדורס. Ian Walton, GettyImages
שוב נבחרת צרפת מעורבת ברגע היסטורי/GettyImages, Ian Walton

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully