וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד - צ'ילה: להשיב את הכבוד האבוד

לה רוחה חייבת להתאושש, מנטאלית ומקצועית, מהתבוסה הקשה להולנד. פדרו וחאבי מרטינס יוקפצו להרכב, פיקה ודויד סילבה עשויים למצוא את עצמם בחוץ. בצ'ילה: וידאל שוב יפתח (22:00, ערוץ 1 ו-HD)

מחזור 2מחצית18/06/2014
ספרד
    0
      צ'ילה

      טריוויה

      * שתי הנבחרות נפגשו עשר פעמים בעבר, והצ'יליאנים עדיין מחפשים ראשון בהיסטוריה על ספרד. המאזן עד כה: 8 ניצחונות לספרד ו-2 תוצאות תיקו. יחס השערים: 8:25 לספרדים.

      * המשחק האחרון בין הנבחרות היה בספטמבר 2013 והסתיים ב-2:2.

      * השתיים נפגשו בעבר פעמיים במסגרת גביע העולם, ב-1950 ספרד ניצחה 0:2 וב-2010 ניצחה 1:2.

      * זאת הפעם השלישית בתשעת המונדיאלים בהם השתתפה צ'ילה, שהיא פוגשת את האלופה המכהנת. בפעמיים הקודמות היא הפסידה לברזיל 2:4 ב-1962 ו-1:4 ב-1998.

      * הכתם השחור הזה לא יימחה במהרה: התבוסה להולנד בתוצאה 5:1 הפכה את ספרד לאלופת העולם שפתחה את הטורניר בהפסד הכי גדול, ולאלופת העולם הראשונה שספגה יותר משלושה שערים במשחק הפתיחה שלה בטורניר.

      * צ'ילה מעולם לא הצליחה להבקיע לספרד יותר משני שערים במשחק אחד. מבין עשת המפגשים היא עשתה זאת רק פעמיים. נקודה אופטימית מבחינתה: זה קרה בשני המפגשים האחרונים בין השתיים ב-2011 וב-2013.

      * בתשעה מבין עשרת המפגשים ביניהן ספרד הבקיעה לצ'ילה לפחות שני שערים.

      * אם הולנד תנצח את אוסטרליה וספרד תפסיד לצ'ילה, ספרד תהפוך לאלופת העולם השלישית ברציפות שמודחת בשלב הבתים.

      שחקני נבחרת צ'ילה חוגגים עם ג'אן בוסיור, מאוריסיו פינייה. רויטרס
      עדיין לא ניצחו את ספרד מעולם. שחקני צ'ילה חוגגים/רויטרס

      מפתחות והכנות

      ספרד:

      כבר שנים ארוכות שלה רוחה לא הייתה במצברוח כה ירוד. אחרי התבוסה הקשה והמהדהדת להולנד במשחק הפתיחה, שחשף סף שבירה מנטאלי נמוך ולא אופייני לאלופת העולם ואלופת אירופה המכהנת, ספרד ניצבת בפני אתגר נוסף ולא קל בכלל. ויסנטה דל בוסקה מתכוון להגיב בהתאם למצב ולבצע שינויים נרחבים בהרכב הפותח. מי שכמעט בוודאות יאבד את מקומו בהרכב הוא ג'רארד פיקה, שרשם תצוגה מאכזבת מול הולנד. חאבי מרטינס צפוי לתפוס את מקומו בהרכב. גם דויד סילבה, שרשם החמצה גדולה שהייתה עשויה לשנות את מהלך המשחק מול הולנד, אמור להיענש ולפתוח על הספסל. פדרו אמור לקבל את הקרדיט באגף ימין בהתקפה במקומו. למרות תצוגת הנפל, קסיאס יעמוד שוב בין הקורות ולא יוחלף בידי דויד דה חאה. גם דייגו קוסטה יפתח בחוד בשנית, אך קיימת אפשרות שססק פברגאס יפתח במקומו וישמש כ"תשע מדומה".

      sheen-shitof

      עוד בוואלה!

      תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

      בשיתוף zap doctors
      מאמן נבחרת ספרד, ויסנטה דל בוסקה. רויטרס
      הגיע הזמן להתעורר. דל בוסקה/רויטרס

      צ'ילה:

      חורחה סמפאולי שבע רצון מהניצחון על אוסטרליה, ולא מתכוון לבצע שינויים גדולים בהרכב. ארתורו וידאל, שעדיין סוחב פציעה, לא מתכוון לוותר על המשחק הגדול ויפתח גם הפעם, אחרי שהוחלף במחצית השנייה מול אוסטרליה. השינוי היחיד שעשוי להתבצע כניסתו של פרנסיסקו סילבה להגנה, אך כרגע זו נראית כמו אפשרות קלושה. הוא צ'ילה מצפה לתמיכה מאסיבית מהאלפים הרבים שהגיעו מהמדינה ושטפו את קויאבה. מול אוסטרליה הציגה צ'ילה דקות נפלאות לצד דקות של ירידת מתח, ובעיקר נחשפה בחולשתה המרכזית: חוליית ההגנה. אם טים קייהיל הטריד אותה ללא הפסקה, הרי שהמשימה מול שחקני ההתקפה המוכשרים של ספרד תהיה קשה שבעתיים.

      שוער נבחרת ספרד איקר קסיאס. GettyImages
      הגיע הזמן להתעורר 2. קסיאס/GettyImages

      יעמוד למבחן: איקר קסיאס (ספרד)

      ימים לא קלים עברו על סן איקר מאז התבוסה לצ'ילה והטעות הקשה שביצע בדרך לשער שנכבש לרשתו. סן איקר נראה בתקופה האחרונה בצד היורד של הקריירה. אם לא הספיק השער הבלתי מחויב שספג מדייגו גודין של אתלטיקו בגמר ליגת האלופות, באה הספיגה מול הולנד שהציתה מחדש את הדיון על אפודת השוער הפותח של לה רוחה. מול נבחרת בעלת אוריינטציה התקפית כמו צ'ילה, קסיאס לא יישאר מחוסר עבודה. מחר תהיה לו הזדמנות להוכיח שכוחו עדיין במותניו, ואם יספק הצגה סולידית, יקבל שקט במשחקים הבאים של טורניר.

      הרכבי הקבוצות

      אצטדיון: מרקאנה, ריו דה ז'ניירו
      קהל: 74101

      טרם התפרסמו תגובות

      הוסף תגובה חדשה

      +
      בשליחת תגובה אני מסכים/ה
        3
        walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully