וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת - גרמניה: "רוצים לכתוב את ההיסטוריה מחדש"

שוער הטריקולור הוגו לוריס מוכן למפגש מול המנשאפט ברבע הגמר (שישי, 19:00, ערוץ 1 ו-HD): "מי שטועה, משלם במזומן". לב על מגפת השפעת: "כל שבעת השחקנים התאמנו, הם כשירים"

רבע הגמרמחצית04/07/2014
צרפת
    0
      גרמניה

      טריוויה:

      * צרפת וגרמניה, בימים בהם היא עוד הייתה מערב גרמניה, נפגשו שלוש פעמים במסגרת המונדיאלים השונים. שלושת המפגשים הללו הניבו לא פחות מ-17 שערים, ממוצע של 5.7 שערים למשחק.

      * הפעם הראשונה הייתה במשחק על המקום השלישי ב-1958, אז הטריקולור ניצחו 3:6, כולל רביעייה של ז'יסט פונטיין, במשחק שהביא אותו לשיא כל הזמנים בטורניר בודד: 13 שערים.

      * המפגש השני והבלתי נשכח היה בחצי הגמר ב-1982. אחרי 1:1 בתום 90 דקות, צרפת כבר עלתה ל-1:3 בהארכה, גרמניה הצליחה להשוות וניצחה בפנדלים.

      * בפעם השלישית הגרמנים ניצחו 0:2 בחצי הגמר של 1986. בשני המקרים האחרונים, גרמניה הודחה מהטורניר (עם הפסד בגמר) מיד לאחר ניצחון על צרפת.

      * המשחק האחרון בין הנבחרות היה מפגש ידידות בפברואר 2013. מתיו ולבואנה העלה את הצרפתים ליתרון בדקה ה-44, תומאס מולר (51) וסמי חדירה (74) קבעו מהפך בסטאד דה פראנס.

      * גרמניה הגיעה לחצי הגמר בכל שלושת הטורנירים האחרונים. אף נבחרת לא הגיעה לחצי גמר המונדיאל ארבע פעמים ברציפות.

      * גרמניה מגיעה עם רצף של 15 משחקים ללא הפסד, רצף טוב יותר מזה של כל אחת משבע הנבחרות האחרות שנותרו ברבע הגמר.

      * צרפת העפילה לחצי הגמר בכל אחת מחמש הפעמים האחרונות בהן היא עברה את הסיבוב הראשון במונדיאל (1958, 1982, 1986, 1998, 2006).

      * כל עשרת שעריה של צרפת בטורניר הנוכחי נכבשו מתוך הרחבה.

      * המאזן של צרפת על אדמת ברזיל לאורך ההיסטוריה: שישה ניצחונות, שלוש תוצאות תיקו, הפסד בודד.

      ז'יסט פונטיין, חלוץ נבחרת צרפת לשעבר. Keystone, GettyImages
      כשז'יסט פונטיין הפך לאגדת מונדיאלים/GettyImages, Keystone

      מפתחות והכנות:

      צרפת:

      הטריקולור מעולם לא ישכחו את חצי הגמר של 1982. מעבר לדרמה הענקית, הסיפור המרכזי של המשחק היה ונשאר הכניסה הברוטלית של השוער הגרמני הראלד שומאכר בחלוץ הצרפתי פטריק באטיסטון. מלבד אותו אירוע, שנותר כטראומה בקרב הנבחרת הצרפתית, בין שתי המדינות שוררת היסטוריה ארוכה ויריבות עזה, על המגרש ובעיקר מחוצה לו.

      הנבחרת של דידייה דשאן הפגינה כדורגל מצוין בשני משחקיה הראשונים בטורניר, אבל המשיכה עם תיקו מאופס מול אקוודור וניצחון קשה מאוד על ניגריה. כעת היא תהיה חייבת להיות בשיאה כדי לעבור את מי שנחשבת בעיני רבים למועמדת המובילה, לפחות מצד הנבחרות האירופיות, לזכות בתואר. פול פוגבה, שלצד דקות נהדרות הפגין גם כדורגל מאוד מאכזב לאורך הטורניר, יצטרך לספק את המיטב שלו. ממאדו סאקו החלים מהפציעה במפשעה וכשיר, אולם לורן קוסיילני ימשיך להיות מועדף על פניו ככל הנראה.

      דידייה דשאן מאמן נבחרת צרפת. GettyImages
      דשאן לא רוצה לעצור כאן/GettyImages

      השוער הוגו לוריס הגיע למסיבת העיתונאים יחד עם המאמן דשאן. לוריס נשאל האם הוא מצפה להיות עסוק יותר מחר מאשר במשחקים הקודמים: "כמו לפני כל משחק, אנחנו מוכנים לכל דבר. אתה לא משנה הרגלים בין משחק למשחק. ככל שהמשחקים יותר מכריעים אתה מתכונן טוב יותר למשחק כולו. אנחנו מצפים לכל דבר מהמשחק הזה, מוכנים לכל דבר. יהיה הרבה לחץ על שני הצדדים. ניתן את כל מה שיש לנו כדי לנצח. אפשר לצפות מאיתנו להכל מבחינה טקטית. ניתן הופעה ברמה הכי גבוהה שיש. לנבחרת הגרמנית יש פילוסופיה משלה, אבל נעקוב אחר ההוראות של המאמן שלנו".

      על היריבות ההיסטורית בין גרמניה לצרפת אמר לוריס: "יש היסטוריה גדולה כמובן, אבל נתרכז במה שיהיה מחר. אנחנו רוצים לכתוב את ההיסטוריה שלנו, ולחיות את השלבים האלה עד כמה שאפשר. זו יריבה ענקית. הם הפייבוריטים ויש להם שאיפות גבוהות. אנחנו נראה הרבה מאמץ ונגרום להם לבעיות גדולות. נגד גרמניה, אם אתה טועה, אתה משלם במזומן". השוער נשאל על ההופעה של נוייר מול אלג'יריה, שם הגרמני שימש כמעט כמו עוד בלם: "כשהקבוצה תוקפת, גם השוער צריך להתקדם ולשחק גם כבלם. אתה חייב להיות שחקן כדורגל שלם ונוייר עשה את זה מול אלג?יריה. הוא רב-שימושי".

      לוריס המשיך: "אנחנו לא מפחדים מכלום ויודעים שבמשחק אחד הכול אפשרי וכמובן שהמשחק הזה יכול להיות האחרון. זה עונג, אושר אמיתי, לשחק מול גרמניה ברבע גמר המונדיאל. אנחנו נרגשים, אבל תחרותיים ורוצים לזכות בשביל החברים, המשפחה ובשביל צרפת כולה. נראה על הדשא מה נעשה?. על "מונדיאל השוערים" אמר לוריס: "יש הרבה משחקים פתוחים והרבה שוערים היו טובים מאוד במונדיאל הזה. הם מספקים מופע נהדר ומראים עד כמה חשובה ויוקרתית העמדה הזו. זה לא תמיד המצב". לסיום, נשאל השוער האם קיבל טיפים מריברי לגבי חבריו לבאיירן מינכן: "לא, לא יצרנו קשר עם פרנק בקשר לטיפים על גרמניה. אבל אנחנו חושבים עליו, כמובן?.

      דשאן אמר: "אף אחד לא מפחד. כמו שלוריס אמר, זה עונג לשחק מולם ברבע הגמר. אין לי שום דבר לומר לשחקנים. הם נרגשים. מה שקרה ב-82' ו-86' זו בסך הכול היסטוריה ומחר הם יכתבו אחת משלהם. יהיה כיף". על תומאס מולר אמר הצרפתי: "הוא חשוב לגרמניה, נותן המון עומק ועושה הרבה מאמצים גם בהגנה. הוא אחד השחקנים הכי טובים בגרמניה במונדיאל הזה. גרמניה נבחרת חזקה, מאמינה בהחזקה בכדור, כופה את סגנון המשחק שלה על היריבה, משחקת בקצב משלה. מאז פתיחת המונדיאל אמנם הם החליפו שחקנים אבל משחקים באותה השיטה".

      דשאן נשאל האם הוא מסכים עם אוליבר בירהוף, שאמר שצרפת פייבוריטית: "בטח (צוחק). נחמד, נחמד מצדו. לב ואני יכולים להגיד מה שנגיד, אבל בתחילת המונדיאל גרמניה היתה אחת הפייבוריטיות הגדולות. יש לנו מונדיאל טוב עד עכשיו, מחר יש לנו יריבה מצוינת. גרמניה רגילה למעמדים האלה וזו נבחרת מנוסה יותר. כמובן שניתן את הכול גם".

      שוער נבחרת צרפת הוגו לוריס. רויטרס
      מוכן לגרמניה. לוריס/רויטרס

      גרמניה:

      המנשאפט נזקקו לקצת יותר מ-90 דקות כדי לפצח את אלג'יריה המרתקת. בהארכה, הכושר הגופני והאיכויות של גרמניה כבר עשו את ההבדל והיא צלחה משוכה בכלל לא פשוטה. אלא שהניצחון ההוא נשכח במהרה לאור מגפת השפעת שפשטה על המחנה הגרמני. לא פחות משבעה שחקנים הוכרזו כחולים לקראת המשחק, בעוד מספר שחקנים אחרים "מפתחים תסמיני שפעת", על פי ראשי הנבחרת.

      אם תומאס מולר, אחד מאלה שלא נמצאים בקו הבריאות, לא יוכל לשחק, מירוסלב קלוזה עשוי לפתוח במקומו. מאטס הומלס, שחסרונו הורגש עד מאוד מול האלג'יראים, ינסה להיות כשיר הפעם ולהחליף את שקודראן מוסטפי, שבעצמו גמר את הטורניר עם פציעה.

      עוד באותו נושא

      צרות בגרמניה: מגפת שפעת לפני רבע הגמר

      לכתבה המלאה
      שחקן נבחרת גרמניה, תומאס מולר. GettyImages
      גרמניה חייבת אותו. מולר/GettyImages

      "זה נכון, שבעה שחקנים שלנו סובלים משפעת, אבל אתמול כולם הצליחו לערוך אימון מלא", אמר מאמן המנשפאט יוגי לב, שסירב לחשוף אם פיליפ לאהם יתופקד כקשר או כמגן. "כרגע אנחנו חושבים איך ננצח, אין לנו בראש תסריט של הפסד. נצטרך להדביק את הכושר של צרפת.

      יוגי לב התייחס למנואל נוייר, שנראה מצוין בטורניר ובשמינית הגמר מול אלג'יריה הפגין יכולת טכנית גבוהה במיוחד ביחס לשוער: "למנואל יש טכניקה מעולה, טכניקה ברמה של כל שחקני השדה האחרים שלנו. מבחינתי הוא יכול היה לשחק בקישור".

      טוני קרוס הגיע למסיבת העיתונאים ונאלץ להדוף את השמועות לפיהן הוא חתם בריאל מדריד. "שום דבר לא הוכרע עדיין בנוגע לעתיד שלי, אף אחד לא יצר איתי קשר. בכל מקרה, שום דבר לא ייסגר עד שיסתיים המונדיאל", אמר.

      בנוגע ליריבה ממול אמר קרוס כי "צרפת חזרה להיות נבחרת מהטובות שיש. מה שיכריע את המשחק מחר יהיה במאבק בחוליית הקישור. המטרה שלנו? אנחנו רוצים לזכות במונדיאל. כל דבר חוץ מזה ייחשב להפסד ולאכזבה".

      טוני קרוס שחקן נבחרת גרמניה. GettyImages
      "שום דבר מלבד זכייה במונדיאל לא ייחשב כהצלחה". קרוס/GettyImages

      יעמוד למבחן:

      תומאס מולר (גרמניה)

      העיניים של גרמניה כולה נשואות אל המפציץ. מולר להט מול פורטוגל, נעלם נגד גאנה, כבש שער ניצחון על חשבון ארצות הברית ושוב לא הבריק נגד אלג'יריה בשמינית הגמר. גרמניה חייבת אותו חד, חייבת אותו כובש. אם יש חוליה חלשה בצרפת, הרי שזו ההגנה. המשחק הזה צפוי להיות זהיר ושער לכאן או לכאן יכול לעשות את ההבדל, ממש כמו בשמיניות הגמר השונות. מולר הוא האיש של גרמניה, זה שיכול לקחת אותה אל התואר.

      וואלה! ספורט ובנק ירושלים מטיסים אתכם לחצי הגמר בברזיל

      הרכבי הקבוצות

      אצטדיון: מרקאנה, ריו דה ז'ניירו
      קהל: 74240

        טרם התפרסמו תגובות

        הוסף תגובה חדשה

        +
        בשליחת תגובה אני מסכים/ה
          4
          walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully