וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה בידיים שלהם: מסי ורובן בקרב על פסגת דירוג המצטיינים

6.7.2014 / 14:35

חאמס רודריגס נפרד בדמעות, ניימאר הפצוע גרם לכל ברזיל לבכות וכך התפנתה הזירה לקרב הישיר בין ליאונל מסי לאריאן רובן - על הכרטיס לגמר ועל תואר ה-MVP של המונדיאל. מי מוביל כרגע את דירוג המצטיינים?

עריכת וידאו: יותם בן דוד

הקרב על תואר השחקן המצטיין של מונדיאל 2014 מתחמם. מועמד אחד נפרד מהטורניר בדמעות, אחד אחר נאלץ לנטוש בכאבים וגרם למדינה שלמה לדמוע. כך, נראה שחצי הגמר בין ארגנטינה להולנד יהיה גם זה שיקבע את ה-MVP של הטורניר. ליאונל מסי שנושא על כתפיו נבחרת שלמה שמנצחת בשיניים, אריאן רובן שנמצא בכושר הטוב בחייו, או שמישהו יגיח מאחור ויבצע את העקיפה הגדולה בדרך אל הפרס? הספירה לאחור החלה.

לכל הדירוגים הקודמים

שחקן נבחרת צרפת קארים בנזמה. AP
אולי בעוד שנתיים. קארים בנזמה/AP

10. קווין דה ברוין - בלגיה (מיקום קודם: 9)

אחרי ההופעה המצוינת נגד ארה"ב, במשחק בו הציגה בלגיה לראווה את כישוריה ההתקפיים וחשפה מעט מהפוטנציאל שלה, הביטחון בנבחרת הרקיע שחקים. מארק וילמוטס אמר שהוא "לא צריך את מסי כי יש לי את דה ברוין והזאר". דה ברוין עצמו הבהיר שאין לו כל כוונה להחליף חולצה עם מסי והוא מצפה שיבקשו ממנו החלפה שכזו. ואז התחיל המשחק, וכל הביטחון נעלם לו. דה ברוין היה היחיד שעוד ניסה אצל הבלגים, אבל נדרש ליותר מדי ביום כל כך חלש של הזאר. הוא ניסה לפרוץ את ההגנה הארגנטינאית עם כדורי עומק, בעט פעמיים מרחוק ובאחד המקרים גם סחט הדיפה טובה מסרחיו רומרו, אך המאמץ הגדול שלו לא הועיל. יזכור את המשחק נגד האמריקאים ואת הבישול נגד אלג'יריה. השחקן הטוב ביותר של הבלגים, שעשו את שלהם והציבו עצמם בטופ האירופי. עם הפנים ליורו 2016.

9. קארים בנזמה - צרפת (מיקום קודם: 7)

חלוץ ריאל מדריד בזבז את כל התחמושת מוקדם מדי ובשלושת המשחקים האחרונים ירה סרק בלבד. ההתחלה של הטורניר הייתה מבטיחה מבחינת קארים בנזמה. צמד נגד הונדורס, שער ושני בישולים בהצגה מול שוויץ, עוד שני שערים שנגזלו ממנו. הסקורר של צרפת קטע את בצורת הטורנירים הגדולים ונראה כמי שקיבע את מעמדו בנבחרת, אך בשלבי ההכרעה נתקע. אולי גם מפני שלא קיבל ולו דקת מנוחה אחת במהלך הטורניר. הוא סיכן את השער במחצית הראשונה יותר מכל גרמניה (חמישה איומים שלו לעומת ארבעה של שחקני היריבה) וניסה להטריד את מנוחתו של מנואל נוייר המעולה גם בתוספת הזמן, אך השוער עצר אותו ללא קושי ושלח את בנזמה להתחיל בהכנות ליורו הביתי בעוד שנתיים.

שחקן נבחרת גרמניה מאטס הומלס. AP
משחק מושלם ברבע הגמר. מאטס הומלס/AP

8. מאטס הומלס - גרמניה

איזה הבדל בין משחק ההגנה המבולבל של גרמניה נגד אלג'יריה לזה החף מטעויות מול צרפת. על השינוי אחראי בעיקר מאטס הומלס. בשנה שעברה שילם בלם דורטמונד מחיר כבד על הופעה רעה במשחק ידידות נגד פרגוואי (3:3) ואיבד את מקומו בהרכב הנבחרת. הוא אף מתח ביקורת פומבית על יואכים לב, אך המאמן לא נטר טינה. אחרי שנעדר משמינית הגמר בגלל שפעת ואף הדביק כמה מחבריו, הומלס הוחזר להרכב כדי לייצב את ההגנה. הוא תרם הרבה מעבר. הבלם בן ה-25 נטרל את קארים בנזמה, שלט בכדורי הגובה וגם נתן את הנוקאאוט לרפאל וראן עם ניעור אלגנטי ונגיחה קשתית שהכריעה את המשחק. תוסיפו את התיקול הנהדר שמנע מבנזמה שער ותקבלו משחק מושלם. הומלס הפך לבלם הראשון שכובש שני שערים במונדיאל הזה ופילס דרכו ל-11 מצטייני הטורניר. מי זוכר את פרגוואי?

7. דויד לואיז - ברזיל

עוד כניסה חדשה לדירוג, ולא רק בגלל השער המרהיב בכדור החופשי. דויד לואיז כאן בזכות היציבות לאורך כל הטורניר, בזכות יכולת החיפוי על חבריו להגנה ולא מעט גם בזכות מפגן הספורטיביות לאחר הניצחון על קולומביה. בזמן שטיאגו סילבה בכה במהלך הפנדלים נגד צ'ילה וחשש לבעוט, שותפו למרכז ההגנה לקח אחריות ודייק בבעיטה הראשונה כדי להוריד את מפלס הלחץ. הוא שומר את הדמעות למאני טיים. בכל פעם שמרסלו ודני אלבס נתקעו בהתקפה, החבר הליצן היה שם כדי לסגור את החור באלגנטיות וגם להוציא לדרך התקפה חדשה. נגד קולומביה הוא הוסיף לעבודת המצוינת בהגנה גם גולאסו בכדור חופשי, שהפעם נזקף לזכותו ללא צורך בטובות של פיפ"א, וקינח עם מחווה ספורטיבית לחאמס. ז'וזה מוריניו בר המזל יכול להיות גאה שיש לו שחקן כזה. אה, אופס, הוא מכר אותו לפריס סן ז'רמן.

שוער נבחרת קוסטה ריקה קיילור נבאס. GettyImages
נפרד מהמונדיאל עם עוד הופעה נהדרת לאוסף. קיילור נבאס/GettyImages

6. קיילור נבאס - קוסטה ריקה (מיקום קודם: 5)

עם כל הכבוד וההערכה להופעות הקסומות של טים הווארד וממו אוצ'ואה, השוער הטוב ביותר במונדיאל 2014 נפרד מהטורניר ברבע הגמר. קיילור נבאס עשה זאת ללא הפסד, עם שני שערי חובה בלבד (אחד בפנדל והשני בתוספת הזמן עם 10 שחקנים) ואחרי שעצר 20 מ-22 הכדורים שנבעטו לעבר המסגרת שלו בחמישה משחקים. אחרי היריבות בבית המוות וכמובן יוון המתוסכלת, גם הולנד נתקלה בחומת נבאס. שוערה של לבנטה הגיע למשחק עם פציעת כתף טורדנית וסבל ממנה ביציאות לכדורי הגובה, אך זה לא מנע ממנו להפגין אינסטינקטים מעולים בין הקורות. ואן פרסי ודפאי נתקלו ברגליו של השוער, סניידר, פלאר ורובן פגשו את זרועות התמנון שלו וקוסטה ריקה שוב הגיעה לפנדלים. הפעם, הקסם לא פעל. שווה קבוצה גדולה יותר.

5. תומאס מולר - גרמניה (מיקום קודם: 6)

יואכים לב הפסיק להתעקש ברבע הגמר. הוא החזיר את פיליפ לאהם לעמדת המגן הימני, חיזק את מרכז השדה עם סמי חדירה ואפילו פתח עם חלוץ טבעי בדמות מירוסלב קלוזה. השינוי האחרון גרם להסטתו של תומאס מולר לכנף הימנית, וכך לראשונה בטורניר השחקן המצטיין של גרמניה סיים משחק ללא שער או בישול. למרות זאת, היה לו חלק בניצחון 0:1 על צרפת. ניצחון שלרגע לא הוטל בספק. מולר, עוד אחד שהתגבר על השפעת, רץ ללא הפסקה ועשה עבודה טקטית יוצאת דופן שגרמה גם לפרשן ארסן ונגר לצאת מגדרו. "מולר מדהים, הוא פשוט ענק", החמיא מאמן ארסנל בשידור של TF1. שחקן באיירן סייע לקפטן לאהם וגם ביצע חיתוכים לאמצע כדי להגיע למצבי הבקעה, אך פספס פעמיים. שמר את התחמושת למפגש עם החבר דאנטה בחצי הגמר?

ספורטאי אמיתי

דויד לואיז ניחם את חאמס רודריגס ופרגן בראיון משותף

לכתבה המלאה
חאמס רודריגס נבחרת קולומביה עם דויד לואיז נבחרת ברזיל. AP
גם הברזילאים הצדיעו לו במחווה מרגשת. חאמס רודריגס/AP

4. ניימאר - ברזיל (מיקום קודם: 4)

כואב הלב, באמת. המועמד הראשי של ברזיל לתואר השחקן המצטיין, כלל לא יהיה שם לרשותה בשני המשחקים החשובים מכולם. ניימאר הוליך את הסלסאו לארץ המובטחת. הוא הבקיע צמדים נגד קרואטיה וקמרון, וגם ברבע הגמר היה האיש ששחרר את הפקק כבר בדקה השביעית עם בישול מנקודת הקרן לטיאגו סילבה. שחקן ברצלונה לא הסתפק בבישול הראשון שלו בטורניר. הוא סיכן את השער של דויד אוספינה, יצר מצבים לאחרים ותרם את חלקו במשחק נגד קולומביה לכמה מהרגעים המרשימים ביותר של ברזיל בטורניר. רק ברך אחת לגב לקראת הסיום גזלה מניימאר את החלום להיות זה שמצעיד את הסלסאו להנפה ראשונה אי פעם על אדמתם. גם תפילות האוהדים מחוץ לבית החולים לא הועילו כשנודע על שבר באחת מחוליות הגב, ועכשיו כל החברים ישחקו בשביל ניימאר. למען החוליה החסרה.

3. חאמס רודריגס - קולומביה (מיקום קודם: 1)

הקולומביאני הצעיר לא ישכח לעולם את הכבוד העצום שחלקו לו שחקני ואוהדי נבחרת ברזיל בסיום רבע הגמר. בזמן שחאמס רודריגס התייפח במרכז המגרש, ניגשו אליו דויד לואיז וכמה מחבריו, ניחמו אותו ואז ביקשו מהקהל להריע לאחד מכוכבי המונדיאל. האוהדים בפורטלזה לא אכזבו וסיפקו את אחד הרגעים המרגשים של הטורניר. "כל כך הרבה כוכבים ניגשו לחבק אותי, זה באמת היה משמח", הודה חאמס בסיום. וכמה שהוא היה ראוי למחווה הזו. השחקן היחיד שכבש בכל משחק במונדיאל הזה, עשה זאת גם בהופעת הפרידה. אמנם את שערו השישי הוא השיג מהנקודה הלבנה ואחרי 80 דקות בהן היה הקורבן העיקרי לנוקשות הברזילאית, אך הוא זה שיצר בכלל את המצב עם כדור עומק נהדר לקרלוס באקה. פרס השחקן הצעיר של המונדיאל יהיה שלו, אולי גם תואר מלך השערים. כוכב אמיתי.

שחקן ארגנטינה ליאונל מסי מחמיץ מול טיבו קורטואה שוער בלגיה. רויטרס
לא כבש הפעם, אז מה? ליאונל מסי/רויטרס

2. ליאונל מסי - ארגנטינה (מיקום קודם: 3)

אז ביום בו הוא השווה את מספר ההופעות של דייגו מראדונה בנבחרת, ליאונל מסי לא כבש או בישל. אז מה? ארגנטינה עלתה לחצי הגמר ומסי שמר על סיכוי להביא גביע עולמי ראשון מאז 1986 ולזכות בתואר ה-MVP של הטורניר. הכוכב הגדול עבד קשה נגד בלגיה. הוא רדף אחרי שחקני ההגנה הבלגים שיצאו קדימה בניסיון להשוות, ביצע עבירות וכהרגלו גם יצר מצבים עם כמה מסירות אומן והתגבר על ויטסל ופלאיני כמעט בכל מפגש. בתוספת הזמן הייתה לו הזדמנות ענקית לכבוש את שערו החמישי בטורניר, אבל הוא נעצר אצל טיבו קורטואה - כמו שקרה לו בכל שבעת המפגשים האחרונים מול שוער אתלטיקו במדי ברצלונה. ועכשיו, יש לו את אריאן רובן על הראש. בלי קון אגוארו שיעזור, גם בלי אנחל די מריה. מסי יצטרך להביא את הגביע בעצמו.

1. אריאן רובן - הולנד (מיקום קודם: 2)

כן, הוא זורק עצמו בתיאטרליות גם בעקבות המגע הכי קטן, ואחרי שהפך לאויב האומה במקסיקו כנראה שגם בקוסטה ריקה לא יאהבו אותו, אבל אריאן רובן לא מוריד לרגע את הרגל מהגז. הקיצוני ההולנדי נמצא בכושר הטוב בקריירה, וזה מתבטא כמעט בכל פעולה שלו על כר הדשא. סכנה מתמדת. שחקני קוסטה ריקה לא ידעו איך לעצור אותו. מבחינת המהירות לא היה להם סיכוי, גם לא כשהביאו עזרה של שני שחקנים נוספים. אז הם בעטו בו. ובעטו, ובעטו. ארבעה צהובים ספגו שחקני ההגנה של הטיקוס, כולם בגלל עבירות על רובן, ממש על סף הרחבה. רובן דייק ב-85 אחוזים מהמסירות שלו, איים חמש פעמים על השער, יצרה שלושה מצבים, ביצע שמונה דריבלים מוצלחים, ועוד העלה הילוך כשכולם שפכו לאגר בהארכה. לאחר מכן הוא גם דייק בדו קרב מהנקודה הלבנה והשלים את החזרה לפסגת הדירוג. אם הולנד תגיע לגמר, תואר השחקן המצטיין של המונדיאל צריך להיות שלו.

אריאן רובן שחקן נבחרת הולנד מול קוסטה ריקה. GettyImages
שחקני קוסטה ריקה הצליחו לעצור אותו רק בעבירות. אריאן רובן/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully