וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השופט גנב לנו את החלום, כמו בגמר 1990. לא נסלח"

בארגנטינה האשימו ונזכרו בגמר הקודם: "ריצולי הוא קודוסל של המאה ה-21. עוד שוד לאוסף". מראדונה גאה ומודה: "למסי לא הגיע ה-MVP". צפו: מהומות ברחובות בואנוס איירס לאחר ההפסד

שחקני נבחרת גרמניה אחרי הזכייה במונדיאל/צילום: ענבל מנור, עריכה: גדי וינסטוק

לבה של ארגנטינה כולה נשבר בליל אמש (ראשון) כאשר הנבחרת ספגה בדקה ה-113 והפסידה 1:0 לגרמניה בגמר המונדיאל. ליאונל מסי כבר לא יזכה להניף את הגביע, לפחות לא את זה של קיץ 2014, עליו חלם כל כך. לאורך הטורניר כולו ארגנטינה לא הבריקה, אבל דווקא במשחק אתמול היא הרגישה שוות כוחות לגרמנים ומכאן גם נבעה האכזבה הגדולה בסיום.

ליאונל מסי נבחרת ארגנטינה. AP
ככה זה נגמר. מסי/AP

לאחר המשחק התפנו בארגנטינה למצוא את האשם מספר אחת לטענתם בהפסד: השופט ניקולה ריצולי. "קודוסל של המאה ה-21", נכתב בכותרת ה"אולה". הכוונה היא לאדגרדו קודוסל, האיש שהעניק לגרמניה פנדל בדקה ה-85 מול ארגנטינה בגמר 1990.

עוד נכתב שם: "השופט האיטלקי שיחזר את ההיסטוריה, כמו הקולגה המקסיקני הבלתי נשכח שלו. הוא גנב לנו את החלום להיות אלופים כשלא נתן פנדל על הכניסה המכוערת של נוייר בהיגואין במחצית השנייה. עוד שוד לאוסף... ב-90' נתנו להם פנדל שלא היה, הפעם שוב גנבו מאיתנו ולא נתנו לנו פנדל שהיה ברור. היריב היה זהה לגמר של 90' ולא, הכוונה היא לא לגרמניה, אלא לשופט. איך לא ראית את הפנדל, ריצולי? איך? זה בלתי נסלח. זה היה חייב להיות פנדל ואדום לשוער הגרמני, אבל ריצולי לא ראה כלום וגם לא הקוון שלו, שהיה ממוקם מצוין, מטרים ספורים משם. כולם ראו את זה חוץ מריצולי - קודוסל של המאה ה-21".

עוד באותו נושא

גרמניה זכתה במונדיאל 2014 עם 0:1 דרמטי

לכתבה המלאה
אוהדי נבחרת ארגנטינה מאוכזבים מההפסד לגרמניה. AP
האוהדים נותרו שבורי לב/AP

בארגנטינה ביכו גם את ההחמצות של שחקני ההתקפה: "היו לנו ארבעה מצבים גדולים שהיו יכולים לשנות את ההיסטוריה של גמר המונדיאל, אבל היגואין, מסי, אגוארו ופלאסיו לא היו שם כדי לעשות את ההבדל. מה קרה לכם, חברים?".

עוד נכתב ב"אולה": "השחקנים שלנו בכו בסיום, אבל אין להם ממה להתאכזב, כי הם סיפקו טורניר אדיר ואוהדים מודעים למאמץ. הכאב ענק והנפילה למציאות גם היא. השחקנים היו מפורקים ובכו במרקאנה, אבל הדמעות צריכות להיות גם של גאווה ולא רק של עצב. כמה זמן לא הגענו לרמות האלה במונדיאל? הנבחרת הזו לא תיזכר רק בגלל ההפסד בגמר. לא. ייזכרו אותה כי היא הגיעה לגמר וריגשה מיליוני אוהדים".

נבחרת ארגנטינה מאוכזבת. GettyImages
מה קרה לשחקני ההתקפה?/GettyImages

דייגו מראדונה סיכם: "הנבחרת ייצגה את המדינה בצורה מכובדת מאוד, שיהיה לכולם ברור. גרמניה ניצחה בגלל הירדמות בהגנה, אבל בשום רגע של המשחק היא לא הייתה טובה מאיתנו. הם נתנו לנו כבוד ואת זה השחקנים שלנו על המגרש הרוויחו ביושר. הגיע לנו לפחות לסיים את המשחק בפנדלים, רק על ההקרבה של השחקנים, שנתנו את החיים. גאראי, סבאלטה ורוחו היו מעולים. נוייר סוגר את כל השער, אבל החלוצים שלנו היו יכולים לכבוש".

על הבחירה במסי כשחקן המצטיין של המונדיאל אמר מראדונה: "הייתי נותן לו כל פרס בעולם, אבל אנשי השיווק של פיפ"א רצו לתת לו פרס שהוא לא זכה בו, משהו לא מוצדק. אני חושב שגם הוא לא רצה ללכת לקחת את הפרס. השחקן הטוב במונדיאל לדעתי היה חאמס רודריגס".

וכמובן, איך אפשר בלי קצת בלגן: "קהל ענק התאסף ליד האובליסקו לראות את המשחק, אבל הכול הסתיים במהומות, מכות ועימותים עם המשטרה", נכתב בארגנטינה, "כוחות הביטחון נאלצו להשתמש בגז מדמיע וכדורי גומי. זו לא הייתה אמורה להיות חגיגה?".

מהומות ברחובות בואנוס איירס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully