וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'אנלואיג'י בופון פרש ומירר בבכי, עולם הכדורגל מצדיע: "תודה"

שוער נבחרת איטליה פרש אחרי המפלה מול שבדיה, פרץ בדמעות בשידור חי והבטיח: "אני מצטער, עבור כולם, עוד נחזור, יש עתיד". קסיאס הצדיע לחברו, ריברי הודה: "היית אליל עבור כל שחקן"

AP

יום עצוב לכדורגל האיטלקי. נבחרת איטליה לא הצליחה אתמול (שני) להעפיל לגביע העולמי אחרי שסיימה בתיקו 0:0 ביתי מול שבדיה בגומלין של פלייאוף ההעפלה, והיא מחוץ למונדיאל לראשונה זה 60 שנה אחרי 1:0 במצטבר בשני המשחקים. איטליה ההמומה נאלצת להתמודד לא רק עם המפלה הקשה ו-180 הדקות החלשות ללא שער מול ההגנה השבדית הנחושה, אלא גם מפרישת הכוכבים ג'ורג'ו קייליני, אנדראה ברצאלי ודניאלה דה רוסי. וכמובן, מעל כולם, ג'יאנלואיג'י בופון, השוער האגדי, שהודיע בדמעות על פרישה מהמדים הלאומיים אחרי הכישלון, בסצינת בכי שכבר הפכה לוויראלית בכל עולם הכדורגל.

שוער נבחרת איטליה ג'אנלואיג'י בופון בוכה. AP
לא ככה הוא רצה להיפרד מהמדים הלאומיים. ג'יאנלואיג'י בופון/AP

מיד אחרי השריקה מהאחרונה בופון פרץ בבכי, שרק הלך וגבר בעמדת הראיונות, בשידור חי. "זה היה המשחק האחרון שלי בנבחרת איטליה", הוא אמר ולא עצר את הדמעות, "יש לנו גאווה ואנחנו עקשנים. נדע להתרומם מזה, כפי שכבר עשינו בעבר. אני עוזב נבחרת איטלקית שתדע לדבר בשם עצמה. חיבוקים לכולם, בעיקר לאלו שהיו שותפיי למסע".

איטליה, בעבר אלופת העולם ארבע פעמים, נהנתה מהיכולת של בופון בשער מ-1998, ואתמול השוער בן ה-39 לא הצליח להעפיל למונדיאל שישי. הוא צפוי לפרוש ממשחק בתום העונה. "אני מצטער", אמר בדמעות, "ולא בשבילי, אלא בשביל כל מי שמעורב. נכשלנו לעשות את מה שיכול היה להיות גדול גם מבחינה חברתית, וזו האכזבה האמיתית שלי. אני מצטער שבמשחק האחרון שלי אנחנו לא מצליחים להעפיל למונדיאל".

עוד בנושא

אחרי 60 שנה: איטליה לא תהיה במונדיאל אחרי 0:0 ביתי מול שבדיה
ברוכים הבאים למועדון: הנבחרות הגדולות שלא העפילו למונדיאל
ג'אן פיירו ונטורה מסרב להתפטר. אחרי בופון: מצעד פורשים מהנבחרת
עיתוני איטליה מספידים ומאשימים את המאמן: "זו האפוקליפסה"

עוד באותו נושא

שוב לא פרצה את הבונקר: איטליה ידעה השפלות גדולות יותר

לכתבה המלאה

בופון הוכיח את הגדולה שלו והאופי הייחודי עוד לפני שהחל המשחק, כשהקהל האיטלקי בסן סירו שרק בוז בזמן נגינת ההמנון השבדי, והוא מחא כפיים באופן מופגן על מנת להביע את הכבוד ליריבה. בסיום הוא טען כי המזל לא היה לצד איטליה, אבל גם התעקש שאין תירוצים. "ידענו שיהיה קשה מולם, ובסופו של דבר זה הוכרע על שער מקרי", אמר השוער האהוב והמוערך, שזכה עם איטליה במונדיאל 2006, "להם היה מזל ולנו לא, אבל כשהדברים לא הולכים בכיוון שלך, זו כנראה האשמה עליך".

בופון סירב להאשים את המאמן ג'אן פיירו ונטורה. "בספורט אתה מנצח ומפסיד ביחד", אמר השוער, "הוא אשם בדיוק כמונו. אני רוצה לאחל לכל השחקנים האלה בהצלחה בהמשך, אני מקווה שאולי נלמד מהמקרה הזה ונרוויח ממנו. אני רוצה להגיד תודה ולחבק את כל מי שתמך בי, כמו קיילו (קייליני), ברצה (ברצאלי), לאו (בונוצ'י), ללה (גבריאלה אוריאלי, מנהל הנבחרת) וכל מי שהיה לצדי. אני מותיר אחריי נבחרת איכותית וכישרונית, ושחקנים שעוד ידברו עליהם, מדונארומה ועד פרין, אני בטוח שלא אחסר. עדיין יש עתיד לכדורגל שלנו. אנחנו מדינת כדורגל גאה, עקשנית וחרוצה, ותמיד ידענו להרים את עצמנו אחרי נפילות".

בופון היה בצרפת 1998 שוער מחליף, ערך את הבכורה שלו במונדיאלים ב-2002, וזכה בתואר ב-2006. הוא נפצע במשחק הראשון ב-2010, וחזר ב-2014, בטורניר שבו איטליה לא עלתה משלב הבתים. הוא פרש אחרי 20 שנה, 175 הופעות וגביע עולמי אחד. כצפוי, עולם הכדורגל נפרד מג'יג'י הגדול. "אני לא אוהב לראות אותך ככה", כתב קסיאס לבופון עם התמונה שלו ממרר בבכי, "אני רוצה לראות אותך כמו שהיית עד עכשיו עבור רבים: אגדה. היה תענוג להכיר אותך ולשחק מולך פעמים רבות. עדיין יש לנו את האפשרות ליהנות מכדורגל חבר!".

גם פרנק ריברי היה מאלה שנפרדו מבופון, וכתב עליו "יריב קשה, אופי ענק, אליל עבור כל שחקן. כבוד על קריירה בינלאומית בופון". ארתורו וידאל צייץ תמונה של השניים, ולוקאס פודולסקי כתב עליו: "תודה בופון, אתה אחד הגדולים על המגרש ומחוצה לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully