וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דניס צ'רישב: "אין מילים לתאר את ההרגשה, לא יכולנו לחלום על זה"

כובש הצמד עבור רוסיה לא ידע את נפשו מרוב שמחה אחרי משחק הפתיחה, מאמנו צ'רצ'סוב: "מול מצרים יהיה סיפור אחר, בטח אם סלאח ישחק". מספרי המשחק וגם: דזגוייב בספק להמשך המונדיאל

באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן

בחלומות הכי ורודים שלה, לא תיארה לעצמה מארחת המונדיאל רוסיה שתפתח את הטורניר בצורה כל כך משכנעת ומרשימה. החבורה של סטניסלב צ'רצ'סוב התעלמה מהתחזיות הקודרות והתעללה בערב הסעודית המסכנה עם 0:5 מוחץ. כעת היא מוליכה כמובן את בית א' של גביע העולם 2018, לפחות עד המשחק השני בבית בין מצרים לאורוגוואי מחר (18:00). הדבר היחיד שעשוי להעיב על הניצחון הרוסי הגדול הוא פציעתו של אלן דזגוייב, שהוחלף עוד במחצית הראשונה בשל פגיעה בשריר הירך האחורי. דזגוייב יעבור מחר בדיקות נוספות, אך על פי ההערכות בשלב הזה הוא עשוי להחמיץ את שארית שלב הבתים.

עוד בנושא

מונדיאל 2018: רוסיה הביסה את ערב הסעודית 0:5 במשחק הפתיחה
עוד נזכיר לכם את זה: צפו בכוכבי ליגת העל מהמרים על הזוכה במונדיאל

שחקן נבחרת רוסיה חוגגים. רויטרס
הרוסים חוגגים פתיחה חלומית/רויטרס
שחקן נבחרת רוסיה, אלן דזגוייב. רויטרס
מעיב על השמחה. דזגוייב יורד פצוע/רויטרס

הציטוטים

מאמן רוסיה סטניסלב צ'רצ'סוב ניסה להרגיע את ההתלהבות: "עשינו את הצעד הראשון, היריבה הבאה תהיה יותר חזקה. אנחנו לא יודעים אם מוחמד סלאח יוכל לשחק, איתו או בלעדיו מצרים היא נבחרת חזקה, אבל כמובן שאיתו יותר. יהיה סיפור אחר".

דניס צ'רישב, שכבש צמד לאחר שעלה מהספסל: "אין מילים לתאר איך אנחנו מרגישים כרגע. אני מאושר עבור המשפחה שלי שנאבקה עם הפציעות שלי, הרגע הזה מגיע להם. לא יכולתי לחלום על משהו כזה".

וכעת, לאכזבה בצד המפסיד. "היה משחק קשה וספגנו תבוסה גדולה שלא ציפינו לה", אמר בסיום מאמן הסעודים חואן אנטוניו פיצי, "רוסיה שיחקה טוב מאוד, בזמן שאנחנו פשוט לא הגענו. ההסבר לתוצאה הזו היא הופעה רעה שלנו. אנחנו חייבים לשנות את האסטרטגיה שלנו. נצטרך לשכוח ממה שהיה ולחשוב קדימה. יש לי ביטחון בשחקנים האלה. כנראה שהעובדה שזה המשחק הראשון, ועוד נגד המארחת, השפיעה עלינו. לא עשינו מה שרצינו והיריבה לא הייתה צריכה להתאמץ יותר מדי כדי לנצח בקלות. נצטרך לשכוח ולהתגבר על המצב המביש".

סטניסלב צ'רצ'סוב, מאמן נבחרת רוסיה. רויטרס
נשאר עם הרגליים על הקרקע. צ'רצ'סוב/רויטרס

המספרים

* זה היה הניצחון השני בגודלו בהיסטוריית גביעי העולם של מארחת במשחקה הראשון, מאז 1:7 של איטליה על ארצות הברית ב-1934.

* יורי גאזינסקי כבש בבעיטה הראשונה למסגרת במונדיאל 2018. בפעם הקודמת שטורניר נפתח בצורה כזו הכובש היה פיליפ לאהם עבור גרמניה ב-2006.

* דניס צ'רישב הפך לשחקן הראשון אי פעם שכובש שער כמחליף במשחק פתיחה של מונדיאל.

* בכלל במונדיאלים, צ'רישב הוא החמישי שהצליח לעלות מהספסל ולכבוש עוד במחצית הראשונה. קדמו לו כריסטוף דוגארי הצרפתי (1998) , אסטבן קמביאסו מארגנטינה ומרקו מטארצי מאיטליה (2006) וגיורגיוס סמאריס היווני (2014).

* צ'רישב מוויאריאל הוא גם הכובש הרוסי הראשון במונדיאל שלא משחק בליגה המקומית, מאז ואלרי קרפין (סלטה ויגו) ב-2002.

* צ'רישב הפך לעשירי אי פעם שכובש צמד במשחק הפתיחה של המונדיאל.

* רוסיה היא מארחת המונדיאל השישית שכובשת את שער הפתיחה בטורניר. למבקיע גאזינסקי קדמו אדמיר (ברזיל, 1950), סימונסון (שבדיה, 1958), ברייטנר (גרמניה, 1974), לאהם (גרמניה, 2006), צ'בלאלה (דרום אפריקה, 2010).

* ארטיום דזיובה כבש 89 שניות אחרי שעלה מהספסל - השער המהיר ביותר של מחליף במונדיאל מאז מרצ'ין זבקלוב כבש עבור פולין נגד ארצות הברית ב-2002 אחרי 64 שניות.

סלפי מהאגדות ביציע

* מאז שהחלו לאסוף נתונים כאלה בשנת 1966, ערב הסעודית היא הראשונה שלא בועטת בכלל למסגרת במשחקה הראשון במונדיאל.

* סרגיי איגנשביץ' (38 שנים, 335 ימים) הוא שחקן השדה המבוגר ביותר שמשחק בגביע העולם מאז רוז'ה מילה ב-1994.

* איגנשביץ' הוא גם המבוגר ביותר שמשחק עבור רוסיה/ברית המועצות במונדיאל.

* בפעם האחרונה שקבוצה ירדה להפסקה במשחק הפתיחה עם יתרון של שני שערים לפחות זו הייתה איטליה לפני 84 שנים. האזורי הובילו 0:3 בדרך ל-1:7 על ארצות הברית במונדיאל 1934.

* זו הייתה הפעם הראשונה שרוסיה כבשה שלושה שערים ומעלה במשחק גביע עולם מאז 1994 (1:6 על קמרון). מאמן נבחרת רוסיה סטניסלב צ'רצ'סוב עמד אז בין הקורות בהופעתו היחידה במונדיאל (ואולג סלנקו עשה היסטוריה עם חמישייה).

* אלכסנדר גולובין הוא השחקן הרביעי שמבשל שני שערים במשחק מונדיאל אחד, והראשון מאז בסטיאן שווינשטייגר ב-2006.

* גולובין הוא השחקן הראשון שמוצא את הרשת בבעיטה חופשית ישירה במשחק פתיחה של המונדיאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully