וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה חוגגת: "מוחמד סלאח? צ'רישב! דזיובה! צ'רצ'סוב!"

מארחת המונדיאל נמצאת מרחק נגיעה משמינית הגמר, המאמן חגג על כר הדשא: "ממשיכים לשמח את האוהדים". סלאח הפך לכובש השלישי של מצרים במונדיאלים, אבל קופר הודה: "הוא היה מוגבל"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

לפני שבוע בדיוק בנבחרת רוזסיה התכוננו למונדיאל בחשש גדול. התוצאות והיכולת במשחקי ההכנה נראו רע מאוד והפרשנים דיברו על מפח נפש. "רוסיה תהפוך למארחת השנייה בלבד בהיסטוריה של המונדיאלים שלא מצליחה להעפיל לשמינית הגמר", סברו רבים. אז סברו. רוסיה גברה הערב (שלישי) 1:3 על מצרים, עלתה מעשית לשמינית הגמר כבר אחרי שני מחזורים ובעיקר שוב הלהיבה את האוהדים שלה.

"סלאח? צ'רישב! דזיובה! צ'רצ'סוב!". כתבו ב"ספורט אקספרס" הרוסי. צ'רישב כבש את השלישי שלו בטורניר ודזיובה כבר עם צמד, אבל המנצח הגדול הוא צ'רצ'סוב. האיש שניצב תחת ביקורת יוקדת בשנה האחרונה, הסתובב על כר הדשא בגב זקוף - יודע שסוף סוף הוא הגיבור.

אחרי החגיגות על כר הדשא, צ'רצ'סוב הגיע למסיבת העיתונאים והוריד כמה הילוכים: "ביצענו את המוטל עלינו ועכשיו אנחנו צריכים לנוח ולנתח את העבודה שעשינו. הנבחרת ממשיכה לשחק טוב ולשמח את האוהדים, הכל עובד כמתוכנן".

ארטיום דזיובה שכבש את שערו השני בטורניר: "כל המדינה שמחה, אנחנו רואים את התמיכה בכל עיר, רוסיה חוגגת. אנחנו שמחים בטירוף. כל השחקנים נלחמו בכל פינה במגרש, לא נתנו למצרים אפילו סנטימטר אחד על כר הדשא".

מאמן נבחרת רוסיה, סטניסלב צ'רצ'סוב. GettyImages
מאיש מושמץ לגיבור הגדול. צ'רצ'סוב/GettyImages

במצרים חיכו למוחמד סלאח שלא שיחק נגד אורוגוואי במחזור הפתיחה, אבל המשיח לא בא. כוכב ליברפול נראה תשוש, זכה לשמירה צמודה ואגרסיבית ולא נכנס לקצב. הוא אמנם סחט פנדל וגם כבש אותו, אבל זה היה רחוק מלהספיק.

במחצית הראשונה סלאח נגע בכדור רק 19 פעמים - פחות מכל שחקן שדה אחר של הנבחרת שלו. הפערים ביכולת הוכיחו שאי אפשר לבנות הכל של שחקן אחד והפרעונים שסומנו כמועמדים לעלות לשמינית הגמר, עם רגל וחצי מחוץ לטורניר.

"סלאח הרגיש טוב, הצוות הרפואי אמר שהוא מוכן", אמר המאמן הקטור קופר בסיום, "יכול להיות שהתנועה שלו הייתה קצת מוגבלת. מה היה קורה אם הוא לא היה נפצע בגמר ליגת האלופות? הוא היה יכול להתאמן עם שאר השחקנים בשלושת השבועות האחרונים. אבל אני חושב שהוא היה טוב היום".

המאמן הארגנטינאי הוסיף: "אני חושב ששיחקנו טוב היום, אבל עשינו טעויות שעלו לנו ביוקר. אין לי הסבר למה שקרה בתחילת המחצית השנייה. היינו חסרי ריכוז, טעינו והרוסים ניצלו את הזה. הפסדנו בגלל שהיו לנו 10-15 דקות רעות, לפעמים דברים כאלו קורים בכדורגל".

עוד באותו נושא

מונדיאל 2018: רוסיה עלתה מעשית לשמינית הגמר אחרי 1:3 על מצרים

לכתבה המלאה
מוחמד סלאח, שחקן נבחרת מצרים. רויטרס
כמעט לא נגע בכדור. סלאח/רויטרס

המספרים

* השער העצמי של אחמד פתחי היה החמישי בטורניר הזה ואנחנו רק בתחילת הסיבוב השני. שיא השערים העצמיים לטרניר אחד עומד על שישה (1994).

* מצרים מעולם לא ניצחה יריבה אירופית במונדיאל. המאזן אחרי התבוסה הערב: 2 תוצאות תיקו ו-3 הפסדים.

* דניס צ'רישב שהעלה הערב את המאזן שלו ל-3 שערים, הוא הרוסי הראשון שמגיע לכמות הזו מאז 1994.

* הפנדל של מוחמד סלאח היה ה-10 בטורניר - בדיוק כמו לכל אורך שלב הבתים במונדיאל הקודם. שיא הפנדלים בשלב בתים במונדיאל עומד על 15 (2002).

* מוחמד סלאח הפך לכובש השלישי של מצרים במונדיאלים. קדמו לו עבדלרחמן פאוזי (1934) ומג'די עבד אל גאני (1990).

* נתון מעניין: מלך השערים של הפרמיירליג כבש בכל אחד מארבעת המונדיאלים האחרונים: תיירי הנרי (2006), דידייה דרוגבה (2010), לואיס סוארס (2014) ומוחמד סלאח (2018).

דניס צ'רישב, שחקן נבחרת רוסיה. AP
הרוסי הראשון שכובש יותר משני שערים במונדיאל אחד מאז 1994. צ'רישב/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully