וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה - שבדיה: רויס, גונדואן וגומז עשויים לפתוח, הומלס בחוץ

אחרי ההפסד למקסיקו, המאנשאפט רוצים להימנע מהדחה (ש', 21:00, קשת 12). הקטור יפתח, אוזיל וחדירה עשויים לרדת לספסל. הסקנדינבים, שסובלים מווירוס בטן, יעלו לשמינית הגמר אם ינצחו

מחזור 2הסתיים23/06/2018
גרמניה
  • רויס (48)
  • קרוס (90)
1:2
  • (32) טויבונן
שבדיה
עריכה: מתן חדד

הרכבי הקבוצות

שופט: שימון מרצ'יניאק (פולין)
אצטדיון: פישט (סוצ'י)
קהל: 44287

גרמניה

אחרי ששלוש מארבע אלופות העולם האחרונות סיימו את דרכן כבר בשלב הבתים של המונדיאל שלאחר מכן, הגרמנים ינסו לשים מאחוריהם את ההפסד למקסיקו ולהימנע מגורל דומה. לשם כך, החבורה של יואכים לב תצטרך להשיג ניצחון שני בסך הכול בשמונה משחקים (הניצחון היחיד: על ערב הסעודית). למרות היכולת הלא משכנעת בהפסד למקסיקו, לב לא צפוי לטלטל את ההרכב שלו, וההתלבטות העיקרית היא האם לפתוח עם מרקו רויס במקום מסוט אוזיל. אילקאי גונדואן עשוי להחליף את סמי חדירה ויונאס הקטור יחזור ל-11 לאחר שהתאושש ממחלה, על חשבונו של מרווין פלאטנהארדט.

מאמן גרמניה לב אמר במסיבת העיתונאים: "אנחנו צריכים יותר אנרגיה ושפת גוף שונה, זה לא היה מספיק טוב מול מקסיקו. הנבחרת במצב פיזי טוב. אם ניקח את זה אל הדשא, נשחק טוב מחר. אנחנו לא צריכים לעשות שינויים משמעותיים בגלל משחק רע אחד". לב אישר שמאטס הומלס סובל מפציעה בצוואר ולא צפוי לשחק.

שחקן נבחרת גרמניה מרקו רויס. GettyImages
יביא את השינוי? מרקו רויס/GettyImages

שבדיה

השבדים לא הרשימו במחזור הפתיחה אבל פנדל מדויק של אנדראס גרנקוויסט שם אותה בעמדת זינוק נהדרת לשמינית הגמר, והיא תבטיח את מקומה שם את תדהים את גרמניה. הסקנדינבים הפסידו רק פעמיים בתשעת המשחקים האחרונים שלהם, ובשישה מהתשעה שמרו על רשת נקייה, וההגנה שלהם עשויה להיות המפתח גם מול אלופת העולם. בשלושת המונדיאלים האחרונים שלהם, הם השיגו ניצחון במחזור השני של שלב הבתים. המאמן יאנה אנדרסון לא צפוי לערוך שינויים בהרכב.

שלושה שחקני שבדיה - פונטוס יאנסון, פיליפ הלאנדר ומרכוס רודן - סובלים מווירוס בבטן ולא נסעו עם הנבחרת לסוצ'י, כדי לנסות למנוע מהם להדביק את שאר השחקנים. הם צפויים להגיע לאצטדיון בנפרד ובזמן להתמודדות. "פיצלנו את הסגל", אמר המאמן יאנה אנדרסון, "לא הבאנו אותם איתנו על המטוס, כי לא ידענו מה גרם למצב שלהם, אבל הם יטוסו מחר".

על המשחק: "כל החיים שלנו והקריירה שלנו אנחנו מתכוננים לרגעים האלה. להדיח את נבחרת גרמניה זה דבר אחד, אבל אנחנו מתמקדים בזדמנות שיש לנו להעפיל. זה יהיה יוצא מהכלל לעשות את זה".

מאמן נבחרת שבדיה יאנה אנדרסון. רויטרס
יאנה אנדרסון במסיבת העיתונאים/רויטרס

טריוויה

* זו הפעם החמישית, והראשונה מאז 2006, שגרמניה ושבדיה נפגשות במסגרת המונדיאל. המאזן 1:3 לגרמנים.

* במוקדמות מונדיאל 2014, שתי הנבחרות סיימו במקומות הראשונים באותו הבית, אחרי שני מפגשים מרתקים: 5:3 לגרמניה בשבדיה, 4:4 בברלין.

* גרמניה מחזיקה במאזן לא טוב במשחקים שנערכים במחזור השני של שלב בתים במונדיאלים: מאז 1994 ניצחה רק פעם אחת, סיימה ארבעה משחקים בתיקו והפסידה אחד נוסף.

* הפעם האחרונה בה גרמניה לא ניצחה במשחק הפתיחה שלה בגביע עולם, היא הגיעה עד לגמר (1982).

* גרמניה ניצחה רק פעם אחת בשבעת משחקיה האחרונים.

* שבדיה הפסידה פעמיים בתשעת משחקיה האחרונים, ובשישה מהם שמרה על רשת נקייה.

* ניצחונה של שבדיה על דרום קוריאה היה הראשון של במשחק פתיחה של מונדיאל מאז 1958.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully