וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרוס: "חלק מהאנשים בגרמניה היו שמחים אם היינו עפים, אבל לא ניתן להם את זה"

כובש שער הניצחון ב-1:2 מול שבדיה סגר חשבונות בסיום, רויס הצטרף אליו: "הוא צודק, היו לא מעט אנשים שרצו שנפסיד". למעלה מ-250 ג'יגה בייט של ממים וירידות על גרמניה נמחקו אחרי השער

עריכה: מתן חדד

באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן

הפסד במשחק הראשון, פיגור במשחק השני והחמצות בקצב בדקות הסיום של המשחק - זה נראה כמו מתכון בטוח להדחה של אלופת העולם מהמונדיאל כבר בשלב הבתים, אבל את הגרמנים אסור להספיד כל כך מהר. שער ענק של טוני קרוס בדקה ה-95 קבע 1:2 סופר דרמטי על שבדיה ושינה את כל התמונה בבית ו', ופתאום ממצב בו סיכויי המאנשפאט להעפיל לשמינית הגמר נראו קלושים מאוד, הם יגיעו למחזור הסיום של שלב הבתים מהמקום השני בבית ובמומנטום נהדר. איזה ערב אדיר קיבלנו בסוצ'י! בגרמניה היללו את קרוס וב"בילד" נכתב בפשטות "טוני, אתה אלוהי הכדורגל".

בסיום המשחק נודע כי סבסטיאן רודי, שפתח בהרכב על חשבונו של סמי חדירה ונאלץ לפנות את מקומו בשל חבטה שספג בפניו עוד במהלך המחצית הראשונה, שבר את אפו. בגרמניה התייחסו לעובדה שלראשונה זה שנים כל 11 שחקני ההרכב שרו את ההמנון לפני שריקת הפתיחה.

עוד בנושא

מונדיאל: גרמניה ניצחה 1:2 את שבדיה משער בדקה ה-95 של קרוס ונותרה בחיים
התגובות ברשת: השער שגרם לליניקר לעדכן את הציטוט המפורסם, רובי וויליאמס בירך
מונדיאל 2018: תרחישי בית ו' - איך גרמניה תעלה והסיוט של מקסיקו
במשחק נוסף בבית ו': מקסיקו ניצחה 1:2 את דרום קוריאה

אחרי ההפסד למקסיקו במחזור הפתיחה, שחקני נבחרת גרמניה וגם המאמן יואכים לב ספגו ביקורות קשות מאוד במדינה. כלי התקשורת ושחקני עבר רבים מתחו ביקורת חריפה כשבמוקד עמד מסוט אוזיל (שלא שותף בכלל מול שבדיה), אבל גם שאר השחקנים חטפו מקלחות. אחד משחקני העבר שהעבירו ביקורת חריפה הוא מריו באזלר, כשגם עיתונאים רבים ביקרו את הגישה של הנבחרת.

טוני קרוס דיבר על הלחץ והביקורות שהיו נגד הנבחרת בגרמניה אחרי ההפסד למקסיקו במחזור הפתיחה: "הייתה לי את התחושה שחלק מהאנשים בגרמניה היו שמחים מאוד אם היינו מודחים היום, אבל לא ניתן להם את התענוג הזה ולא נעשה להם את החיים קלים". גם מרקו רויס דיבר על כך ואמר: "טוני צודק, הרבה אנשים בגרמניה רצו שנפסיד". יוזואה קימיש הוסיף: "שיחקנו היום לא רק בשביל עצמנו, לא רק בשביל הנבחרת, אלא בשביל יותר מ-80 מיליון גרמנים בבית. למרות שהיו הרבה עיתונאים שרצו שנפסיד".

אפרופו שמחה לאיד, לפי אחד הדיווחים כ-250 ג'יגה בייט של ממים וירידות על ההדחה של גרמניה נמחקו מהרשת אחרי שער הניצחון של קרוס.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שחקני נבחרת גרמניה חוגגים. רויטרס
איזו חגיגה של הגרמנים/רויטרס

המספרים

* גרמניה מעולם לא הודחה בשלב הבתים הראשוני של המונדיאל.

* הפעם האחרונה בה גרמניה ניצחה משחק מונדיאל בו ספגה ראשונה הייתה ב-1998, נגד מקסיקו.

* שערו של טוני קרוס אחרי 94 דקות ו-41 שניות היה המאוחר ביותר של גרמניה במונדיאל. בנוסף, זה שער הניצחון הכי מאוחר שאי פעם נכבש בגביע העולמי, לא כולל הארכות. הוא שבר את שיאו של פנצ'סקו טוטי, שכבש אחרי 94:26 דקות בשמינית הגמר ב-2006.

* זו הייתה הפעם הראשונה שגרמניה ניצחה משחק במונדיאל בו הייתה בפיגור בהפסקה, אחרי שמונה משחקים. הפעם האחרונה שזה קרה: נגד שבדיה, ב-1974.

* שבדיה הפסידה במשחק שלב בתים לראשונה מאז 1990, ואחרי תשעה משחקים ברציפות.

* גרמניה העבירה ב-10 הדקות הראשונות 122 מסירות לעומת 6 בלבד של שבדיה.

* אולה טויבונן לא מצא העונה את הרשת בליגה הצרפתית במדי טולוז, והוא הצליח לעשות את זה דווקא במונדיאל נגד גרמניה.

* גרמניה בלתי מנוצחת ב-11 המשחקים האחרונים שלה נגד שבדיה. הניצחון השבדי האחרון היה באפריל 1978 (1:3).

* לראשונה מאז ביצע את הופעת הבכורה שלו בנבחרת הבוגרת, מסוט אוזיל לא היה בהרכב הפותח של גרמניה בטורניר גדול. התחיל ב-26 משחקים ברציפות עד למשחק נגד שבדיה.

שחקן נבחרת גרמניה טוני קרוס, המאמן יואכים לב. רויטרס
אנחת רווחה וחיבוק. טוני קרוס ויוגי לב/רויטרס

* השער של טויבונן היה הראשון שהשבדים לא כובשים בפנדל מאז מונדיאל 2006.

* גרמניה ספגה בשני משחקיה הראשונים במונדיאל לראשונה מאז מונדיאל 1990.

* שער ראשון של מרקו רויס במונדיאל במשחק הראשון בו הוא פתח.

* הנגיעה הראשונה של מריו גומז בכדור הובילה לבישול.

* הגרמנים היו צריכים לבעוט 34 פעמים לשער במונדיאל הזה כדי למצוא את הרשת.

* מרקו רויס הפך לגרמני הרביעי שכובש בהופעה הראשונה שלו בהרכב הן ביורו והן במונדיאל (2012, 2018). לפניו היו גרד מולר (1970, 1972), דיטר מולר (1976, 1978), קארל היינץ רומיניגה (1978, 1980).

* מרקו רויס כבש בבעיטה הראשונה שלו למסגרת אי פעם במסגרת המונדיאל.

הציוץ של אוזיל

גם לירוי סאנה בירך את חבריו: "עדיף מאוחר מלעולם לא"

מאמן גרמניה יואכים לב: "זה היה מותחן, מלא ברגשות וכמו רכבת הרים שעולה ויורדת עד שריקת הסיום. אחרי שספגנו את השער שמרנו על הראש למעלה, אמרנו שאנחנו צריכים למסור יותר פסים מהירים, לכסות יותר שטחים כדי לעייף את שבדיה ואז לפתוח שטחים, והצלחנו לעשות את זה. במחצית השנייה הצלחנו לבנות לחץ חזק. גם החמצנו כמה מצבים מצוינים שהיו לנו כדי לכבוש, אבל מה שהערכתי מאוד היה שהשחקנים הראו רוח אמיתי. לא איבדנו תקווה שאנחנו יכולים להשלים את המהפך ולנצח".

כובש שער הניצחון, טוני קרוס אמר בסיום: "כמובן שהשער הראשון הוא באשמתי. אין ספק בכך. אבל אתה צריך שיהיו לך את הביצים כדי לשחק כמו במחצית השנייה. הגיע לנו לנצח בגלל הדרך בה נלחמנו עד הסוף". מרקו רויס, שנבחר לשחקן המצטיין עם שער ובישול, אמר: "בעשר או 15 דקות האחרונות היינו כבר עייפים, אבל לא הפסקנו לשחק כדורגל. הבעיטה של טוני, מה אני יכול להגיד? פשוט רמה הכי גבוהה שיש. בגביע העולם נופלים הרבה שערים מאוחרים ואתה צריך להיות עם קצת מזל. האמת שהתחלנו טוב מאוד את המשחק, אבל לא הגענו למצבים אמיתיים. השבדים שיחקו טוב והתגוננו טוב. קשה לומר מדוע עשינו את הטעויות, אבל בכדורגל קורות טעויות".

תומאס מולר הוסיף: "זו עשויה להיות נקודת מפנה עבורנו, עכשיו אנחנו חזק בטורניר. יש לי פרפרים בבטן אחרי משחק כזה".מסוט אוזיל, שלא שותף אפילו לדקה במשחק הקריטי של גרמניה, הוכיח בסיום שהכוח של הנבחרת הזו הוא לא בשחקן כזה או אחר, והציג רוח צוות יוצאת מהכלל. "איזה קרב", צייץ השחקן שלראשונה בקריירה שלו לא פתח במשחק נבחרת בטורניר גדול, "אנחנו קבוצה אחת - על ומחוץ למגרש. לא משנה מה הם יגידו".

מאמן שבדיה יאנה אנדרסון אמר אחרי המשחק: "זה כנראה סיום המשחק הכואב ביותר בקריירה שלי, אבל כל הבית עדיין חי, אז נצטרך ללקק את הפצעים שלנו ולחזור למשחק הבא. עדיין יש לנו סיכוי מצוין לעלות. אנחנו הולכים לעשות הכול כדי להשיג את הכרטיס לשמינית הגמר ביום רביעי. אבל מבחינה אמוציונלית עכשיו אנחנו מאוכזבים מאוד שלא הצלחנו להשיג אפילו נקודה".

בהמשך תקף אנדרסון את ההתנהגות של שחקני גרמניה לאחר שריקת הסיום ואמר בכעס: "חלק מהמנהיגים של הקבוצה שלהם רצו לכיוון הקבוצה שלנו לאחר הניצחון וחגגו לנו בפרצוף. זה מכעיס ומעצבן. אנחנו נלחמנו במשך תשעים דקות ואחרי דבר כזה צריך ללחוץ ידיים ולתת ליריב שלך להיות עצוב. ההתנהגות של הגרמנים מכעיסה ומעצבנת".

על פי הדיווח ב"בילד", מי שעורר את זעמם של הסקנדינבים היו מנג'ר איגוד השחקנים הגרמני גאורג ביהלאו וקצין העיתונות אולי פויגט. על פי הטענות השניים צהלו, הניפו אגרופים ונהגו בצורה לא מכובדת. הקשר השבדי אמיל פורסברג שמשחק בבונדסליגה הצטרף לביקורת של מאמנו ואמר: "הגרמנים התנהגו מגעיל. הם לא שמו עלינו. זה היה חוסר כבוד".

ההתאחדות הגרמנית התנצלה על האירועים בפני השבדים. בהודעה רשמית של ההתאחדות הגרמנית נאמר: "בסיומו של המשחק צוות האימון שלנו הרשה לעצמו התנהגות אמוציונאלית יתר על המידה לכיוון הספסל השבדי. על כך ביקשנו סליחה מהנבחרת השבדית".

וזה עוד לא הכול: כלי תקשורת בשבדיה דיווחו כי קשר הנבחרת ג'ימי דורמז שביצע את העבירה שהובילה לשער של טוני קרוס קיבל מאות הודעות גזעניות מאוהדים סקנדינבים שזעמו על תיפקודו במשחק. ההערות נגעו למוצאו הטורקי של דורמז. השחקן עצמו אמר: "זה לא מזיז לי. אני גאה לייצג את המדינה שלי".

עדכון אחרון: 11:30

שחקני נבחרת שבדיה לאחר ההפסד לגרמניה. רויטרס
שחקני שבדיה זועמים בסיום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully