וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך היו נראות טבלאות המונדיאל בלי מהפכי הבזק הדרמטיים

25.6.2018 / 9:30

סרביה הייתה אמורה לעמוד בראשות הבית, ברזיל וגרמניה ניצלו מהדחה כמעט ודאית, מצרים ומרוקו היו מגיעות למחזור הנעילה כשהן עדיין בחיים. כך היו נראות טבלאות המונדיאל, אלמלא האחוז הגבוה של המשחקים שהוכרעו בחמש הדקות האחרונות

עריכה: מתן חדד

מונדיאל 2018, לפחות בעשרת הימים הראשונים שלו, מתחיל להסתמן כטורניר שבו ההכרעות נופלות ברגע האחרון. הגביע העולמי הנוכחי הוא זה שבו קמה לתחייה הקלישאה על כדורגל שמשחקים 90 (95?) דקות, ובסוף גרמניה מנצחת. אבל האם הרושם הזה מגובה במספרים? כיצד היו נראות טבלאות הבתים אלמלא ההכרעות שנפלו בדקות הסיום?

עוד בנושא:
קולומביה ניצחה 0:3 את פולין ונשארה חזק בתמונת העלייה
פלקאו התרגש, בפולין תקפו: "האסון בקאזאן"

ובמילים אחרות: אם כדורגל היו משחקים 85 דקות, בכלל לא בטוח שגרמניה הייתה מנצחת.

רגע לפני שמחזור הנעילה בשלב הבתים יוצא לדרך, רובן המכריע של המדינות עדיין מצויות במתח גבוה: שש המשתתפות שהבטיחו את מקומן בשמינית הגמר עדיין לא יודעות היכן ידורגו בטבלה הסופית, ועל עשרת הכרטיסים הנותרים ייאבקו 19 נבחרות. באף אחד משמונת הבתים לא הוכרע עדיין מי תזכה במקום הראשון.

15 שערים מתוך 83 עד כה נכבשו מהדקה ה-85 והלאה (18% מהשערים).

שבעה משחקים מתוך 32 הוכרעו על ידי שער בחמש הדקות האחרונות (22% מהמשחקים). בכל אחד ואחד מהם השתנתה זהות המנצחת בשל הבקעה שכזו.

ומה קרה בשלב הבתים של המונדיאל הקודם ב-2014? הדמיון מפליא, אבל ההבדל תהומי:

15 שערים מתוך 136 נכבשו מהדקה ה-85 והלאה (11% מהשערים).

שבעה משחקים מתוך 48 הוכרעו על ידי שער בחמש הדקות האחרונות (14% מהמשחקים).

טוני קרוס נבחרת גרמניה עם המאמן יואכים לב. רויטרס
יואכים לב מודה לטוני קרוס על השער שלו אחרי הדקה ה-85/רויטרס

ומכאן, לתוצאות עצמן. אילו, באופן היפותטי, משחקי המונדיאל הנוכחי היו מסתיימים בדקה ה-85 - טבלאות חלק מהבתים היו משתנות לחלוטין.

בבית ה' נטרפו הקלפים בעקבות שינויים של הרגע האחרון. התמונה המסובכת גם כך, כשנקודה אחת מפרידה בין ברזיל ושוויץ לבין סרביה, הייתה מסתעפת עוד יותר אלמלא שערי הניצחון הדרמטיים. הספיגה המיותרת של הסרבים עשתה את ההבדל בין נבחרת שהייתה אמורה להיות מדורגת היום במקום הראשון לבין אחת שנמצאת במקום השלישי ואינה תלויה בעצמה. ההפך הוא הנכון עבור הברזילאים: הצמד המאוחר שהבקיעו נגד קוסטה ריקה הציל אותם ממצב ביש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אינפו בית ה'. מערכת וואלה!
אינפו בית ה'/מערכת וואלה!

בבית ו' התמונה התהפכה בשל הבעיטה החופשית המדויקת של טוני קרוס במוצאי שבת. לפניה, מקומה של מקסיקו בשמינית הגמר היה מובטח, ושבדיה הייתה עם רגל וחצי בשלב הבא. גרמניה, שחזרה לחיים בדקה ה-95, ניצלה (לפחות בינתיים) מהדחה די ריאלית.

אינפו בית ו'. מערכת וואלה!
אינפו בית ו'/מערכת וואלה!

בבית ב', אלמלא שער השוויון שספגה מכריסטיאנו רונאלדו, ספרד הייתה מגיעה למשחק האחרון בראש שקט וצלול, כשהכרטיס ל-16 האחרונות כבר בידיה; איראן, שמדורגת מתחת לפורטוגל - דווקא לא יכולה להתלונן, מכיוון שהיא עצמה נהנתה משער ניצחון בתוספת הזמן מול מרוקו.

אינפו בית ב'. מערכת וואלה!
אינפו בית ב'/מערכת וואלה!

בבית א' אורוגוואי עדיין לא הייתה מבטיחה את עלייתה לשמינית הגמר, ומצרים הייתה שומרת על סיכוייה לשרוד ערב מחזור הנעילה.

אינפו בית א'. מערכת וואלה!
אינפו בית א'/מערכת וואלה!

בבית ז' הוכרעה זהות העולות, אך לא הוכרע סדר הופעתן. אלמלא שער הניצחון של אנגליה על טוניסיה, היה אפילו צל צילו של מאבק עלייה. טוב, לא באמת.

אינפו בית ז'. מערכת וואלה!
אינפו בית ז'/מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully