וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפארסה של VAR": למה רונאלדו לא הורחק? "מרפק זה כרטיס אדום"

מערכת ה-VAR ממשיכה להכריע משחקים: באיראן טוענים לחוסר שקיפות ("יש חוקים, גם למסי ורונאלדו"), אלן שירר השתולל בשידור חי ("פשוט בושה"), ובפיפ"א רואים: הלחץ על השופטים רק גובר

עריכת וידאו: מתן חדד

שוב במונדיאל - הסיפור הוא מערכת ה-VAR. ספרד ומרוקו נפרדו ב-2:2 משער בתוספת הזמן שכבר נפסל ותוקן על ידי המצלמות, אבל עיקר הדרמה הייתה במשחק המקביל: פורטוגל ואיראן נפרדו אתמול (שני) ב-1:1 דרמטי, במשחק שהוכרע על ידי השופטים שבחדר הבקרה. קווארסמה כבש לאלופת אירופה במחצית הראשונה, האיראנים השוו בסיום ואף היו קרובים לניצחון סנסציוני, אבל בסופו של דבר, המתח הגדול היה שוב סביב הטכנולוגיה החדשה, שממשיכה לעורר לא מעט סערות.

עוד בנושא

לערוץ הטלגרם של וואלה! ספורט
פורטוגל ספגה 1:1 בתוספת הזמן מול איראן וירדה למקום השני
תמונת שמינית הגמר: אורוגוואי מול פורטוגל, ספרד מול רוסיה
"רונאלדו תמיד מחקה את מסי": ברשת לא מרחמים על כריסטיאנו רונאלדו
ז'ואאו מריו נגד ה-VAR: "יש יותר מדי עצירות"

שחקן נבחרת פורטוגל כריסטיאנו רונאלדו. רויטרס
עוד ערב מלא דרמות. רונאלדו/רויטרס

פורטוגל קיבלה פנדל שנוי במחלוקת אחרי שימוש ב-VAR, איראן קיבלה את הפנדל שלה רק אחרי שימוש במצלמות הווידאו, וכריסטיאנו רונאלדו נראה חובט בשחקן איראני, אבל השופט בחן את הצילומים והחליט כי מדובר רק בכרטיס צהוב ולא בהרחקה.

אם בעבר פיפ"א אמרה שהיא מעדיפה ש"ישתמשו ב-VAR אחת לארבעה משחקים ולא ארבע פעמים במשחק אחד", הרי שהפעם השתמשו בטכנולוגיה החדשה שלוש פעמים מכריעות. יותר מזה - עצם הנוכחות של הטלוויזיה הסעירה את השחקנים, ועל אף שפיפ"א דורשת שכל שחקן שיעשה סימון של ריבוע וידרוש שימוש בטלוויזיה יספוג כרטיס צהוב - הדבר לא מיושם. באופן אירוני, במקרים רבים שחקנים דורשים שימוש ב-VAR, ולאחר מכן מבקרים את ההחלטות שהתקבלו, כך שהטכנולוגיה לא מעניקה תחושת צדק או מונעת תחושת קיפוח.

הפעם הראשונה הייתה בדקה ה-50, כשרונאלדו נראה נתקל במגן איראני, נפל ברחבה ודרש פנדל. השופט סימן בתחילה שאין עבירה, התייעץ עם אנשי ה-VAR, שינה את ההחלטה ונתן פנדל לפורטוגל, אבל רונאלדו החטיא. (אגב, בבעיטה שוער איראן עבר את הקו ועבר על החוק, אבל פה לא נעשתה התערבות).

רונאלדו היה מעורב בעוד תקרית בדקה ה-81, כשנראה שולח מכה לראשו של מורטזה פוראלינגאנג'י, אבל למרות המחאות הקולניות של האיראנים - כריסטיאנו ספג רק צהוב. הפעם השלישית הייתה לפני הסיום, כשכדור נגע בידו של סדריק ברחבה. השופט היה קרוב מאוד לאירוע, סימן בהחלטיות שלא היה פנדל, שוב ראה את האיראנים מוחים בצורה בוטה, בדק במצלמות והעניק לאיראנים פנדל מפוקפק מאוד, אותו הם ניצלו ל-1:1.

כך או כך, למרות ההתערבות של המצלמות, המשחקים עדיין מלווים בלא מעט תחושת אי צדק, ולחץ גדול שמופעל על שופטים. פרשן BBC אלן שירר זעם על ההחלטה להעניק את הפנדל לאיראן. "זו פארסה, פשוט בושה", אמר שירר, "השופט בר מזל, כי אם אם איראן הייתה מבקיעה שער ניצחון בדקה האחרונה, היה פה כאוס... בכל פעם שכדור פוגע ביד זה פנדל? אם אתה הולך לשפוט ככה משחקים, זאת פארסה מוחלטת". אחר כך שירר צייץ ש"זה היה הכי קרוב שהייתי אי פעם לקלל בטלוויזיה, VAR זה פשוט שטויות".

עוד באותו נושא

"רונאלדו תמיד מחקה את מסי": ברשת לא מרחמים על כריסטיאנו רונאלדו

לכתבה המלאה

מאמן איראן קרלוס קיירוש לא מבין איך רונאלדו לא הורחק. "על פי החוקים, מרפק זה כרטיס אדום", אמר קיירוש, שרומז לחוסר שקיפות ב-VAR, "וזה לא משנה אם זה מסי או רונאלדו. אנחנו צריכים לדעת מה קורה, אבל אף אחד לא נותן לנו לראות. יש מערכת אחת שעולה הון תועפות, ואף אחד לא לוקח אחריות. כשיש החלטה של VAR, אנחנו צריכים לדעת מי שופט את המשחק".

מנגד, מאמן פורטוגל פרננדו סנטוס טוען: "לא הייתי מודאג בנוגע לזה (האדום של רונאלדו). זה נראה היה כמו דבר נורמלי לחוטין שקורה בכדורגל, והשופט עשה את מה שהיה צריך לעשות. אני חושב ש-VAR עושה את העבודה, ועלינו לקבל את זה".

שחקן מרוקו טוען: "VAR זה בולשיט!"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully