וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

13 שנים, 0 תארים: רצף האכזבות של ליאונל מסי בנבחרת ארגנטינה

136 שחקנים ו-8 מאמנים, 128 הופעות ו-65 שערים, 8 טורנירים ו-4 גמרים, אבל אפילו לא תואר אחד לרפואה. עם הקאות, דמעות, ניתוק וים של ביקורות - הניסיון של מסי לשחזר את ההישג של מראדונה התחיל והסתיים במונדיאליטו ב-2005

באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן

ב-2 ביולי 2005, ליאונל מסי היה אלוף עולם. הוא כבש עבור נבחרת ארגנטינה בכל אחד משלבי הנוקאאוט, כולל צמד פנדלים בגמר מול ניגריה, ומאז ההשוואה לדייגו מראדונה הפכה לדבר שבשגרה. את מה שעשה מספר 10 האגדי בזכייה ההיסטורית של ארגנטינה במונדיאליטו ב-1979, שחזר היורש שלו 26 שנים אחרי. אלוף עולם, השחקן המצטיין בטורניר וכמו דייגיטו גם כבש שישה שערים. אז למה שלא יעשה את זה גם בנבחרת הבוגרת?

מסי עוד הספיק להוביל את ארגנטינה למדליית זהב בטורניר האולימפי בבייג'ינג 2008 (בישל לאנחל די מריה את שער הניצחון בגמר מול ניגריה) והפך לשחקן הטוב בעולם במדי ברצלונה, אבל ברמה הלאומית - השחזור של מראדונה נעצר באותו גמר באוטרכט ב-2005. והנה, 13 שנים אחרי: את ניגריה הוא שוב ניצח, אבל מול צרפת זה נגמר ומסי עדיין ללא תואר עם הנבחרת הבוגרת. אין לו את הגושפנקה הזו, כמו של מראדונה ב-1986. אפילו לא קופה אמריקה קטן לנחמה כדי לנפנף בו מול היורו של כריסטיאנו רונאלדו. הוא שיתף פעולה עם 136 שחקנים ושיחק תחת שמונה מאמנים ב-128 הופעות, במהלכן כבש 65 שערים והגיע לארבעה גמרים, אבל לא הצליח לשנות את השורה התחתונה: 0 תארים.

עוד בנושא:
לערוץ הטלגרם של וואלה! ספורט
קיליאן אמבפה כיכב, צרפת הדיחה את ארגנטינה בשמינית הגמר עם 3:4 נפלא
קיליאן אמבפה: "פלה שייך לקטגוריה אחרת, אבל נחמד להיות מוזכר לצידו"
חאבייר מסצ'ראנו הודיע על פרישה. בארגטינה תוהים: האם גם מסי יעזוב?
13 שנים, 0 תארים: רצף האכזבות של ליאונל מסי בנבחרת ארגנטינה

שחקן נבחרת ארגנטינה ליאונל מסי מ. רויטרס
נפרד חפוי ראש מטורניר נוסף. ליאונל מסי/רויטרס

מונדיאל 2006

התחלה מבטיחה. מסי נכנס לבכורה שלו בגביע העולמי בדקה ה-74, בישל תוך כמה דקות ובדקה ה-88 הפך לשחקן הצעיר ביותר שמבקיע בטורניר, כשקבע 0:6 מול סרביה ומונטנגרו במחזור השני של שלב הבתים. לאחר מכן פתח ב-0:0 מול הולנד, נכנס כמחליף בשמינית הגמר מול מקסיקו ולא שותף בהפסד לגרמניה בפנדלים ברבע הגמר. המאמן חוסה פקרמן חטף ביקורות על כך שלא שיתף מספיק את ילד הפלא, ובארגנטינה היו בטוחים: "הוא עוד יזכה במונדיאל".

השורה התחתונה: שער, בישול והדחה ברבע הגמר.

ליאונל מסי נבחרת ארגנטינה חוגג שער מול סרביה ומונטנגרו ב. Laurence Griffiths, GettyImages
התחלה מבטיחה. ליאונל מסי אחרי השער במונדיאל 2006/GettyImages, Laurence Griffiths

קופה אמריקה 2007

מסי מיצב עצמו ככוכב עולמי במדי ברצלונה ותפס מקום של קבע בהרכב הנבחרת של אלפיו באסילה. במשחק הפתיחה של הקופה הוא בישל בניצחון על ארה"ב ולאחר מכן סחט פנדל בניצחון על קולומביה ונכנס כמחליף כדי לבשל ב-0:1 על פרגוואי. ברבע הגמר כבש מול פרו, בחצי הגמר הקפיץ בצורה נפלאה מעל שוער מקסיקו, אבל בגמר קרס יחד עם חבריו מול סגל ב' של נבחרת ברזיל.

השורה התחתונה: שני שערים, שני בישולים, בחירה לשחקן הצעיר של הטורניר והפסד בגמר.

ליאונל מסי עם מדליית הכסף, קופה אמריקה 2007. AP
מדליית כסף ראשונה מתוך ארבע. ליאונל מסי ב-2007/AP

מונדיאל 2010

מראדונה על הקווים, מסי על כר הדשא - בארגנטינה האמינו כי מדובר בנוסחה מנצחת. אחרי שלב מוקדמות מפרך ועמוס רגעי משבר, האלביסלסטה הגיעה למונדיאל עם תקווה גדולה. מראדונה שמע את הביקורות והציב את הכוכב שלו, שהגיע אחרי עונה של 47 שערים בברצלונה, מאחורי שני החלוצים. משם הוא יצר לא מעט מצבים נגד ניגריה כשנעצר אצל וינסנט אניימה המצוין, היה מעורב בכל השערים ב-1:4 על דרום קוריאה ובישל ב-0:2 על יוון, כשסרט הקפטן לראשונה על זרועו. אחרי עוד בישול בשמינית הגמר מול מקסיקו, הגיעה ההתפרקות בתבוסה 4:0 לגרמניה ברבע הגמר. הביקורות מבית היו קשות. כולם ציפו שמסי ייקח נבחרת בינונית עד הסוף, כמו שעשה מראדונה ב-1986, אבל מספר 10 החדש לא עמד במעמסה.

השורה התחתונה: 0 שערים, שני בישולים והדחה ברבע הגמר.

דייגו מראדונה (שמאל) עם ליאונל מסי (ימין). Ricardo Mazalan, AP
גם החיבור הקוסמי הזה לא הניב תואר. ליאונל מסי עם דייגו מראדונה ב-2010/AP, Ricardo Mazalan

קופה אמריקה 2011

סרחיו באטיסטה, המאמן שהוביל את ארגנטינה לזכייה בטורניר האולימפי ב-2008, קיבל את הנבחרת הבוגרת ובנה אותה סביב מסי. קופה אמריקה ביתי היה הזדמנות מושלמת לתואר ראשון, אבל המארחת כשלה בענק. אחרי שתי תוצאות תיקו בפתיחת שלב הבתים, מסי ספג לראשונה בוז צורם מאוהדי ארגנטינה ובתקשורת דנו בחוסר היכולת שלו להוביל את הנבחרת ולשתף פעולה עם חביב הקהל קרלוס טבס, שסופסל במשחק הבא מול קוסטה ריקה. מסי בישל שני שערים ב-0:3 ובישל גם את השוויון ב-1:1 מול אורוגוואי ברבע הגמר, אבל ארגנטינה הפסידה בפנדלים והודחה בבושת פנים. הביקורות כלפי מסי לא עסקו רק ביכולת המאכזבת ("הוא מדוכא, לא חייך אפילו פעם אחת") אלא גם בכך שהיה השחקן היחיד שלא שר את ההמנון.

השורה התחתונה: 0 שערים, שלושה בישולים והדחה ברבע הגמר.

ליאונל מסי (במרכז) ושחקני נבחרת ארגנטינה מאוכזבים. רויטרס
כישלון ביתי. ליאונל מסי ושחקני ארגנטינה לאחר ההדחה ב-2011/רויטרס

מונדיאל 2014

קפטן מסי לקח את הנבחרת של אלחנדרו סאבלה על הגב. אחרי 10 שערים ב-14 משחקי מוקדמות, מסי נבחר ל-MVP בכל ארבעת המשחקים הראשונים בברזיל. הוא כבש נגד בוסניה שער ראשון מאז הבכורה במונדיאל ב-2006, הכניע את איראן בתוספת הזמן וחגג צמד מול ניגריה, לפני שבישל בשמינית הגמר מול שוויץ. נגד בלגיה החל במהלך של שער הניצחון וסייע לארגנטינה להעפיל לחצי הגמר לראשונה מאז 1990, ומול הולנד דייק בפנדל הראשון בדו קרב. לפתע הוא רק 90 דקות מהגביע הנכסף. רק שבמקום שחזור של מראדונה ב-1986, מסי שחזר את הדמעות של דייגו מגמר 1990. הוא החמיץ כמה מצבים ובסופו של דבר מריו גצה הכריע את הגמר בהארכה. גרמניה אלופת העולם, בעוד מסי הסתפק בתואר אישי שגרר גל ביקורות, תועד כשהוא מקיא והתנצל: "כואב לי, המדינה סמכה עלינו. רק רציתי להביא את הגביע לארגנטינה".

השורה התחתונה: ארבעה שערים, בישול, בחירה לשחקן המצטיין של הטורניר והפסד בגמר.

ליאונל מסי שחקן נבחרת ארגנטינה. GettyImages
שחזור הדמעות של מראדונה מ-1990. ליאונל מסי/GettyImages

קופה אמריקה 2015

אולי הפעם? סגנית אלופת העולם הגיעה לצ'ילה כפייבוריטית לזכייה, אבל מסי לא ממש הופיע. הוא כבש בפנדל ב-2:2 מול פרגוואי במשחק הראשון, וזה הכול. אחרי שרשם את משחקו ה-100 במדים הלאומיים נגד ג'מייקה ודייק בדו קרב מהנקודה הלבנה ברבע הגמר מול קולומביה, מסי תפקד כשף עם שלושה בישולים ב-1:6 על פרגוואי ושוב הגיע לגמר. שוב ניצב מרחק נגיע מתואר. אלא שמול האגרסיביות של צ'ילה המארחת, מסי נעלם. הוא היה הארגנטינאי היחיד שדייק בבעיטות ההכרעה, כאשר נבחרתו הפסידה 4:1 והסתפק גם הפעם בסגנות. מסי סירב לקבל את פרס השחקן המצטיין של הטורניר וחברו לנבחרת אסקיאל לאבצי הסביר: "הוא הרוס, הוא ידע שכל העיניים עליו". בתקשורת תקפו: "מסי הוא השחקן הטוב בעולם, אבל לא הכי טוב בנבחרת".

השורה התחתונה: שער אחד, ארבעה בישולים והפסד בגמר.

ליאונל מסי, נבחרת ארגטינה. AP
רק רצה להיפטר מהמדליה. ליאונל מסי/AP

קופה סנטנריו 2016

טאטה מרטינו המשיך לטורניר נוסף בעמדת המאמן ובחר לאפשר למסי לנוח בתחילת הטורניר, לאחר שנפצע במשחק הכנה נגד הונדורס. במשחק השני נגד פנמה נכנס הכוכב בדקה ה-61 והספיק להבקיע שלושער ב-0:5. נגד בוליביה שוב שותף כמחליף, אבל ברבע הגמר מול ונצואלה כבר פתח והבריק עם שער ושני בישולים. הוא חזר על ההספק הזה גם ב-0:4 על ארה"ב בחצי הגמר והפך לשיאן השערים של נבחרת ארגנטינה בכל הזמנים. הכול היה מוכן לנקמה בצ'ילה ולתואר ראשון, אבל הפעם מסי גם החמיץ בעצמו בדו קרב מהנקודה הלבנה, בדרך להפסד בגמר שלישי ברציפות ולהודעת פרישה שהחזיקה בערך חודש וחצי.

השורה התחתונה: חמישה שערים, ארבעה בישולים והפסד בגמר.

תקציר: צ'ילה - ארגנטינה 0:0 גמר קופה סנטנריו. AP
כמה עוד אפשר? ליאונל מסי אחרי ההפסד בגמר 2016/AP

מונדיאל 2018

אחרי שהציל את ארגנטינה מאי העפלה למונדיאל לראשונה מ-1970 בזכות שלושער בקיטו, מסי הגיע לרוסיה כשהכול שוב מונח על גבו. חורחה סמפאולי החליף בין שיטות, לא מצא הרכב לרוץ איתו והתלות בסופרסטאר רק הלכה וגדלה. הבעיה שגם מסי לא הופיע למשחקים הראשונים ברוסיה. הוא החמיץ פנדל ב-1:1 מול איסלנד ונגע בכדור רק 49 פעמים בתבוסה 3:0 לקרואטיה. בשני המשחקים הוא נראה מנותק לחלוטין, כבוי ומיואש, כמי שרק מחכה שהסיוט ייגמר והוא יוכל לחזור הביתה. במשחק האחרון בבתים התעשת, כבש שער ראשון במיומנות עילאית וקיבל עזרה ממרקוס רוחו שמנע הדחה מביכה כבר בשלב הבתים. אבל הוא רק דחה את הקץ. מול צרפת, הסיפור נגמר בקול ענות חלושה. עם שני בישולים אמנם, אבל שוב - בלי גול בשלבי הנוקאאוט.

השורה התחתונה: 1 שערים, 2 בישולים והדחה בשמינית הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully