וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה סוערת, ברלין בוכה: אוזיל התעמת, לב "בוחן את עתידו", נוייר מאשים: "זה היה פאתטי"

אלופת העולם הודחה מהמונדיאל ב"ביזיון הגדול בתולדותנו": אוזיל הגיב בזעם וספג קללות, יוגי לב מודה ש"לא הגיע לנו" ועשוי להתפטר, הומלס אוכל את הלב על ההחמצה, התקשורת קוטלת, האוהדים בוכים ברחובות, ונוייר עצבני: "זו לא הגרמניה שאנו מכירים. לא הייתה לנו מחויבות"

באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן

שחקני נבחרת גרמניה אחרי ההפסד וההדחה. רויטרס
מה יש להגיד? השפלה. מולר המום/רויטרס

סנסציה נרשמה אמש (רביעי) ברוסיה, כשנבחרת גרמניה הודחה בשלב הבתים של המונדיאל לראשונה בתולדותיה. אלופת העולם מצאה את עצמה מחוץ למונדיאל אחרי שהפסידה 2:0 לדרום קוריאה משני שערים שנכבשו בתוספת הזמן, והנבחרת של יוגי לב משלימה טורניר אומלל, שבו הפסידה פעמיים וניצחה רק פעם אחת, וגם היא משער בתוספת הזמן. מקסיקו ושבדיה עלו לשמינית הגמר מבית ו'.

עוד בנושא
גרמניה הפסידה 2:0 לדרום קוריאה והודחה מהמונדיאל כבר בשלב הבתים
שחקנים עייפים, חדר הלבשה מפולג, אווירה רעה: כך נבחרת גרמניה קרסה
שבדיה סיימה ראשונה בבית אחרי 0:3 על מקסיקו, שתיהן עלו לשמינית
ההצלבה: ברזיל נגד מקסיקו בשמינית, ולמה הדרך של ספרד לגמר נראית סלולה?

שער "בילד" אחרי ההדחה של נבחרת גרמניה. אתר רשמי
בחוץ! "בילד" אחרי ההדחה/אתר רשמי

"נגמר! סיוט המונדיאל שלנו התגשם", נכתב בכותרת הראשית ב"בילד". כמו כן, נכתב בכלי התקשורת הנפוץ במדינה: "אלופת העולם בחוץ! גרמניה עפה אחרי עוד הופעה חלשה בשלב הבתים ועוזבת את הרוסיה עם הזנב בין הרגליים.. זה הביזיון הגדול בתולדתינו, סיימנו מול דרום קוריאה שלב בתים מביך וקטסטרופלי".

זה כמובן כישלון גדול של הגרמנים, שסבלו עוד לפני הטורניר ממתחים פנימיים וממשבר עם הקהל, אחרי שמסוט אוזיל ואילקאי גונדואן הצטלמו עם נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן, בתקרית שגררה ביקורת גדולה. עוד לפני הטורניר הגרמנים אכזבו במשחקי ההכנה, והאמינו שבזמן האמת זה יסתדר. זה לא.

בסיום המשחק אוזיל ספג קללות מאוהדים של גרמניה, והתעמת איתם בירידה לחדר ההלבשה. אחד מאנשי הצוות של נבחרת גרמניה נאלץ להחזיק אותו ולרסן את הקשר, שכבר בסיום המשחק נראה משליך בתסכול ובהפגנתיות את מגני הזיעה שלו.

עוד באותו נושא

בין לב לארדואן: כל הגורמים לפיאסקו של גרמניה ברוסיה 2018

לכתבה המלאה
מסוט אוזיל מתעמת עם אוהדים של נבחרת גרמניה. רויטרס
עימות עם הקהל. אוזיל/רויטרס
מסוט אוזיל נבחרת גרמניה. GettyImages
תקופה קשה בנבחרת. אוזיל/GettyImages
מסוט אוזיל, אוליבר בירהוף, נבחרת גרמניה. GettyImages
כבר חושבים קדימה. בירהוף/GettyImages

רבבות אוהדי גרמניה ברוסיה, ועוד מאות אלפים שהתאספו ברחבי גרמניה, סיפקו תמונות רבות של עצב ובכי. מי שאמר את המילים הקשות ביותר היה השוער מנואל נוייר. "הגיע לנו לעוף", אמר השוער, שבהתקפה האחרונה של המשחק היה עמוק בחלק הקדמי, ואיבד כדור שהוביל לשער השני של הקוריאנים, "לא שכנענו באף משחק. זאת לא הגרמניה שאנחנו מכירים. זה היה פאתטי. לא הייתה לנו מחויבות. גם אם היינו עוברים שלב, אז בסיבוב הבא, אולי במשחק שאחרי, היינו מפסידים".

שוער נבחרת גרמניה מנואל נוייר. GettyImages
"הגיע לנו לעוף". נוייר/GettyImages

מאטס הומלס, שהחמיץ את אחת ההזדמנויות הטובות ביותר של הגרמנים לפני הסיום, אמר: "הייתה לי הזדמנות מצוינת, הייתי צריך להבקיע. אני מניח שזה ירדוף אותי עכשיו במשך כמה שבועות. הכדור פגע לי בכתף, כנראה שלא התמקמתי טוב, ואולי רציתי לנגוח חזק מדי. היו לנו מספיק הזדמנויות לכבוש, שלושה או ארבעה מצבים טובים מאוד. לא הבקענו הפעם, ולא הבקענו מול מקסיקו, וזה לא מספיק טוב.

"נלחמנו עד הסוף, גם בפיגור 1:0, האמנו שאפשר לחזור. ידענו שיהיה קשה, זה לא בית קל כמו של אנגליה ובלגיה. זה יום רע עבורנו ועבור כל אוהדי הכדורגל הגרמנים. זה כואב מאוד. קשה מאוד לתאר את ההרגשה במילים. היו לנו המון ציפיות מעצמנו, ולא מימשנו אותם באף אחד משלושת המשחקים. לא היה אף משחק שיכולנו להגיד עליו ששיחקנו בו בסגנון שלנו, ובדרך שבה ציפינו לשחק. אני לא יכול להסביר כרגע מה לא עבד".

שחקני נבחרת גרמניה מאטס הומלס, מריו גומז מאוכזבים. רויטרס
הומלס לא מאמין/רויטרס
מאמן נבחרת גרמניה יואכים לב. רויטרס
השעון שלו מתקתק? לב/רויטרס

כך או כך, השאלה הגדולה נוגעת למעמדו של המאמן יוגי לב. על פניו נראה שהוא צפוי להמשיך בתפקידו, כשנשיא ההתאחדות הגרמנית הודיע עוד לפני פתיחת הטורניר ש"החלטנו על הארכת חוזהו לפני שהמונדיאל החל, כי אנחנו מאמינים בו, ללא קשר לאיך שיתפתח המונדיאל, וסבורים שאין אדם טוב יותר לתפקיד". אוליבר בירהוף מנהל הנבחרת הגרמנית אמר היום אחרי ההפסד ש"כולם מאוכזבים מאוד. זה לא הזמן לנתח מה שקרה. יוגי לב רק חתם על חוזה חדש. אני מניח שהוא יישאר ואנחנו נסתער על האתגר הבא שוב".

גרמניה העפילה לפחות לחצי הגמר במונדיאלים מאז 2002, אבל הפעם נראתה חסרת אונים. יוגי לב אמר בסיום ש"כרגע האכזבה מההדחה היא פשוט עצומה, ועלינו רק לברך את היריבה שלנו... לא הגיע לנו לזכות שוב בתואר, לא הגיע לנו להעפיל שוב לשמינית הגמר. רצינו לנצח, אבל לא היה לנו את מה שנדרש". לב אמר שייקח זמן על מנת לחשוב ולבחון את עתידו. "אני חייב לקחת אחריות על זה", אמר, הכדורגל הגרמני כולו הפסיד".

במהלך מסיבת העיתונאים של נבחרת אנגליה לקראת בלגיה נשאל המאמן גארת' סאות'גייט על ההדחה הגרמנית, והודה: "כמובן שאני מופתע. זה לא נורמלי, לראות אותם מתקשים כל כך. הרמה של היריבות שלהן היתה גבוהה, הן חשפו את הגרמנים בהתקפות מתפרצות".

ג'ון היון-וו השוער הקוריאני שרשם שש הצלות במשחק הזה, יצא מגדרו בסיום: "מעולם לא היה לי משחק מושלם כזה לפני כן בקריירה שלי. כל השחקנים של קוריאה, כולל המאמן, שיחקו למען העם הקוריאני, אנחנו חלק מהעם. רק אחרי המשחק הבנו שהניצחון שלנו לא עזר לנו כדי להעפיל וברור שזה מאכזב, זו הסיבה שהרבה שחקנים בכו".

שחקני נבחרת גרמניה תופסים את הראש. רויטרס
תופסים את הראש. גרמניה/רויטרס
שחקן נבחרת גרמניה מרקו רויס מאוכזב. רויטרס
רויס מאוכזב/רויטרס

יוגי לב זוכר שהבעיות המקצועיות נראו כבר בתקופת ההכנה, ואמר ש"אולי חשבנו שאם נלחץ על איזשהו כפתור נוכל להעלות הילוך. היינו משוכנעים שכשהטורניר יתחיל, הכל יסתדר. גם היום העלינו הילוך רק במחצית השנייה, היינו קרובים לשער, אבל מבחינה מוראלית, היינו מתים. איבדנו את הקלילות שלנו, את הקלאסה שלנו, הדינמיות שלנו לא הייתה שם... התכוננו במחנה לאימונים לעובדה שאנחנו מגיעים כאלופי עולם, שכולם רודפים אחריהם. אבל לא הגנו את היכולת שלנו, ועליהו להודות עכשיו בתבוסה. עד עכשיו היינו נבחרת מאוד עקבית, שמגיעה לארבע האחרונות, אבל עכשיו יש פה עצב גדול, שקרה להמון מדינות אחרות לפני כן. יש לנו המון שחקנים צעירים ומוכשרים".

אוהדי נבחרת גרמניה. רויטרס
לא רגילים לזה. אוהדי גרמניה/רויטרס
אוהדי נבחרת גרמניה. רויטרס
ובכל זאת, יש עתיד. אוהדי גרמניה/רויטרס
אוהדי נבחרת גרמניה. רויטרס
לקחו את זה קשה. אוהדת גרמניה/רויטרס
אוהדי נבחרת גרמניה. רויטרס
אין ספק, הם יתאוששו. גרמנים מאוכזבים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully