וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד שבורה, אנדרס אינייסטה בכה ופרש: "היום העצוב בקריירה שלי"

הקשר המופלא סיים את דרכו בנבחרת "בטעם רע", פיקה עצבני, קוקה תוקף את ההתאחדות, עתידו של היירו יוכרע בקרוב, ראמוס "מקווה שזה לא סופה של תקופה". כל התגובות, המספרים והממים

וואו, איזו סנסציה קיבלנו הערב (ראשון) בלוז'ניקי במוסקבה, שם רוסיה המארחת הדיחה את ספרד הפייבוריטית אולי לזכייה במונדיאל הזה עם 3:4 בפנדלים אחרי 1:1 בתום 120 דקות. אחרי שגרמניה וארגנטינה הודחו מוקדם יותר, לה רוחה הפכו לפייבוריטים גדולים בטורניר הזה, אבל הערב המשיכו את היכולת הלא משכנעת שהציגה בשלב הבתים ופנדל של דזיובה לפני המחצית אחרי שער עצמי של איגנשביץ' בפתיחה, די עשה צדק במשחק הזה ושלח את הספרדים הביתה. הפסד הזה מסמן כמובן גם סוף עידן עבור הנבחרת הספרדית הגדולה כשמי שפרש מהמדים הלאומיים הוא אנדרס אינייסטה שכבש את שער הניצחון בגמר המונדיאל ב-2010 והיה שותף גם לזכייה כפולה ביורו. עדיין לא ברור מה יעלה בגורלם של סרחיו ראמוס, דייגו קוסטה ושחקנים ותיקים נוספים במחנה הספרדי.

"עוד אכזבה במונדיאל", היתה הכותרת של "אס". ב"מארקה" החליטו ללכת עם "ספרד של העבר".

עוד בנושא:

לערוץ הטלגרם של וואלה! ספורט
מונדיאל 2018: רוסיה הדיחה את ספרד אחרי 3:4 מרתק בתום דו קרב פנדלים
רוסיה פתחה את ההגרלה: נבחרת מפתיעה אחת צפויה בגמר

שחקני נבחרת ספרד מאוכזבים. רויטרס
איזו אכזבה. אלבה מנסה לעכל את ההפסד/רויטרס

התגובות

אנדרס אינייסטה אישר בסיום שהוא עוזב את הנבחרת: "זה המשחק האחרון שלי בנבחרת. לפעמים הסיום הוא לא כמו שחלמת שהוא יהיה. זה כנראה היום העצוב בקריירה שלי. אני עוזב את הנבחרת עם טעם רע, כמו כל השחקנים שלנו. זה רגע קשה לכולנו, אבל ככה זה בכדורגל ובחיים".

על עתיד הנבחרת: "זה לא יהיה קל. יש כאן שחקנים שלא יישארו בקמפיין הבא, והנבחרת תצטרך למצוא את הדרך להצליח. זה לא יהיה קל, זה מסובך ממה שאנשים חושבים, אבל הנבחרת חייבת להצליח כי יש לנו שחקנים איכותיים במדינה".

ג'רארד פיקה, שסיים גם הוא את דרכו בנבחרת הלאומית, אמר: "חשבתי על זה זמן רב, תמיד נתתי כל מה שיש לי על כר הדשא, אפילו שהיו אנשים שלא רצו אותי כאן".

סרחיו ראמוס, שכמו רבים מחבריו הזיל דמעה בסיום, הודה: "זה קשה מאוד, בכל פעם שאתה מודח זה כואב מאוד. עשינו כל מה שאפשר, רצינו להגן על כבודנו כנבחרת לאומית ולא יכולנו לעשות יותר. החזקנו בכדור, ופנדלים זה עניין של מזל. זו מכה קשה. אנחנו מרגישים גאווה אם הפסדנו ככה. אני מקווה שזהו לא סופה של תקופה, יש פה נבחרת שצריכה להמשיך לחלום, על אף הביקורות והספקות. בדור הזה יש שחקנים שיעזבו ויחזרו, אבל תמיד תהיה לנו הגאווה".

קוקה הפנה אצבע מאשימה להתאחדות לכדורגל: "המנהיג שלנו עזב. היירו עשה את העבודה הכי טובה שיכול היה, איני יודע אם הוא ימשיך או שיגיע מאמן שירצה לשחק בסגנון אחר, אבל לנבחרת הלאומית תמיד היה נוח לשחק ככה, עם הזהות הזאת. זה יום קשה, לא רק לי אלא עבור כל הספרדים. לא ציפינו להפסד הזה, זה לא הגיע לנו".

עוד באותו נושא

מונדיאל 2018: רוסיה הדיחה את ספרד אחרי 3:4 מרתק בתום דו קרב פנדלים

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת ספרד אנדרס אינייסטה. AP
איך מתאוששים מזה? אינייסטה/AP

פרננדו היירו הוסיף: "זה כואב, הגענו לכאן כדי להילחם ולזכות, אבל זה הכדורגל. היה תענוג עבורי לאמן את השחקנים הללו, על אף הביקורות שספגתי. אני זה שלקחתי אחריות וקיבלתי את כל ההחלטות. הנבחרת השאירה את הנשמה שלה על המגרש מהיום הראשון, קשה לתקוף במשך 120 דקות, ניסינו. אני לא חושב שלא הצלחנו לייצר מצבים מסוכנים, ניסינו בכל הכוח. משחקי המונדיאל הללו מסובכים, אלא אם אתה עולה ליתרון מוקדם".

כשנשאל על עתידו אמר המאמן: "זה הדבר שהכי פחות מעניין אותי כרגע. אכפת לי רק מהשחקנים האלה, מהעצב של האוהדים. כמאמן, אני גאה להדריך נבחרת שכזו. כן, עשיתי טעויות, אני יודע שלאנשים יהיה מה להגיד על כך. סופה של תקופה? לא אני זה שצריך להגיד את זה. יש פה שחקנים בוגרים עם הרבה מטרות לעתיד, ויש לנו המון שחקני עתיד".

על אף הכישלון הגדול, נשיא ההתאחדות הספרדית לואיס רוביאלס אמר שהוא לא מתחרט על פיטורי ג'ולן לופטגי: "אין בי חרטות, כי אלה לא ערכים שמתאמינים לנו. אני גאה במה שהיירו עשה, בשבועות הקרובים נחליט מה טוב עבור כולנו. היינו עדיפים הערב, מאכזב לעוף כשאתה עדיף על היריבה. נצטרך ללמוד לזה לקראת העתיד, ננתח הכל, אנחנו מאוד ביקורתיים כלפי עצמנו".

מאמן נבחרת ספרד פרננדו היירו. AP
עתידו יוכרע בקרוב. היירו/AP

המספרים

* ספרד היא הנבחרת הראשונה מאז 1966 שמנסה לבצע יותר מ-1,000 מסירות במשחק אחד.

* סרחיו ראמוס השלים 141 מסירות, וזה גם הכי הרבה לשחקן במשחק מונדיאל מאז 1966.

* ארטיום דזיובה היה מעורב בארבעה משבעת השערים האחרונים של רוסיה במונדיאל (שלושה בישולים ובישול).

* סרגיי איגנשביץ' הוא השחקן המבוגר ביותר שכובש שער עצמי במונדיאל (38 ו-352 ימים).

* דוד דה חאה היה השחקן היחיד במחצית הראשונה של המשחק שלא הצליח להעביר מסירה אחת מדוייקת מתוך תשעה ניסיונות.

* המאזן של נבחרת ספרד מול מארחות טורנירים גדולים צנח ל-9:0 (!).

* רוסיה היא הנבחרת הראשונה מאז בולגריה של 1966 שכובשת שני שערים עצמיים באותו טורניר.

* זה כמובן לא ינחם אותה, אבל ספרד הצליחה להבקיע זה משחק 23 ברציפות - הרצף הארוך שלה אי פעם.

שחקני נבחרת ספרד מאוכזבים. רויטרס
פיקה מאוכזב עם אספאס ובוסקטס/רויטרס

הממים ברשת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully