וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסטפה אוזיל: "גרמניה מנצחת ביחד, אבל מפסידה בגלל אוזיל"

אבא של קשר אלופת העולם היוצאת תקף: "ארדואן דיקטטור? אז למה המונדיאל עכשיו ברוסיה והבא בקטאר?". על בנו: "הוא מאוכזב ופגוע. בגרמניה יש עדיין אנשים עם דעות קדומות נגד טורקים"

עריכת וידאו: מתן חדד

גם עשרה ימים אחרי ההדחה וההשפלה בגביע העולם, הרוחות סביב מסוט אוזיל ממשיכות לסעור. אחרי שספג ביקורת מאוליבר בירהוף ומהאוהדים, כשהוא גם מתעמת עם אוהד אחד אחרי ההפסד לדרום קוריאה, היום (ראשון) ענה אביו של אוזיל, מוסטפה, לכל הביקורת. מוסטפה אוזיל היה בעבר סוכנו של קשר נבחרת גרמניה וארסנל.

עוד בנושא:
מסוט אוזיל ואילקאי גונדואן נפגשו עם ארדואן
התמונה עם אדרואן היא אחת הסיבות לפיאסקו הגדול

אוזיל האב אמר: "מסוט מאוכזב, פגוע ומרגיש מושפל. הוא משחק בגרמניה תשע שנים, עשה המון למען המדינה הזו ועכשיו הפכו אותו לשעיר לעזאזל. אם הייתי במקומו, הייתי פורש מהנבחרת". על הפגישה והתמונה המשותפת עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, אמר מוסטפה אוזיל: "זו לא הייתה הצהרה פוליטית וזו לא הייתה הפעם הראשונה שהוא נפגש איתו. יש לו גם הרבה תמונות עם אנגלה מרקל. מסוט הוא טיפוס ביישן, הוא לא היה מסרב לתמונה עם אדם כמו ארדואן, זה היה דבר חצוף.

"ארדואן דיקטטור? אז בוא תגיד לי למה המונדיאל משוחק ברוסיה, מדינה שנשלטת על ידי אוטוקרט והמונדיאל הבא יהיה בקטאר. אני לא רוצה לייפות משהו, אבל מסוט לא רצה לתמוך בארדואן והתמונה הזו הופצה על ידי המפלגה של ארדואן". כשנשאל לגבי העובדה שגם אילקאי גונדואן היה חלק מהתמונה עם ארדואן, אמר האב: "עם כל הכבוד לאילקאי, יש לו רק 27 הופעות בנבחרת, מסוט הוא שם הרבה יותר גדול. אנשים רוצים שמות גדולים כי זה מוכר עיתונים".

מסוט אוזיל נבחרת גרמניה. GettyImages
אוזיל המדוכדך/GettyImages

מוסטפה אוזיל נשאל גם מדוע בנו לא הסביר לציבור את מהות התמונה ולא התייחס לאירוע: "הוא לא רוצה להסביר את עצמו יותר, הוא לא רוצה להיות במצב שהוא תמיד מגן על עצמו. תמיד אומרים שאם אנחנו מנצחים אז אנחנו מנצחים ביחד ואם אנחנו מפסידים זה בגלל מסוט אוזיל".

בשבוע שעבר התראיין מנהל הנבחרת הגרמנית וחלוץ העבר אוליבר בירהוף ואמר שאולי היה נכון לנבחרת להגיע לרוסיה בלי אוזיל אחרי אותה פגישה מפורסמת עם ארדואן. גם לזה הייתה למוסטפה תשובה: "ההצהרה הזו היא בדיחה. בירהוף רק רוצה להציל את העור של עצמו כי הנהלת ההתאחדות לא התמודדה טוב עם המשבר. אז יואכים לב אמר שיש לו אמון מוחלט במסוט ובירהוף אומר שהיו צריכים לנפות אותו מהסגל. בחייכם". אוזיל האב הוסיף: "לצערי בגרמניה יש אנשים שעדיין יש להם דעות קדומות נגדנו הטורקים. המשפחה שלי גרה כאן כבר 50 שנה, מסוט נולד בגלזנקירשן, למה שהוא ישחק עבור מדינה שהוא מבקר רק לצורך חופשות? הייתי אומר שהוא 80% גרמני ו-20% טורקי".

לא רק בירהוף, אלא גם נשיא ההתאחדות הגרמנית ריינהארד גרינדל העביר ביקורת על אותה פגישה עם ארדואן. גרינדל, שכבר בזמן אמת הביע תרעומת רבה מהמפגש, אמר לקיקר: "זה נכון שמסוט לא הגיב עדיין וזה אכזב הרבה מאוד אוהדים כי יש להם שאלות והם מצפים לתשובה ובצדק. אז מבחינתי ברור שמסוט יצטרך לתת תשובה אחרי שיחזור מהחופשה שלו. אנחנו רוצים לראות איך הוא יגיב כי מבחינתנו זה הוגן מאוד להעניק לשחקן כמוהו הזדמנות נוספת גם אם טעה". עם זאת, גרינדל אמר שההחלטה לגבי עתידו של אוזיל בנבחרת תלויה מבחינתו ביואכים לב: "זה תלוי בהחלטה של המאמן הלאומי. אני מקווה שלאוזיל יהיו תשובות חדות שיספקו את השאלות והסקרנות של כל האוהדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully