וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב הקריאות הפוליטיות: אוגניין ווקוייביץ' פוטר מנבחרת קרואטיה

פיפ"א אמנם הסתפקה באזהרה לבלם וידה, אבל שחקן העבר וחבר צוות האימון שהיה מעורב בפרשה שילם את המחיר: "מתנצל בפני הציבור הרוסי". אנדריי קרמאריץ': "הלחץ ירד, נהנים ממה שקורה"

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

נבחרת קרואטיה מתכוננת לרגע הגדול ביותר שלה מזה 20 שנה, כאשר תפגוש בחצי גמר המונדיאל את נבחרת אנגליה ותנסה להעפיל לראשונה בהיסטוריה הקצרה שלה לגמר הגדול. על ההכנות וההתרגשות העיב בימים האחרונים האירוע הלא נעים בו היו מעורבים הבלם דומאגוי וידה ואיש צוות האימון אוגניין ווקוייביץ', שקראו קריאות פוליטיות לטובת אוקראינה לאחר הניצחון ברבע הגמר על רוסיה. פיפ"א אמנם החליטה שלא להעניש את השניים והסתפקה באזהרה כלפי וידה, אבל זה לא הסתיים בכך - ההתאחדות הקרואטית פיטרה את ווקוייביץ', בעברו שחקן של הנבחרת, ושלחה אותו הביתה.

עוד בנושא

צרפת - בלגיה: כל הדיווחים והציטוטים לקראת חצי גמר מונדיאל 2018
ערוץ הטלגרם של וואלה! ספורט

שחקן נבחרת קרואטיה דומאגוי וידה, אוגניין ווקוייביץ'. צילום מסך
מתוך הסרטון שעורר את המהומה. וווקוייביץ' ו-וידה/צילום מסך

"אנחנו מתנצלים בפני הציבור הרוסי על מעשיהם של כמה מחברי המשלחת שלנו", הודיעה ההתאחדות, "שניהם מתנצלים על דבריהם, שלא כוונו להיות פוליטיים אבל השאירו הרבה מקום לפרשנות שכזו". ווקוייביץ', שעובד כסקאוט בדינמו קייב, אמר: "לא התכוונתי להיות נטל על הנבחרת, במיוחד לא לפני משחק כל כך חשוב כשהיא זקוקה לאווירה רגועה. לא התכוונתי להיות פוליטי, רק רציתי להודות לחברי באוקראינה ולמועדון שלי שאפשר לי להיות פה. אני מתנצל בפני הציבור הרוסי ומאחל לשחקנים שלנו בהצלחה".

מי שלא הורשה לענות על שאלות בנושא הוא אנדריי קרמאריץ', שהשתתף במסיבת העיתונאים היומית. "הרגשנו את הלחץ הכי גדול לפני דנמרק בשמינית, אבל אנחנו כבר נהנים ממה שקורה", אמר, "זה החלום שלנו להגיע לגמר ונעשה את הטוב ביותר שלנו כדי להגשים אותו. אני מקווה שאדבר על הטורניר הזה גם בעוד שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully