וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרידה בטעם טוב: המשחקים הכי טובים על המקום השלישי במונדיאל

המפסידות בחצי הגמר לא נוהגות למשוך עניין רב, אבל זה לא אומר שאנגליה ובלגיה לא מסוגלות לספק משחק מהנה. ז'יסט פונטיין, הגול המהיר בתולדות הגביע העולמי ואחרים ינסו לתת השראה

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

1958: צרפת - מערב גרמניה 3:6

הטורניר שנערך בשבדיה זכור היום בעיקר בזכות ההופעה המופלאה של הנער פלה, שזכה יחד עם נבחרת ברזיל בתואר, אבל הכוכב הכי גדול שלו היה ז'יסט פונטיין הצרפתי. החלוץ הגיע למונדיאל עם חמש הופעות בנבחרת, אבל התפוצץ עם שישה שערים בשלב הבתים, שניים ברבע הגמר ועוד אחד בהפסד לסלסאו בחצי. מול הגרמנים הוא הוסיף עוד רביעייה אדירה וקטף את המקום השלישי וגם שיא שעשוי לא להישבר לעולם - 13 שערים במונדיאל בודד.

עוד בנושא

בלגיה - אנגליה: רומלו לוקאקו והארי קיין בקרב ישיר על מלכות השערים
ערוץ הטלגרם של וואלה! ספורט

מונדיאל 1958: צרפת - מערב גרמניה. AP
אגדה. ז'יסט פונטיין ב-1958/AP

1982: פולין - צרפת 2:3

הטריקולור הגיעו הפעם עד לגמר, אבל לפני 36 שנים הם הופיעו בפעם הראשונה מתוך שתיים רצופות במשחק הפחות נוצץ מבין אלה שנועלים את הטורניר. אחרי שהפסידו למערב גרמניה בפנדלים, הם לא ממש חששו מהפולנים שהפסידו לאיטליה בחצי הגמר המקביל, וגם עלו ראשונים ליתרון. אלא שהמהפך הגיע עוד לפני ההפסקה ובעיטה חופשית מדויקת של יאנוש קופציץ' סגרה עניין.

עוד באותו נושא

עדות אמת: כך הפך לוקה מודריץ' לשחקן הגדול בתולדות קרואטיה

לכתבה המלאה
מונדיאל 1982: פולין - צרפת. AP
הצרפתים זלזלו, והפסידו/AP

1986: בלגיה - צרפת 4:2

ארבע שנים חלפו, צרפת שוב הפסידה בחצי הגמר (ושוב למערב גרמניה), והפעם נוצר מפגש ש-32 שנים לאחר מכן ישוחזר בחצי הגמר של המונדיאל הנוכחי. הבלגים, עם דור הזהב המקורי שלהם, נעצרו רק על ידי דייגו מראדונה האגדי, אבל לאורך הטורניר סבלו מהגנה חלשה למדי. העובדה הזו, יחד עם גודש הכישרון ההתקפי על כר הדשא (בין השאר היו שם ז'אן טיגאנה וז'אן פייר פאפן), יצרו חגיגת שערים מהנה מאוד: 2:2 אחרי 90 דקות, ואז נוקאאוט צרפתי בהארכה.

מונדיאל 1986: בלגיה - צרפת. AP
מסול שערים. צרפת כובשת את הראשון מול בלגיה/AP

2002: דרום קוריאה - טורקיה 3:2

שתי המפתיעות הגדולות של המונדיאל באסיה - המארחת (יחד עם יפן) שנעצרה אחרי מסע קסם מעורר מחלוקת בגלל הפסד לגרמניה והטורקים המוכשרים שהפסידו בחצי הגמר לברזיל - סיפקו משחק אדיר על המקום השלישי. כבר אחרי 10.8 שניות הבקיע הקאן שוקור את השער המהיר בתולדות המונדיאלים, הקוריאנים השוו אבל בדקה ה-32 זה כבר היה 1:3 לטורקיה ששמרה על היתרון בדרך להישג השיא בתולדותיה.

מונדיאל 2002: דרום קוריאה - טורקיה. AP
שיא בלתי נשכח. הקאן שוקור/AP

2010: אורוגוואי - גרמניה 3:2

ארבע שנים לפני שהניפו את הגביע (ושמונה לפני שקרסו כאלופים המכהנים) הגרמנים היו קרובים מאוד לגמר, אבל לא הצליחו לעצור את המכונה הספרדית והתייצבו מול לואיס סוארס, דייגו פורלאן ואדינסון קבאני בתכלת. תומאס מולר כבש ראשון, קבאני ופורלאן הפכו, אבל המאנשאפט הצליחו לעלות על הפודיום בזכות שערים של מרסל יאנסן וסמי חדירה. לא רק גרמניה הצליחה די מהר לאחר מכן, גם אורוגוואי - שזכתה בקופה אמריקה ב-2011.

מונדיאל 2010: אורוגוואי - גרמניה. AP
חדירה חוגג את שער הניצחון ואת המקום השלישי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully