וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחורף, בלי מתקנים ובלי ישראלים? הכל על מונדיאל 2022 בקטאר

אחרי שהטורניר ברוסיה נגמר, זה הזמן להתכונן לטורניר הבא שיהיה מוזר ביותר: הוא יתקיים במדינה קטנה שלא מקיימת קשרים עם ישראל, באמצע העונה, וכרגע אין שם אפילו אצטדיונים

צרפת חוגגת את הזכייה במונדיאל 2018/עריכת וידאו: מתן חדד

אז אחרי שמונדיאל 2018 נגמר, הגיע הזמן להתכונן לפעם הבאה שבה טורניר הכדורגל הגדול בתבל יגיע אלינו. זה יקרה ב-2022, בקטאר, ולמרבה ההפתעה, זה לא יקרה בקיץ. בשל החום הכבד באמירות בחודשי הקיץ, פיפ"א החליטה שהטורניר ייפתח ב-21 בנומבר 2022 ויינעל ב-18 בדצמבר 2022. אז איך זה יעבוד, איך הטורניר הגיע לקטאר וכל הפרטים הפיקנטיים שמסקרנים את כולם לקראת הטורניר השנוי במחלוקת: וואלה! ספורט עושה לכם סדר.

עוד בנושא:

ערוץ הטלגרם של וואלה! ספורט
צרפת אלופת העולם אחרי 2:4 מלהיב מול קרואטיה בגמר מונדיאל 2018
צפו בחגיגות ברחובות צרפת, דשאן: "נבחרת של ילדים הגיעה לגג העולם"

ספ בלאטר נשיא פיפ"א מכריז: קטאר תארח את מונדיאל 2022. רויטרס
טוען שהבחירה בקטאר הייתה טעות גדולה. ספ בלאטר/רויטרס

אז איך הגענו לקטאר?

כשחושבים על מארחת לטורניר הכדורגל בגדול בעולם, קטאר היא לא אחת מהשמות הראשונים אשר עולים לראש. מדובר במדינה של קצת יותר מ-2.5 מיליון תושבים, ונבחרת כדורגל שמעולם לא התקרבה אפילו להעפלה למונדיאל. אז איך זה קרה? לפי חוקי פיפ"א, יבשת שאירחה טורניר לא יכולה לארח את שני הטורנירים הבאים. לכן, האופציות היחידות לאירוח ב-2022 השאירו רק את אוקיאניה, אסיה ואמריקה הצפונית כמארחות אפשריות.

ארצות הברית, אוסטרליה, יפן, דרום קוריאה וקטאר היו המועמדות הסופיות, ובסופו של דבר קטאר זכתה באופן מפתיע ביותר. לאחר שההחלטה התקבלה ב-2010, החלו לצוץ דיווחים בכלי תקשורת שונים ברחבי העולם שטענו שקטאר שיחדה את פיפ"א ובכך בעצם קנתה את ההחלטה ואת האירוח. לא התקבלו לטענות ראיות אמינות עד כה, אך ב-2014 נשיא פיפ"א לשעבר, ספ בלאטר, הודה ש"הבחירה בקטאר כמארחת של מונדיאל הייתה טעות גדולה".

עוד באותו נושא

צרפת אלופת העולם אחרי 2:4 מלהיב מול קרואטיה בגמר מונדיאל 2018

לכתבה המלאה
עובדים על אצטדיון לקראת מונדיאל 2022, קטאר. GettyImages
אחד מהאצטדיונים אשר נמצא בבנייה/GettyImages

הם מסוגלים לארח מונדיאל?

אם נבחר להאמין לממשלת קטאר, מסתמן שכן. הממשלה הודיעה שתשקיע 200 מיליארד דולרים בהכנות, שהחלו ב-2013, ותבנה "עיר ספורט", בדומה לפארק אולימפי עצום באולימפיאדות. מתוך שמונה אצטדיונים, רק שניים כבר בנויים ויעברו שיפוץ וכל השאר יוקמו לחלוטין מאפס. מספר תחקירים במדינה כבר סיפרו את סיפורם של עובדי התשתיות לקראת הטורניר, שלא מעט מהם נפצעו קשה ואפילו איבדו את חייהם במהלך העבודות, אשר הוגדרו כ"מרושלות" ו"גובלות בעבדות".

ריאל מדריד זוכה בגמר ליגת האלופות במשחר שנערך בקייב, אוקראינה. ---, רויטרס
מה יקרה לליגת האלופות ולליגות המקומיות?/רויטרס, ---

מונדיאל בחורף? איך זה יעבוד בדיוק?

לא, זאת לא בדיחה, לצערנו. אנחנו נחווה את ההמתנה הארוכה ביותר לטורניר גביע עולמי מאז 1950, שהתקיים כ-12 שנה אחרי 1938. בשל החום הכבד, פיפ"א החליטה לערוך את הטורניר בחודשים נובמבר-דצמבר. זה מעלה מספר תהיות, שאלות וחששות לגבי העונה הסדירה של הליגות ברחבי העולם. כיצד יהיה ניתן לתפעל אותן עם העצירה הפתאומית?

בהנחה שהטורניר מתחיל בנובמבר, נבחרת יצטרכו להתכנס כבר באוקטובר ושחקנים יצטרכו לקבל מנוחה גם אחרי הטורניר, מה שעשוי לגרום לחלק מהם להיעדר מקבוצותיהם לתקופה של בערך ארבעה חודשים. זה עוד רחוק, אבל ההיגיון אומר שלליגות לא יהיה מנוס מלקצר את הליגה כשגם טורנירים אירופאים כמו ליגת האלופות והליגה האירופית צפויים לפעול במתכונת מצומצמת באותה שנה. במילה אחת? בלאגן.

אוהדים עם דגל ישראל לפני המשחק בין נבחרת בלגיה לבין נבחרת אנגליה, מונדיאל 2018. רויטרס
יוכלו לנסוע לקטאר? אוהדים ישראלים במונדיאל 2018/רויטרס

עוד דברים שאתם חייבים לדעת לקראת הטורניר ב-2022

* זה יהיה הטורניר האחרון בו יהיו 32 נבחרות כמו בפורמט העכשווי. החל מהטורניר הבא אחריו, מונדיאל 2026 שיתקיים בארצות הברית-מקסיקו-קנדה, הטורניר יוגדל ל-48 נבחרות.

* לא ברור מה יעלה בגורלו של טורניר גביע הקונפדרציות, שייערך ב-2021 ומהווה "חזרה גנרלית" עבור מארחת המונדיאל. בפיפ"א עשוים להזיז את הטורניר לנובמבר/דצמבר 2021, זאת בשל החום הכבד בחודשי הקיץ. אופציה נוספת היא לקיים את הטורניר בקיץ, אך במדינה מארחת אחרת.

* בואו נדבר על מה שבאמת מעניין: האם ישראלים יוכלו לטוס לשם? עד לשנת 2009 קיימו ישראל וקטאר יחסים דיפלומטיים וכלכליים, אולם לאחר מבצע עופרת יצוקה קטאר ניתקה קשר לחלוטין והם התבטלו רשמית ב-2011 עם סגירת המשרד הישראלי במדינה, וזאת בשל עמדותיה האנטי-ישראליות ותמיכה בחמאס. מספר אנשי ספורט וספורטאים ישראלים הגיעו לקטאר על מנת להשתתף בתחרויות וקונגרסים שונים. דובר מטעם הקטארים אמר בעבר שאם נבחרת ישראל תעפיל למונדיאל 2022, לא תהיה שום בעיה עם השתתפותה, אך במצב הנוכחי, האוהדים צפויים להיתקל בבעיה בכניסה למדינה.

* סביב הטורניר ב-2022 יש כל כך הרבה שאלות, וזה גורם לרבים לטעון, למרות שבפיפ"א משדרים עסקים כרגיל, שהטורניר לא יתקיים בסופו של דבר בקטאר. אם הוא יתקיים במקום אחר, בפיפ"א יהיו מוכרחים להודיע על כך לפחות שנתיים לפני הטורניר על מנת שהנבחרת המארחת החדשה תוכל להתחיל בהכנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully