וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדיאל 2018: ארבעת הפורצים למגרש בגמר נשלחו ל-15 יום בכלא

הארבעה, חברי להקת "פוסי ריוט" שנשפטו בעבר בעקבות מחאה נגד משטר פוטין, הורחקו בנוסף לשלוש שנים מכל אירוע ספורט במדינה. אולגה קוראצ'יובה אחת הפורצות: "פיפ"א חברה של ראשי מדינה שמבצעים דיכוי בעם"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: שניר דבוש

גמר המונדיאל האחרון שהסתיים ב-2:4 לצרפת על קרואטיה ייזכר הרבה יותר מגמרים אחרים בשל איכותו, ריבוי השערים שבו וגם בגלל אירוע חריג מאוד שהעיב עליו - הפריצה של חברי להקת "פוסי ריוט" לאצטדיון "לוז'ניקי" במוסקבה בזמן המשחק. היום (שלישי) נקבע עונשם של חברי הלהקה, שניצלו את האירוע כדי למחות נגד המשטר של ולדימיר פוטין. על פי הדיווחים ממוסקבה חברי הלהקה שפרצו למגרש יישלחו לכלא ל-15 ימים.

כזכור, חברי הלהקה שהתפרסמו ברחבי העולם בשל פעולות מחאה נגד הנשיא פוטין פרצו למגרש בלוז'ניקי בתחילת המחצית השנייה כשהם לובשים מדי משטרה מזוייפים וכל זאת מתחת לעיניו הזועמות של פוטין עצמו. בנוסף לעונש המאסר, הארבעה גם הורחקו מכל סוג של מגרשי הספורט לתקופה של שלוש שנים.

עוד בנושא:

ראמי נאבק בטדי רינר, מטוידי ידווש מפריס לטורינו? ההבטחות של שחקני צרפת
מאות אלפים הצדיעו לנבחרת צרפת בפריס: צפו בחגיגות הענק
חגיגות גם בקרואטיה, למרות ההפסד. מודריץ': "הגשמנו חלום"

פורץ למגרש צרפת. רויטרס
נשלחה לכלא. אחת הפורצות/רויטרס

אולגה קוראצ'יובה, אחת מהפורצות למגרש, הסבירה את מטרת המהלך הזה כשאמר: "פיפ"א מעורבת במשחקים לא הוגנים. ראשי פיפ"א חברים של ראשי המדינה שמבצעים דיכוי בעם ומפרים את זכויות האדם וחופש הביטוי. פיוטר ורזילוב, עוד אחד מהפורצים הסביר שהמטרה היתה להראות ש"המדינה, דרך המשטרה שלה, מפריעה לחיים של האנשים".

מסתבר ששלושה מתוך הארבעה שפרצו למגרש בלוז'ניקי כבר ישבו בכלא ב-2012 בעקבות מחאה ישירה נגד פוטין ומאז הם הפכו לסמל המחאה נגד המשטר והקרמלין.

אגב, בנבחרת הקרואטית היו שטענו כי הפריצה של "פוסי ריוט" למגרש השפיעה על מהלך המשחק. כך למשל, הבלם דיאן לוברן התייחס לפריצה למגרש ואמר: "הייתי בטירוף כשהם פרצו למגרש. הלך לנו טוב באותן דקות, אבל פתאום המשחק נעצר. איבדתי את הראש. רק רציתי לתפוס את האנשים האלו ולהעיף אותם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully