וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים רילוקיישן: 137 שחקנים במונדיאל מייצגים מדינות שלא נולדו בהן

עודכן לאחרונה: 18.11.2022 / 17:33

מרוקו, סנגל וטוניסיה מלאות בצרפתים בני מהגרים, ילידי ספרד משחקים בגאנה ואקוודור וגרמנים לובשים את מדי קרואטיה וקמרון. המגמה מתרחבת ו-16 אחוזים מהשחקנים במונדיאל 2022 ייצגו מדינות שלא נולדו בהן. מי הן ארבע היחידות שכל חברי הסגל נולדו בהן?

סיכום אירועי היום בספורט, 18.11/ספורט1

לא פחות מ-137 שחקנים, שהם 16.4 אחוזים מכלל הכדורגלנים במונדיאל 2022, ייצגו בגביע העולמי מדינות שהם לא נולדו בהן. לא מדובר בתופעה חדשה כמובן, אבל כן בעלייה משמעותית. במונדיאל 2018 למשל, 11.1 אחוזים מהשחקנים ייצגו נבחרות ממדינות שלא נולדו בהן (82 מתוך 736 שחקנים).

העניין קצת מטעה בחלק מהמקרים. למשל מרכוס תוראם מנבחרת צרפת, שנולד באיטליה בזמן שאביו, כדורגלן העבר האגדי ליליאן תוראם, שיחק בה. או מקרים של כדורגלנים שהגיעו לארץ אותה הם מייצגים, כשהיו ילדים קטנים (ראחים סטרלינג למשל הגיע מג'מייקה לאנגליה בגיל 5).

מנגד יש כמובן מקרים, למשל בקטאר, של כדורגלנים שקיבלו אזרחות כדי ללבוש את המדים הלאומיים. או המקרים המוכרים של נבחרות אפריקאיות שהזעיקו בני מהגרים למדים הלאומיים.

מאטי קאש, שחקן נבחרת פולין. PressFocus/MB Media, GettyImages
האנגלי של נבחרת פולין. מאטי קאש/GettyImages, PressFocus/MB Media

מרוקו היא האחראית העיקרית למגמה במונדיאל שייצא לדרך בעוד יומיים. לא פחות מ-14 מתוך 26 השחקנים שלה לא נולדו במרוקו ורובם גם לא חיו בה מעולם. יש שם בלגים, הולנדים, צרפתים, ואפילו יליד קנדה אחד - השוער יאסין בונו, אם כי הוא עבר עם משפחתו בגיל צעיר למרוקו.

סנגל וטוניסיה ממשיכות את הדרך עם 12 שחקנים בכל אחת שלא נולדו במדינה, רובם צרפתים מבטן ולידה. בקטאר 10 שחקנים מ-8 מדינות שונות (אלג'יריה, פורטוגל, מצרים, צרפת, בחריין, עירק, גאנה, סודן) ובוויילס משחקים 9 ילידי אנגליה.

יהיו גם מדינות שהנבחרות שלהן לא הגיעו למונדיאל, אבל ילידיהן דווקא כן. למשל קוסובו, סקוטלנד, בוסניה, גינאה ביסאו, שבדיה, חוף השנהב, הונדורס ואפילו שני איטלקים (מלבד יליד פארמה, תוראם) - אחד בפולין והשני ב...מרוקו כמובן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נבחרת מרוקו. GettyImages
14 מ-26 השחקנים של מרוקו לא נולדו במדינה/GettyImages

את מקסיקו, אקוודור ואורוגוואי מייצגים כדורגלנים שנולדו בארגנטינה, ביפן השוער דניאל שמידט נולד בארה"ב לאב גרמני ואם יפנית ובאוסטרליה יש שני ילידי קניה ויליד מצרים אחד - שלושתם בנים למשפחות סודניות שבכלל נמלטו ממלחמת האזרחים.

37 מתוך 137 הכדורגלנים הללו נולדו בצרפת ו-16 באנגליה. ילידי ספרד מייצגים את דנמרק, סרביה, אקוודור, גאנה ומרוקו וילידי גרמניה משחקים בנבחרות שוויץ, קרואטיה, ויילס, קמרון, סנגל וטוניסיה.

בארבע נבחרות בלבד (מתוך 32) יש סגל מלא של שחקנים שגם נולדו במדינה: ארגנטינה, ברזיל, דרום קוריאה וערב הסעודית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully