וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמן איראן נגד האוהדים: "למה באו? היה עדיף שיישארו בבית"

קיירוש יצא נגד הקהל ששרק בוז בהמנון במחאה נגד השלטון במדינה ("הגיעו כדי להיות נגד הנבחרת"), וספג אש בעצמו: "עלוב מאוד"

צפו בתקציר הניצחון של אנגליה על איראן: באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם בעמוד המונדיאל של כאן

הקהל האיראני שהגיע למונדיאל בקטאר ניצל את הבמה כבר במשחקה הראשון של הנבחרת. לפני שריקת הפתיחה של ההתמודדות שהסתיימה ב-6:2 כואב בידיה של אנגליה, אוהדי הנבחרת האסיאתית שרקו בוז להמנון של מדינתם כחלק מהמחאה נגד משטר האייתוללות במדינה, אליה הצטרפו שחקני איראן בעצמם כשלא שרו את ההמנון.

לאחר התבוסה, המאמן הפורטוגלי של הנבחרת, קרלוס קיירוש, התייחס לצעד החריף בהתבטאות נחרצת משלו: "למה הם הגיעו לכאן כדי להיות נגד הנבחרת?", תהה, "היה הרבה יותר טוב אם שפשוט יישארו בבית".

עיתונאית מטעם האתר הבריטי "סקיי" ביקרה את קיירוש על דבריו וצייצה בטוויטר: "כל כך עוצמתי ואמיץ מצד שחקני איראן לא לשיר את ההמנון שלהם. חזק מצד האוהדים ששרקו בוז צורם כמחאה, עם השלטים והחולצות 'נשים, חיים, חופש'. עלוב מאוד מצד קרלוס קיירוש לומר שאותם אוהדים לא מתקבלים בברכה במשחקי איראן".

אוהדי נבחרת איראן מוחים נגד המשטר. GettyImages
מחאת אוהדי איראן/GettyImages
אוהדי נבחרת איראן מוחים נגד המשטר. Robbie Jay Barratt, GettyImages
אוהדי נבחרת איראן מוחים נגד המשטר/GettyImages, Robbie Jay Barratt

חלק גדול מהאוהדים ביציעים לא מתגוררים באיראן, אבל פעילים מאוד במחאות נגד המשטר ממקום מושבם. ביציע היו כמה עשרות אוהדים איראנים שהגיעו עם חולצות שעליהן כיתוב זהה: "Zan, Zindagi, Azadi" ("אישה, חיים, חופש") - קריאה מוכרת של המפגינים באיראן.

כזכור, מחאת החיג'אב שמסעירה את איראן בחודשים האחרונים והוציאה מאות אלפים לרחובות בדרישה לשחרור העם מהשלטון החשוך של משמרות המהפכה סחפה אחריה גם את בכירי כדורגלני העבר של המדינה, כולל עלי דאי ועלי כרימי, שיצאו בגלוי נגד האייתוללות. בחודש האחרון הצטרפו למחאה גם כמה מנבחרות איראן בענפים השונים - נבחרות הכדורסל והכדוריד שסירבו לשיר את ההמנון לפני משחקיהן, ונבחרת כדורגל החופים ששחקניה חגגו כיבוש שערים בתנועת גזירת שיער - אחד הסמלים של המחאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully