וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עניין של זמן: האם המונדיאל ישנה את משך המשחק גם בישראל?

23.11.2022 / 6:30

המגמה בקטאר שפיפ"א הנהיגה מבהירה לנבחרות לא לבזבז את הדקות, כי הן יחזרו בסיום כל מחצית בתוספת. הדעות על כך חלוקות בקרב שופטי ליגת העל בישראל, אך המטרה תשרת את המועדונים: "אם פעם היו משחקים 55 דקות מתוך 90, מעכשיו ישחקו 70 וזה משמעותי"

תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 22.11/ספורט1

הניצחון הסנסציוני של ערב הסעודית, העליונות של קיליאן אמבפה והמחאה של נבחרת איראן. יש כבר הרבה סיפורים סביב המונדיאל הזה בקטאר ואנחנו בקושי אחרי שלושה ימי משחקים. אבל דומה שאחד הסיפורים היותר מרתקים סביב משחקי גביע העולם 2022, בא מכיוון השיפוט, ופה מדובר בבשורה של ממש. מערכת ה-VAR כבר הוטמעה ועולם הכדורגל השתנה איתה, אבל כעת מסתמנת תמורה מרתקת והיא תוספת הזמן הנדיבה שנותנים השופטים בכל משחק. אם עד לשריקת הפתיחה של המונדיאל ביום ראשון, תוספת זמן של 5 או 6 דקות נחשבה לחריגה, באו יושב ראש איגוד השופטים של פיפ"א, פייר לואיג'י קולינה וחבורת השופטים שלו בקטאר, והוכיחו שבמונדיאל הזה גם תוספת זמן של 12 דקות היא לא דבר יוצא דופן.

לזכותו של קולינה יאמר שהוא הכין את הנבחרות לכך ודיבר ערב פתיחת משחקי גביע העולם בקטאר על כך שהשופטים ידאגו לשמור על בריאות השחקנים ולא יהססו להרחיק שחקנים בכרטיס אדום הגם שמדובר בטורניר הכדורגל היוקרתי בעולם וכולם רוצים לשחק בו. כמו כן, הזהיר השופט האיטלקי הוותיק, שיהיו תוספות זמן ארוכות על בזבוזי זמן.

שופט הכדורגל לשעבר פיירלואיג'י קולינה. רויטרס
הובילו את המהלך. קולינה/רויטרס

אז בכל הקשור להרחקות, הנבחרות עשו שיעורי בית ושחקנים נזהרים כדי לא לקבל כרטיסים אדומים, אבל כשזה מגיע לתוספות הזמן, כמעט בכל משחק משחקים הרבה יותר מ-90 דקות כאשר גם למחצית הראשונה יש תוספת משמעותית.

"כל עניין תוספות הזמן הוא לא משהו שהכינו אותנו אליו", מודה מנכ"ל איגוד השופטים בישראל יריב טפר, "אנחנו מקבלים את זה בדיוק כמו הצופים בבית. זה לא שלפני המונדיאל יצא חוזר לאיגודי השופטים בעולם עם מסר שזה עומד לקרות". השאלה הגדולה שכבר נשאלת באיגוד השופטים בישראל היא האם יצטרכו השופטים לאמץ את המגמה הזו אחרי המונדיאל, וכי מעתה קבוצות יצטרכו להיזהר מבזבוזי זמן כיוון שהשופטים יקפידו להחזיר את הדקות בסיום כל מחצית. "אנחנו בתחילת המונדיאל וצריך עוד לבחון האם זו באמת המגמה או שמא משהו שמשקף את הימים הראשונים בקטאר",ממשיך טפר, "בכל מקרה, כאיגוד שופטים אנחנו כפופים לאופ"א, ועל מנת לשנות נוהל ולעבור לתוספות זמן כה משמעותיות, נצטרך לשמוע את העמדה של אופ"א בנושא".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שחקן נבחרת איראן מהדי טארמי. רויטרס
"זה לעשות צחוק מהעבודה". טארמי בשער לאחר 10 דקות תוספת זמן/רויטרס

משבץ השופטים איתן תבריזי אוהב מחד לראות את השינוי, אבל מאידך קצת מוטרד שהתוספת לא תהפוך להיות ארוכה מדי: "לפעמים מרגיש לי שמוסיפים דקות גם על חגיגת השערים וזה מעט קיצוני. אנחנו לא רוצים שזה יהיה כמו כדורסל שעוצרים את השעון על כל הפסקה במשחק, אבל כרגע זה נראה שהדברים הולכים לכיוון הזה. זה טוב שקבוצות יידעו שעל בזבוזי זמן משלמים בסוף משחק, אבל גם צריך לקחת בחשבון שכאשר המשחק כבר גמור ויש הפרש גדול של שערים, אין סיבה באמת לתת תוספת כה ארוכה. בכל מקרה, אנחנו נלמד את הנושא תוך כדי המונדיאל וכמובן שבסיום יהיו מסקנות ויהיו הנחיות חדשות במידה שזה מה שיוחלט שצריך לעשות".

בקרב השופטים בליגת העל הדעות כבר חלוקות. "במשחק של איראן נגד אנגליה במצב של 1:6, השופט הוסיף עשר דקות. זו הזיה. זה לעשות צחוק מהעבודה", אומר אחד משופטי ליגת העל, "צריך שיהיה היגיון בתוספות הזמן".

שחקן נבחרת הולנד, דייבי קלאסן. Stuart Franklin, GettyImages
"זה ירגיע גם את הקהל". קלאסן אחרי שער בדקה ה-99/GettyImages, Stuart Franklin

מצד שני, יש כאלה שכבר החליטו שזה צעד מבורך: "גם במשחק האחרון של מכבי תל אביב מול הפועל חיפה לפני פגרת המונדיאל הוסיפו תשע דקות, ובדקה השמינית של התוספת כבש יובאנוביץ' את שער הניצחון", מזכיר שופט בכיר בליגת העל, "קבוצות לא יוכלו אחרי המונדיאל לבזבז זמן בלי חשבון. אנחנו הולכים לשינוי מצוין שרק יעשה טוב לקבוצות ובעיקר לאוהדים. זה גם ירגיע את הקהלים שיידעו שגם אם שחקנים נשכבים ומבזבזים זמן, יש מי שיחזיר בכמות נדיבה. אם פעם היו משחקים 55 דקות מתוך 90, מעכשיו ישחקו 70 דקות וזה צעד משמעותי".

מונדיאל 2022 בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully