וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנמרק שוקלת לפרוש מפיפ"א, גרמניה מחתה לעיני כל העולם

עודכן לאחרונה: 23.11.2022 / 15:50

כשברקע איומי הסנקציות של פיפ"א, הגרמנים מחו עם תמונה אייקונית: "להחרים סרט קפטן בצבעי הגאווה זה כמו לסתום לנו את הפה"

תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 23.11/ספורט1

שחקני נבחרת גרמניה הביעו היום (רביעי) את מחאתם נגד פיפ"א באופן נהדר כשסתמו את הפיות שלהם במהלך הצילום הקבוצתי לפני שריקת הפתיחה למשחק נגד יפן. זה המשחק הראשון של גרמניה במונדיאל 2022 והמחאה היא על רקע האיומים של פיפ"א להעניש אותה ואת הקפטן מנואל נוייר אם הוא יענוד סרט קפטן שכולל את צבעי הגאווה ו/או צירוף המילים OneLove.

בטוויטר הרשמי של נבחרת גרמניה נכתב: "רצינו להשתמש בסרט הקפטן כדי להראות את הערכים עליהן אנו מתבססים בנבחרת גרמניה - גיוון וכבוד הדדי. לצד מדינות נוספות, רצינו שקולנו יישמע. לא הייתה מטרה להביע עמדה פוליטית - זכויות אדם אינן נתונות למשא ומתן, ובגלל זה המסר היה כל כך חשוב עבורינו. למנוע מאיתנו לעלות עם סרט הקפטן זהה ללמנוע מאיתנו להשמיע את קולנו. אנו מתבצרים בעמדתינו".

היום עלה דיווח בכמה כלי תקשורת באירופה שההתאחדות לכדורגל של דנמרק שוקלת מהלך של פרישה מפיפ"א ביחד עם כמה נבחרות אירופאיות נוספות, על רקע חילוקי הדעות הקשים בנוגע לחופש הביטוי והאיסורים במהלך המונדיאל.

שחקני נבחרת גרמניה מכסים את הפה במחאה נגד פיפ"א. רויטרס
יופי של מחאה. שחקני גרמניה היום/רויטרס

תקציר האירועים: הקפטנים של שבע נבחרות אירופיות, גרמניה, הולנד, דנמרק, אנגליה, ויילס, בלגיה ושוויץ התכוונו לעלות למשחקים בקטאר עם סרטים בצבעי הגאווה וכיתוב OneLove - על רקע העובדה שבקטאר הומוסקסואליות היא מחוץ לחוק ואוהדי כדורגל מהקהילה הלהט"בית הוזהרו לא להביע גילויי חיבה כשיגיעו למונדיאל. בימים האחרונים נפוצו עוד ועוד סיפורים על אוהדים שהגיעו עם פרטי לבוש בצבעי הגאווה ולא הורשו להיכנס לאצטדיונים בקטאר.

בפיפ"א נעמדו על הרגליים האחוריות והודיעו שלא יאפשרו זאת. כשהבינו שבהתאחדויות לכדורגל מתעקשים להביע עמדה ורוב השחקנים תומכים בכך, בפיפ"א לקחו צעד אחד קדימה ואיימו לקנוס את ההתאחדויות ולהעניש את הקפטנים בכרטיסים צהובים עוד לפני שריקות הפתיחה של המשחקים. האיום האחרון עבד כשנבחרות הסבירו שאין להם בעיה לשאת בקנסות, אבל הם לא רוצים שהשחקנים ייענשו.

ההתאחדות הגרמנית גם הודיעה שבכוונה לפנות ל-CAS - בית הדין הגבוה לערעורי ספורט - במטרה להשיב מלחמה ואולי גם להספיק לענוד את סרט הקפטן המדובר עד סיום המשחקים בקטאר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully