וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעשיית השקרים של פיפ"א וקטאר במונדיאל: נתוני הקהל המהונדסים

הסיפורים על הנתונים השקריים מתרבים ומארגני המונדיאל הופכים מושא ללעג עם דיווחים על אצטדיונים מלאים ותמונות של קרחות ביציעים

סיכום אירועי היום בספורט, 24.11/ספורט1

אם לשפוט על פי הנתונים של פיפ"א והוועדה המארגנת של מונדיאל 2022, ממוצע הקהל במשחקים בקטאר עד עכשיו פשוט נהדר. 591,486 הגיעו לאצטדיונים ל-12 המשחקים שנערכו עד כה ומדובר בממוצע גבוה של למעלה מ-49 אלף למשחק. אז זהו, שלא.

בימים האחרונים צצים עוד ועוד סיפורים על תעשיית השקרים שנוגעת לנתונים - וזה כמובן מתווסף לצחנה שמלווה את מונדיאל 2022 כבר 12 שנה, מהרגע שקטאר הוכרזה כמארחת, דרך הסיפורים על שוחד לבוחרות, אלפי הפועלים שמצאו את מותם בעבודות פרך במהלך ההכנות, התשתיות הרעועות מהן סובלים האוהדים ועד סתימת הפיות של הנבחרות מאירופה.

אז מה הסיפור? בעוד הצופים בבית וגם באצטדיונים עצמם חוזים בהרבה מאוד כסאות ריקים במהלך משחקים, פיפ"א מוציאה נתונים רשמיים של יציעים מלאים.

הסיפור הזה מסתבך גם לאור העובדה שהנתונים הרשמיים של תכולת האצטדיונים שונו בימים האחרונים. הסיבה? בכמה משחקים פיפ"א פרסמה שיש יותר קהל מהתכולה הרשמית.

יציע ריק במונדיאל 2022, צרפת נגד אוסטרליה. רויטרס
אל תאמינו למספרים של פיפ"א. יציעים במשחק בין צרפת לאוסטרליה/רויטרס

במשחק בין אנגליה לאיראן למשל, פורסם שלאצטדיון ח'ליפה הגיעו 45,334 אנשים. אלא שעל פי הנתונים הרשמיים מלפני הטורניר, באצטדיון ח'ליפה יש רק 40,000 מקומות. במשחק בין ארגנטינה לערב הסעודית פורסם נתון של למעלה מ-88 אלף צופים - באצטדיון של 80 אלף. וכך קרה בעוד ועוד משחקים.

אז מה עושים? משחקים עם המספרים ומשנים נתונים. בפיפ"א הסבירו שלאצטדיונים יש event mode (בתרגום חופשי: "מצב אירועים") שבו התכולה גדלה. במקביל אצו רצו לשנות את נתוני באתר הרשמי.

כתב ניו יורק טיימס, טאריק פאנג'ה, נכח במשחק בין מרוקו לקרואטיה (0:0) אתמול בצהריים וצייץ: "אוהדי מרוקו עושים הרבה רעש באצטדיון אל חור, למרות שנראה שהוא חצי ריק".

בערך במחצית פיפ"א פרסמה שבאצטדיון יש 59,407 צופים ופאנג'ה צייץ: "אין 59,407. אלא אם כן יש כאן אנשים זעירים שיושבים על אלפי המושבים הריקים ואני לא רואה אותם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
יציע ריק במונדיאל 2022, ספרד נגד קוסטה ריקה. רויטרס
איפה הקהל? ספרד נגד קוסטה ריקה/רויטרס
יציע ריק במונדיאל 2022, אנגליה נגד איראן. רויטרס
אנגליה נגד איראן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2