וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא חוגג מול האקסית, גרסת הנבחרות: סיפורו של ברל אמבולו

חלוץ נבחרת שוויץ שכבש מול קמרון - המדינה בה נולד וחי עד גיל 5, הפך לראשון אי פעם שמוצא את הרשת מול הנבחרת של מולדתו

שחקני כדורגל מרבים להחליף קבוצות בעידן הנוכחי ואוהדים ברחבי העולם כבר התרגלו למחזה של כובשים שלא חוגגים נגד האקסית. אבל בכדורגל הנבחרות מדובר במחזה נדיר במיוחד. היום (חמישי) זה קרה, על הבמה הגדולה מכולן - המונדיאל, ובפעם הראשונה בהיסטוריה שחקן הבקיע מול הנבחרת מהמדינה בה נולד.

ברל אמבולו העלה את נבחרת שוויץ ליתרון נגד קמרון בדקה ה-48 והניף ידיים במעין בקשת סליחה, תוך שהוא לא חוגג. בהמשך הוא כמובן התחבק עם חבריו וגם שיחרר שאגה של הסרת לחץ. והיה עליו הרבה לחץ לפני המשחק.

אמבולו נולד בבירת קמרון, יאונדה, אבל כשהיה בן חמש הוריו נפרדו והוא המריא עם אמו ואחיו לצרפת כדי שיוכל להתחיל את לימודיו העתידיים במדינה אירופית. בזמן שהוא ואמו שהו בצרפת, היא פגשה אזרח שוויצרי שעתיד היה להפוך לבעלה, וכעבור שנה הם עברו לבאזל.

צפו בשער של אמבולו ובתקציר הניצחון של שוויץ על קמרון באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם בעמוד המונדיאל של כאן

ברל אמבולו, חלוץ נבחרת שוויץ כובש ולא חוגג נגד קמרון. רויטרס
סיפור חסר תקדים. אמבולו אחרי השער/רויטרס

אמבולו קיבל דרכון שוויצרי רק בדצמבר 2014, כשהיה בן 17. הוא הוזמן לנבחרת קמרון על ידי פולקר פינקה כשהגרמני אימן אותה, אבל אחרי התלבטות רבה, בחר בשוויץ. את הופעת הבכורה במדים האדומים ערך במרץ 2015, במשחק ידידות נגד ארה"ב.

בריאיון שלשום הוא אמר: "היה בי חלק שרצה גם לייצג את קמרון, אבל אני שלם עם הבחירה שלי. אני האוהד הכי גדול של נבחרת קמרון ויש לי הרבה חברים שמשחקים במדיה. אנחנו מבלים ביחד בחופשות או בנסיעות לקמרון. המשחק? זה רגע גדול בשביל המשפחה שלי, רגע עם הרבה רגשות".

ב"בליק" השוויצרי בחרו היום באמבולו לשחקן המצטיין וכתבו: "זה היה המשחק של חייוץ השער ה-12 שלו במדים הלאומיים הכריע את המשחק נגד מולדתו, קמרון - משחק שהוא חיכה לו כל כך הרבה זמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully