וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקני איראן שרו את ההמנון, האוהדים שרקו בוז ובכו

אחרי השתיקה והמחאה נגד אנגליה, השחקנים שינו את דרכם לפני המשחק נגד ויילס. אוהדי הנבחרת ביציע תועדו בסערת רגשות

דיווח של פז חסדאי, שליח וואלה! ספורט לקטאר, אחרי ניצחון איראן על ויילס/צילום: פז חסדאי, עריכת וידאו: אסף דרורי

המחאה נגד המשטר האיראני הגיע גם למונדיאל, כאשר שחקני הנבחרת סירבו לשיר את ההמנון הלאומי במשחקם הראשון בגביע העולם נגד אנגליה בשני האחרון. היום (שישי), לפני המשחק נגד ויילס, האיראנים דווקא כן שרו את ההמנון.

עם זאת, כמו במשחק באנגליה, גם הפעם את המנגינה ליוו שריקות בוז של האוהדים האיראנים באצטדיון בקטאר. במהלך ההמנון צולמו מספר אוהדים ואוהדות של הנבחרת שמתקשים להסתיר את רגשותיהם ובוכים. בנוסף תועדה אוהדת ביציע עם חולצה עם השם "אמיני", לזכר הצעירה מהסא אמיני שמתה כשנעצרה כי לא לבשה חיג'אב כמו שצריך.

אוהדים מתקשים לעצור את הדמעות

כזכור, מחאת החיג'אב שמסעירה את איראן בחודשים האחרונים והוציאה מאות אלפים לרחובות בדרישה לשחרור העם מהשלטון החשוך של משמרות המהפכה סחפה אחריה גם את בכירי כדורגלני העבר של המדינה, כולל עלי דאי ועלי כרימי, שיצאו בגלוי נגד האייתולות. רק אתמול פורסם כי שחקן הנבחרת לשעבר ווריה גאפורי נעצר במדינה לאחר שגינה את דיכוי המפגינים.

בחודש האחרון הצטרפו למחאה גם כמה מנבחרות איראן בענפים השונים - נבחרות הכדורסל והכדוריד שסירבו לשיר את ההמנון לפני משחקיהן, ונבחרת כדורגל החופים ששחקניה חגגו כיבוש שערים בתנועת גזירת שיער - אחד הסמלים של המחאה.

לחצו ללוח השידורים המלא של מונדיאל 2022

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully