וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה שואבת השראה מ-2006, דנמרק בונה על תקדים היורו

נקודה תספיק לאוסטרליה כדי להעפיל לשמינית הגמר בפעם השנייה בתולדותיה, המאמן ארנולד שהיה העוזר ב-2006: "להשאיר מורשת זה דבר עצום". דנמרק חייבת ניצחון, התלבטות לגבי ההתקפה (ד', 17:00)

מחזור 3הסתיים30/11/2022
אוסטרליה
  • לקי (60)
0
    דנמרק
    תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 29.11/ספורט1

    אוסטרליה

    נבחרת צרפת צפויה לסיים בראש הבית גם במקרה של הפסד בזכות הפרש השערים הנהדר שלה, ואם נניח שהיא לא תפסיד לתוניסיה במחזור הסיום, משמעות הדבר שתיקו אמור להספיק לאוסטרליה כדי להעפיל לשמינית גמר מונדיאל בפעם השנייה בתולדותיה - לראשונה מאז 2006.

    אוסטרליה רשמה בסך הכול ניצחון שלישי בתולדותיה במשחקי המונדיאל כאשר הכניעה 0:1 את תוניסיה בזכות אותה נגיחה של מיטשל דיוק, ובניגוד למונדיאל 2010 בו סיימה עם ארבע נקודות ולא עלתה, הפעם אם תסתיים בתיקו זה אמור להספיק לה כל עוד לא תירשם הפתעת ענק במשחק בין צרפת לתוניסיה, שתנסה לנצל את העובדה שאלופת העולם תעלה בהרכב משני קרוב לוודאי. נת'ניאל אטקינסון שנפצע נגד צרפת ולא שיחק מול תוניסיה אמור להיות כשיר, אך גרהאם ארנולד צפוי להמשיך עם אותם 11, כך שפראן קראצ'יץ' מתוכנן להמשיך לעלות כמגן ימני.

    16 שנים חלפו מאז שדור הזהב האוסטרלי צלח את שלב הבתים והעפיל לשמינית הגמר ב-2006, ומאט לקי רוצה ללכת בדרכם. "תמיד האמנו שאנחנו יכול ליצור משהו מיוחד", אמר שחקן הכנף במסיבת העיתונאים. "כשהסוקרוז עלו שלב ב-2006 הייתי אוהד גאה ועכשיו יש לנו את ההזדמנות להיות השחקנים שעושים את ההישג. ראינו כמה גאווה זה גורם לאנשים בבית, אז אנחנו רוצים לעשות את זה למען המדינה, למען החברים שלנו, למען המשפחות ולמעננו".

    המאמן גרהאם ארנולד, שהיה עוזרו של חוס הידינק ב-2006, הוסיף: "השחקנים שלי היו בערך בני 10 כשהם צפו בדור ההוא ב-2006. אותם בחורים היו השראה עבורם. זו משמעות המשחק באוסטרליה, להשאיר מורשת זה דבר עצום. מעולם לא אימנתי כדי לשחק על תיקו, אנחנו באים כדי לנצח. ב-2006 עלינו עם ניצחון אחד ותיקו אחד, הפעם המטרה היא להשיג שני ניצחונות ולקבוע שיא עבור אוסטרליה במונדיאל".

    בכאן 11 ישדרו את המשחק בין אוסטרליה לדנמרק ובמקביל המשחק בין טוניסיה לצרפת ישודר בכאן דיגיטל באתר, באפליקציית כאן BOX ובמובייל במקביל לשידור בספורט1.

    מאט לקי עם המאמן גרהאם ארנולד במסיבת העיתונאים של נבחרת אוסטרליה. רויטרס
    אחד היה ילד אוהד ב-2006, השני עוזר המאמן: עכשיו הם רוצים שחזור. מאט לקי עם המאמן גרהאם ארנולד/רויטרס

    דנמרק

    דנמרק לא הצליחה לנצח את אוסטרליה במפגש ביניהן במונדיאל ב-2018, ואם לא תנצח מחר היא תסיים את דרכה במונדיאל מוקדם מהצפוי ובלי אף ניצחון אחרי קמפיין מוקדמות מרשים מאוד. דנמרק תנסה לשאוב השראה מהגרסה שלה באליפות אירופה בקיץ בשנה שעברה, אותה החלה עם שני הפסדים ובכל זאת העפילה לשמינית הגמר כנגד כל הסיכויים בזכות 1:4 יוצא דופן על רוסיה במחזור הסיום, כל הדרך עד חצי הגמר. בניגוד ליריבה מאוסטרליה, דנמרק גם עלתה לשמינית גמר המונדיאל בארבע מחמש הופעותיה האחרונות.

    תומאס דילייני הפצוע כבר לא ישוב לשחק במונדיאל הנוכחי אחרי שנפצע נגד תוניסיה ובמקומו אמור להמשיך בהרכב מיקל דמסגור. מנגד, יספר לינדסטרום ו-ויקטור נלסון שמול צרפת החליפו בהרכב את אנדראס סקוב אולסן ואת סימון קיאר, אמורים לפנות את מקומם לטובת השניים שיחזרו ל-11. בהתקפה יהיה מעניין לראות אם המאמן קספר יולמאנד יחזיר להרכב את קספר דולברג, ימשיך עם אנדראס קורנליוס או אולי יעלה עם מרטין ברייתווייט.

    sheen-shitof

    תוצאות מהיום ה-1

    הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

    בשיתוף נומייר פלוס
    קספר דולברג עם כריסטיאן אריקסן באימון נבחרת דנמרק. רויטרס
    יחזור להרכב? קספר דולברג עם כריסטיאן אריקסן באימון/רויטרס

    טריוויה

    * זהו המפגש השני בהיסטוריה בין אוסטרליה לדנמרק במסגרת גביע העולם. הפעם הראשונה הייתה במונדיאל 2018, אז הן נפרדו ב-1:1 - כריסטיאן אריקסן כבש ראשון, מילה ידינאק איזן בפנדל.

    * בסך הכל נפגשו אוסטרליה ודנמרק ארבע פעמים והמאזן הוא שני ניצחונות לדנמרק, תיקו וניצחון אוסטרלי בודד במשחק ידידות ביוני 2010.

    * אוסטרליה הפסידה בשמונה מתוך 11 משחקיה מול יריבות אירופאיות במסגרת גביע העולם וניצחה פעם אחת. בכל אותם משחקים ספגה אוסטרליה, שכאמור לעיל לא הפסידה נגד דנמרק ברוסיה ב-2018.

    * נבחרת דנמרק לא ניצחה בחמשת משחקיה האחרונים בגביע העולם - סיימה בארבע תוצאות תיקו והפסידה פעם אחת, לצרפת במחזור הקודם. הניצחון האחרון היה נגד פרו במחזור הפתיחה ב-2018. אם תפסיד לאוסטרליה, לראשונה בתולדות דנמרק תפסיד שני משחקים ברצף במסגרת המונדיאל.

    * אם אוסטרליה תעלה לשמינית הגמר, תהיה זו הפעם השנייה בתולדותיה שהיא עושה זאת - הפעם הקודמת הייתה ב-2006.

    הרכבי הקבוצות

    שופט: מוסטפה גורבל (אלג'יריה)
    אצטדיון: אל ג'אנוב (אל ווכרה)
    קהל: 41232

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    +
    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      3
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully