וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיראן חגגו את ההדחה של הנבחרת, אדם אחד נהרג מירי שוטרים

עודכן לאחרונה: 30.11.2022 / 18:00

אחרי לילה של זיקוקים וחגיגות בערים רבות באיראן, התברר כי אחד מהחוגגים נורה בראשו. קריאות נגד המשטר נשמעו בעת קבורתו

שליחנו למונדיאל פז חסדאי לאחר ה-0:1 של ארה"ב על איראן/צילום: פז חסדאי עריכת וידאו: אביעד בלילי

המסע של נבחרת איראן במונדיאל 2022 הגיע לסיומו אמש (שלישי). נבחרת ארצות הברית ניצחה 0:1, עלתה לשמינית הגמר ושלחה את האיראנים הביתה. באיראן עצמה, תתפלאו או שלא, הרבה מאוד תושבים שמתנגדים למשטר ולממשלה המקומית, חגגו את ההפסד וההדחה הזו עם זיקוקים וצפצופי מכוניות כאשר אפשר לשמוע הרבה איראנים שצועקים "אמריקה, אמריקה". מיד לאחר המשחק הרבה מאוד תושבים יצאו לרחובות ועל פי הסרטונים אפשר לחשוב שאיראן ניצחה ועלתה לשמינית הגמר, מה שממחיש עד כמה איראן מפולגת ושסועה.

על פי הדיווחים, במהלך החגיגות בעיר בנדאר אנזלי נהרג אדם בשם מהראן סמאק. אחד המוחים טען כי סמאק נורה בראשו על ידי כוחות הביטחון לאחר שצפר ברכבו כאות שמחה על הפסד הנבחרת. ההרוג נקבר היום ובמהלך הטקס ניתן היה לשמוע את האבלים משתמשים בסיסמה המוכרת מההפגנות וצועקים: "אתם הזוהמה, אתם הבלתי מוסריים, אני אישה חופשית".

הקריאות נגד המשטר בטקס הקבורה של מהראן סמאק

רחובות טהרן אחרי ההפסד

צהלות ההפסד

זיקוקים בשמי איראן

צפצופים ברחובות

המאמן המפסיד קרלוס קיירוש סיכם ואמר: "אלוהי הכדורגל מברכים את אלה שכובשים, לצערי אלה לא היינו אנחנו. אמרתי לפני המשחק שארה"ב היא הנבחרת הכי יציבה, הם התחילו טוב והיו עדיפים עלינו, מהירים יותר, והם גם כבשו שער שלא הפתיע אותי. במחצית השנייה לקחנו את הכדור ויצרנו יותר מצבים, הגיע לנו לפחות שער אחד".

קיירוש הוסיף והחמיא לשחקנים שלו, שהתייצבו לגביע העולמי במצב כמעט בלתי אפשרי: "אנחנו מתאמנים באווירה שלא דומה לאף נבחרת, אבל אני רואה על השחקנים שלי תשוקה יום יומית לייצג את איראן. מעולם לא ראיתי שחקנים שנותנים הכל כדי לייצג את המדינה, ולא מקבלים דבר בחזרה. לפעמים הכדורגל לא הוגן, אבל נחזור חזקים יותר. שמענו סיפורים על איומים במוות שהשחקנים קיבלו, אבל מה שאני יכול להגיד זה שתודות לעבודה הקשה, הם התחילו לחייך שוב והבינו את המשימה שניצבת בפניהם".

תקציר ניצחונה של ארה"ב 0:1 על איראן באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם בעמוד המונדיאל של כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully