וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרטינס התפטר מאימון בלגיה, לוקאקו ניפץ זכוכית ובכה עם הנרי

המאמן נפרד אחרי ההדחה בבתים, בתקשורת המקומית תקפו אותו, ניחמו את החלוץ "הגיבור" וחסו על דור הזהב "שלא היה צריך לסיים כך"

תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 1.12/ספורט1

לא כך ציפו בנבחרת בלגיה להיפרד מדור הזהב שצמח במדינה ב-15 השנים האחרונות. סוללת הכוכבים הכוללת את טיבו קורטואה, אדן הזאר, קווין דה בראונה ורומלו לוקאקו נתנה לנבחרת אפשרות לחלום על זכייה בטורניר גדול ביום מן היום, אך דווקא הערב (חמישי) ב-0:0 נגד קרואטיה גנז לוקאקו את החלום על שורת החמצות שעלתה בהדחה ממונדיאל 2022 כבר בשלב הבתים.

החלוץ המתוסכל, שנכנס כמחליף בהפסקה, היה עצבני בסיום המשחק וניפץ זכוכית ליד הספסל הבלגי. הוא גם התקשה לעצור את הדמעות והתנחם בזרועותיו של עוזר המאמן וחלוץ העבר, תיירי הנרי.

לוקאקו מתוסכל

תיירי הנרי מנחם את רומלו לוקאקו, שחקן נבחרת בלגיה. Michael Steele, GettyImages
מנסה לנחם. הנרי עם לוקאקו/GettyImages, Michael Steele

"זה הסוף של דור הזהב", כתבו בעצב ב"HLN" הבלגי, "לא היינו מספיק טובים בקטאר, מעט מדי שחקנים בכושר טוב, יותר מדי שחקנים מתקרבים לגיל פרישה. הגיע הזמן לדם חדש באופן בהול, וגם למאמן לאומי חדש".

ואכן, בסיום הטורניר אמר רוברטו מרטינס כי זהו היה משחקו האחרון בנבחרת, כאשר מדובר בהחלטה שהתקבלה עוד לפני הטורניר: "עוזב את המונדיאל בראש מורם. היום סוף סוף שיחקנו כמו עצמנו. נגד קנדה ניצחנו אבל לא היינו אנחנו, מול מרוקו הפסדנו בצדק. היום יצרנו המון מצבים, כך שאין חרטה. הדחה בבתים זה לא הישג מספק עבור בלגיה, רצינו להתקדם הלאה, אבל כולם רוצים את זה. דור הזהב עשה דברים שאמורים לתת השראה לדור הבא. המורשת שלהם ממשיכה קדימה".

בתקשורת הבלגית בחרו דווקא לחוס על נציגי דור הזהב, ובעיקר על לוקאקו שחווה מחצית אומללה. "לדור הזה הגיעה פרידה הרבה יותר טובה מ-0:0 במשחק האחרון של הבתים", הוסיפו ב"HLN", "הרבה שחקנים איבדו את מעמדם כגיבורים, אבל לא לוקאקו. למרות ההחמצות שלו, הוא סוף סוף גרם לכך שבלגיה הגיעה למצבים".

תקציר ה-0:0 בין קרואטיה לבלגיה באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם בעמוד המונדיאל של כאן

המספרים

*זו הפעם הראשונה שבלגיה הודחה בשלב הבתים של טורניר גדול במאה ה-21, אחרי חמש העפלות רצופות.

* בלגיה הודחה בשלב הבתים של המונדיאל לראשונה מאז 1998. יש לציין כי בגביעי העולם ב-2006 וב-2010 היא לא השתתפה

* בלגיה כבשה רק שער אחד בטורניר, ומונדיאל 1930, בו לא הבקיע בכלל, היה הטורניר הגדול היחידה בו השדים האדומים הבקיעו פחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully