וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיפ"א צריכה להציג את "ראיית הזהב": על השער השנוי במחלוקת של יפן

2.12.2022 / 12:30

ועדת השיפוט צריכה להציג הוכחה שלא התקבלה ההחלטה השגויה. ספרד אמנם קופחה, אך הנפגעת העיקרית, גרמניה, ראתה כיצד ההיסטוריה חוזרת

תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 1.12/ספורט1

מה ראו שופטי ה- VAR שאנחנו לא ראינו, כאשר קבעו שהכדור היפני לא עבר במלואו את קו הרוחב של המגרש? כנראה שאיני היחיד שסבור שהכדור עבר במלואו את הקו ויצא לחוץ, ולכן היה מקום לפסול את השער שהושג לאחר מסירה מאותה עמדה.

כתוצאה מאישור השער ניצחה יפן את ספרד 1:2 וגרמה בעקיפין להדחתה של נבחרת גרמניה מגביע העולם כבר בשלב הבתים. שוב התברר שניתן לחלוק על החלטות שופטי ה- VAR. גם אנחנו כצופים בטלוויזיה רואים את ההילוכים החוזרים, ואת "הקפאת" התמונה ששידרה לצופים בדיוק את אותה אלפית השנייה הקובעת. ככל שצפיתי בהילוכים, קל היה להגיע למסקנה שנבחרת ספרד קופחה באישור שער הניצחון, שהיו לו, כאמור, השלכות גם על נבחרת גרמניה.

נבחרת יפן נגד ספרד, השער הגבולי שאושר. רויטרס
דרושה ראיית זהב. השער של יפן נגד ספרד/רויטרס

ב- 1966 טענו הגרמנים שהחלטת שיפוט גרמה להפסדם בגמר גביע העולם במשחק שנערך בוומבלי. עד היום מדובר עליו כאירוע השנוי במחלוקת, ושבעקבותיו עלתה נבחרת אנגליה ליתרון 2:3. החלוץ האנגלי, ג'ף הרסט, בעט לעבר שערו של הגרמני הנס טילקובסקי. הכדור פגע מתחת למשקוף, נחת על הדשא, ספק על קו השער, ספק לאחריו. השופט, בסיוע קוונו, אישר את השער, וברגעי הסיום כבש הרסט שער נוסף, ואנגליה ניצחה 2:4.

אותו שער מחלוקת מפורסם היה המאיץ הראשון לשיפור בטכנולוגית קו-השער, אך עובדה היא ששער הניצחון של יפן 1:2 על ספרד, יזכר גם הוא כנתון במחלוקת.

כדורגלני נבחרת גרמניה שיחקו באותה שעה מול נבחרת קוסטה ריקה, והם ירדו מהמגרש חפויי ראש מששמעו שניצחונם בתוצאה 2:4 לא הספיק להם לעלייה לשמינית הגמר. אחר כך, כשראו בטלויזיה את שער הניצחון של יפן, הם בוודאי חשו מקופחים, בדיוק כפי שחשו שחקני גרמניה לפני 56 שנים בלונדון. על כך ניתן לומר: רבותי, ההיסטוריה חוזרת...

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
קאי האברץ, שחקן נבחרת גרמניה. Alexander Hassenstein, GettyImages
גרמניה מקופחת בעקיפין, ההיסטוריה חוזרת. האברץ/GettyImages, Alexander Hassenstein

מעבר לכך, אני משוכנע, שעל ועדת השיפוט של פיפ"א להציג בפני מיליוני אוהדי כדורגל בעולם את "ראיית-הזהב" המוכיחה במאה אחוזים שחלק מהכדור, קטן ככל שיהיה, נגע בקו הרוחב של המגרש. כל עוד לא יעשו זאת, אשאר בתחושה ששופטי ה- VAR קיבלו החלטה שגויה.

האמת היא שניצחונה של יפן הושג הודות לעשר דקות בהן היא ניסתה לתקוף את הגנת ספרד. במשך 80 דקות התגוננו היפנים ומיעטו לשחק. מבחינתם הייתה המחצית הראשונה קטסטרופלית, והמשחק התנהל בשליטה מוחלטת של ספרד שעלתה ל-0:1. עם תחילתה של המחצית השנייה חל מפנה, שבעקבותיו נעו כדורגלני יפן קדימה והבקיעו את שני שערי המהפך.

אבל מיד אחר כך שבו לאחור, הרחיקו כדורים ללא כתובת, וניצלו את משחקם האיטי של הספרדים, שנכנסו כנראה להלם מהפיגור אליו נקלעו. זו האמת ויש לומר אותה בקול, לצד המחמאות הצודקות שהורעפו על נבחרת יפן בזכות ניצחונותיה על שתי מעצמות הכדורגל של גרמניה וספרד.

עכשיו בשלב הנוק-אאוט מתחיל פרק חדש. חובת ההוכחה מצויה בכל אחד מדפיו. לא רק ליפן, אלא לכל העולות לשמינית הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully