וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמפס, ברגקאמפ וזיכרון הפנדלים הטרי: הולנד וארגנטינה שוב נפגשות

את גביע העולם הראשון שלהם הניפו הארגנטינאים אחרי ניצחון בגמר על הולנד, 20 שנה אחרי הוגשה מנת נקמה בדמות הגולאסו של ברגקאמפ ברבע הגמר ולפני שמונה שנים מסי חגג בדרמה בחצי הגמר. בקטאר ייכתב פרק חדש ביריבות העתיקה

תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 1.12/ספורט1

ערב הפתיחה של שלבי ההכרעה בקטאר קבע רבע גמר ראשון במונדיאל 2022: קרב ענקים ביום שישי ב-21:00 בין הולנד שניצחה 1:3 את ארה"ב לבין ארגנטינה שגברה 1:2 על אוסטרליה. תשעה מפגשים היו בעבר בין השתיים, כשהיתרון הוא 3:4 לכתומים ועוד שתי תוצאות תיקו, אבל זה הרבה מעבר למספרים היבשים. כי חמישה מהעימותים היו במסגרת הגביע העולמי, ובשלבים שונים: מהבתים ועד הגמר.

במונדיאל 1974 ניצחה הולנד 0:4 בשלב הבתים עם צמד של יוהאן קרויף, אבל ארבע שנים לאחר מכן הייתה זו ארגנטינה שחגגה במעמד חשוב הרבה יותר: 1:3 בגמר הביתי, בדרך לזכייה ראשונה במונדיאל. מריו קמפס השלים צמד בהארכה ודניאל ברטוני חתם את התוצאה.

הולנד נגד ארגנטינה בגמר מונדיאל 1978. GettyImages
המפגש המפורסם מכולם. ארגנטינה מול הולנד בגמר 1978/GettyImages

20 שנה לאחר מכן, המטוטלת נעה שוב לצד הכתום, כאשר דניס ברגקאמפ קבע 1:2 בדקה ה-90 ברבע גמר מונדיאל 1998, באחד השערים המפורסמים שלו. אדגר דוידס ההולנדי ורוברטו אז'אלה הארגנטינאי התרוצצו אז על הדשא בסטאד ולודרום במארסיי ויהיו גם ברבע הגמר הזה, רק על הספסל כעוזרי המאמנים.

שמונה שנים חלפו והפעם שתי הנבחרות נפרדו ב-0:0 בפרנקפורט ועלו יחד משלב הבתים של מונדיאל 2006, כאשר המאמן הנוכחי ליונל סקאלוני היה בסגל ארגנטינה יחד עם עוזריו אז'אלה ופאבלו איימאר, וגם הילד ליאונל מסי שפתח בהרכב כשהוא עוד לא בן 19.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ליאונל מסי ונבחרת ארגנטינה נגד רפאל ואן דר וארט ונבחרת הולנד, מונדיאל 2006. Mike Hewitt, GettyImages
פגש את הולנד כבר ב-2006. ליאו מסי לפני רפאל ואן דר וארט/GettyImages, Mike Hewitt

הפרעוש היה בהרכב גם במפגש האחרון, בחצי גמר מונדיאל 2014, והוא למעשה השריד היחיד של ארגנטינה מאותו ניצחון 2:4 בפנדלים. הקפטן דייק אז מהנקודה הלבנה בדו קרב בדרך לגמר, כשסרחיו רומרו עצר פנדלים של ווסלי סניידר ורון פלאר. מהסגל ההולנדי שרדו דיילי בלינד וסטפן דה פריי שפתחו באותו משחק, ממפיס דפאי שישב אז על הספסל וגם המאמן לואי ואן חאל.

מה אלופת העולם לשעבר וסגניתה מכינות לנו הפעם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully