וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש ללא תכנית הגיבוי: אילימן אנדיאיי פוגש את נבחרת אנגליה

בבורהאם ווד הקטנה הפצירו באילימן אנדיאיי לחשוב על פרנסה אחרת, אבל הוא התעקש "להפוך לכדורגלן הכי טוב בעולם". שלוש שנים וחצי אחרי ששיחק בליגה החמישית, הוא ילבש את מדי נבחרת סנגל וינסה להדיח את אנגליה. צפו בביצועיו ובזימון המרגש

אילימן אנדיאיי בילדותו/יוטיוב, שפילד יונייטד

בסגל של נבחרת סנגל יש 10 שחקנים משתי הליגות הבכירות באנגליה. קאלידו קוליבאלי ואדואר מנדי מצ'לסי הם הבכירים ויש כמובן גם את אידריסה גיי שלא ישחק הערב (ראשון, 21:00) נגד אנגליה בשמינית גמר המונדיאל בגלל כרטיסים צהובים. אבל כאב הראש של האנגלים עלול להגיע דווקא מנציג יחסית אנונימי של הליגות המקומיות, אילימן אנדיאיי. וזה לא שהם לא מכירים אותו - בימים האחרונים עסקו באנגליה הרבה מאוד בשחקן ההתקפה של שפילד יונייטד מהצ'מפיונשיפ.

אנדיאיי בן ה-22 הגיע לאנגליה כבר לפני שש שנים. הוא גדל בצרפת לאב סנגלי ואם צרפתייה, שיחק באחת מקבוצות הילדים של מארסיי ואחר כך עזב לשנתיים באפריקה. בגיל 16 נחת באנגליה תוך שהוא נעזר בדרכונו הצרפתי, לא הצליח להתקבל לקבוצה גדולה והצטרף לבורהאם ווד.

שחקנים מאקדמיות של מועדונים גדולים בדרך כלל מצליחים למצוא את דרכם בעולם הכדורגל גם אם הם לא מקבלים חוזה בסוף גיל הנוער. אבל קבוצת הבוגרים של בורהאם משחקת בליגה החמישית ולרוב הנערים שמשחקים באקדמיה שלה מוטב לחשוב על מסלול שלא כולל פרנסה מכדורגל.

"מהיום הראשון שאני מקבל נערים לאקדמיה, אני חייב לוודא שיש להם תכנית גיבוי", סיפר לפני כמה ימים קמרון מאוור, שהיה ראש האקדמיה של בורהאם כשאנדיאיי הגיע, "הייתי מדבר עם החבר'ה ומסביר להם. בכל 10 השנים שלי באקדמיה של בורהאם, אילימן היה היחיד שלא הסכים לשמוע על אפשרות של תכנית ב'. הוא היה חוזר ואומר: 'אוקיי אני מבין, אבל אני הולך להיות כדורגלן מקצוען. חכה ותראה קמרון'".

צפו באנדיאיי ברגע הזימון לנבחרת סנגל למונדיאל

אילימן אנדיאיי מזומן לנבחרת סנגל למונדיאל/יוטיוב, שפילד יונייטד

ב-2019 אנדיאיי סיים את דרכו בבורהאם והחל לגשש את דרכו. הוא נבחן בכמה קבוצות וקיבל תשובה שלילית, אבל בשפילד יונייטד זיהו פוטנציאל והחתימו אותו. ההתחלה הייתה קשה. אנדיאיי לא קיבל דקות כלל ובחצי השני של עונת 2019/20 נשלח להשאלה בהייד יונייטד מהליגה השביעית. אלפי שחקנים לפניו חוו את המסלול הזה והפכו את הכדורגל למעין תחביב ב"סאנדיי ליג", אבל הסנגלי נטול תכנית הגיבוי, לא היה מוכן לסגת.

"המילה 'לוותר' לא נמצאת בלקסיקון שלי", הוא אמר ל"סקיי ספורט" העונה, "תמיד האמנתי שאני אהיה השחקן הכי טוב בעולם וזה מה שנתן לי את הדרייב להמשיך כל הזמן".

אחרי שסיים את ההשאלה בהייד יונייטד, אנדיאיי שב לשפילד יונייטד בכוחות מחודשים. הבליידס היו אז בפרמיירליג ואת 21 המחזורים הראשונים הוא ראה מהיציע. בתחילת פברואר הכיוון התחיל להשתנות עם זימון לסגל ובמרץ 2021 הוא נכנס ל-11 דקות ראשונות ככדורגלן מקצועני - בפרמיירליג, לא פחות ולא יותר - כששפילד יונייטד הובסה 5:0 על ידי לסטר סיטי.

הבליידס נשרו באותה עונה ובדיעבד זה עשה לאנדיאיי רק טוב. במחנה האימון בקיץ הוא נראה מצוין והוכיח שמקומו בקבוצה ובעונה שעברה כבש 7 שערים. בזכות הגיוון והיכולת לשחק כקשר התקפי, חלוץ שני, או בכנפיים, אנדיאיי התחיל לבסס את עצמו כשחקן המרכזי בחלק הקדמי והעונה הגיעה הפריצה הגדולה: עד פגרת המונדיאל הוא כבש 9 שערים ב-21 משחקים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מיטב הביצועים של אנדיאיי העונה

מיטב הביצועים של אילימן אנדיאיי בעונת 2022/23/יוטיוב, שפילד יונייטד

במשחק ההכנה של סנגל נגד בוליביה לפני כחודשיים, אנדיאיי לא שותף. ארבעה ימים לאחר מכן הוא שיחק 4 דקות מול איראן. לכן בניגוד לשמות הגדולים בסגל, הזימון שלו למונדיאל לא היה עניין של מה בכך והוא היה מרגש ביותר.

את המשחק הראשון נגד הולנד אנדיאיי ראה מהספסל, אבל בהתמודדות עם קטאר נשלח לכר הדשא בדקה ה-75 והבריק. הוא חרך את הקו הימני, בישל את ה-1:3 לבמבה דיינג וזכה בזכות במקום בהרכב במשחק הבא, מול אקוודור.

כשחקן הרכב או כמחליף, אילימן אנדיאיי כנראה ישחק הערב נגד נבחרת אנגליה וכוכביה הגדולים. לפני שלוש שנים וחצי הוא עוד הסתובב בממלכה בחיפוש אחר צ'אנס בקבוצה מקצוענית. היום הוא ינסה להדיח את שלושת האריות מהבמה הכי גדולה שיש.

מיטב הביצועים של אנדיאיי בעונה שעברה

מיטב הביצועים של אילימן אנדיאיי בעונת 2021/22/יוטיוב, שפילד יונייטד

וככה הוא נראה בילדותו

אילימן אנדיאיי בילדותו/יוטיוב, שפילד יונייטד

אם סנגל תצליח להפתיע את אנגליה הערב, היא תעלה לרבע הגמר ותשחק שם נגד המנצחת במשחק בין צרפת לפולין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully