וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכב מחפש רשת: צ'ו גיו-סונג פורח במונדיאל ומושך עניין רב

5.12.2022 / 14:30

חמש שנים אחרי ששקל לפרוש מכדורגל ולעבור לעיצוב אופנה, הקשר האחורי הבינוני שהפך לחלוץ נפלא כבש את קטאר. עם מיליוני עוקבים חדשים ברשתות החברתיות, מאות הצעות נישואין ושלל מחזרות מהטופ האירופי, הוא מקווה לא להתעורר מהחלום גם נגד ברזיל (21:00)

אוהדי נבחרת דרום קוריאה חוגגים בסיאול את העלייה לשמינית גמר מונדיאל 2022/יוטיוב

כאשר הוחלף כריסטיאנו רונאלדו במהלך המחצית השניה במשחק מול דרום קוריאה ביום שישי, הוא סינן מילים לא מנומסות במיוחד, ובתקשורת ניסו לייחס זאת לזעמו עם המאמן פרננדו סנטוס. הכוכב הפורטוגלי הכחיש זאת בתוקף וטען כי כעס דווקא על שחקן קוריאני חצוף שדרש ממנו לרדת מהמגרש מהר יותר. תמונות שפורסמו בהמשך אכן תומכות בגירסה זו - והיריב "המעצבן" היה צ'ו גיו-סונג. כריסטיאנו אולי לא מסמפט אותו במיוחד כרגע, אבל סביר שהם יכולים למצוא נושאים לשיחה משותפת, והקוריאני היה יכול לקבל עצות לגבי התמודדות עם פופולריות פתאומית.

מבחינה זו, עומד צ'ו בפני אתגר משמעותי בהחלט. רונאלדו מתגאה בכך שהוא הכדורגלן עם מספר העוקבים הגבוה ביותר ברשתות החברתיות, והסוגיה הזו אף דוסקסה רבות בראיון השערורייתי שהעניק לא מכבר לפירס מורגן, אבל גם הוא מעולם לא נהנה מצמיחה כה חדה בכמות המעריצים. לפני תחילת המונדיאל, היו לחלוץ 30 אלף עוקבים באינסטגרם. אחרי המשחק הראשון מול אורוגוואי, בו נכנס כמחליף מאוחר, האמיר המספר ל-360 אלף.

בתום המשחק השני נגד גאנה, בו הפך צ'ו לקוריאני הראשון בהיסטוריה שכבש צמד בגביע העולם, כבר היו לו 1.2 מיליון עוקבים. נכון לעכשיו, מדובר ב-2.2 מיליון, וזה לא צפוי להיעצר. בהתחשב בעובדה כי יש בחשבון שש תמונות בלבד, ורק אחת מהן פורסמה במהלך המונדיאל, זה נתון מטורף למדי. התמונה המדוברת כבר צברה שני מיליון לייקים, ונותנת פייט טוב לתמונה האחרונה שפירסם רונאלדו - היא קיבל שמונה מיליון לייקים.

הנסיקה המופלאה של צ'ו למעמד של אושיית רשת נעוצה בעיקר במראהו החיצוני. מספר 9 החדש של דרום קוריאה פשוט יפה מדי, ומאות בנות כבר שלחו לו הצעות נישואין - דבר שגרם לו להודיע פומבית שהוא כבר נמצא בקשר רומנטי, ואף לנתק את הטלפון שלא הפסיק לרטוט. יש יסוד סביר להניח שהוא יצטרך להעסיק מעכשיו מומחה על מנת להפוך את העניין בדמותו לחוזי פרסום ולכסף. ואולם, מעבר לכך מדובר גם בעליה מטאורית של כדורגלן מחונן, אשר היה עד לא מכבר אלמוני למדי לא רק מחוץ למולדתו, אלא גם בקוריאה עצמה. הוא כבר בן 24, אבל רק בשנה שעברה עוד שיחק בליגה השניה, מתוקף היותו חייל בשירות סדיר.

בעצם, בסביבות גיל 19 שקל צ'ו להפסיק עם התחביב שנקרא כדורגל ולהתרכז במקצוע מבטיח יותר - למשל, עיצוב אופנה שמשך אותו מאוד. הוא שיחק אז באוניברסיטת גוואנגז'ו, ומאמנו בישר לו שאין לו עתיד במשחק למרות שהקבוצה הגיעה למקום השני באליפות קוריאה לאוניברסיטאות. איך שלא תסתכלו על זה, צ'ו לא היה מוצלח במיוחד בתפקידו כקשר אחורי, ונטען שאין לו ראיית משחק טובה מספיק. המהפך חל כאשר חברו הטוב ביותר, מו ג'אה-היון ששיחק בחוד, חתם בקבוצה מקצוענית, ובאוניברסיטה היו צריכים למצוא לו מחליף. בהיעדר אופציות אחרות, הוצע להסיט לשם את צ'ו, ובמהרה התברר שזה ממש בינגו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
פאולו בנטו, מאמן נבחרת דרום קוריאה. רויטרס
הימור לא פשוט. פאולו בנטו/רויטרס

הבחור הגבוה שידרג את משחק הראש שלו, ונוכחותו ברחבה הטרידה מאוד את הבלמים החובבים שפגש. אחרי מספר משחקים, הוא האמין שוב שאפשר לנסות להתקדם בתחום, וההתמדה השתלמה. בגיל 21, הוא חתם על חוזה בקבוצה מהליגה השניה. בחלוף שנה, מועדון הפאר ג'ונבוק זימן אותו לשורותיו, וצ'ו אפילו התכבד לכבוש בליגת האלופות של אסיה. אלא שהתהילה עדיין היתה רחוקה ממנו, ובתחילת השנה שעברה הוא גויס לצבא למשך 12 חודשים. במסגרת זו, הוא הועבר למועדון בשם גימצ'ון, המיועד לכודרגלנים מקצוענים שעבורים שירות סדיר. היא שיחקה ב-2021 בליגה השניה, ו-13 השערים של צ'ו עזרו לה להעפיל באופן סנסציוני למדי לליגה הבכירה.

מעטים הם השחקנים שמגיעים לנבחרת מליגת המשנה, אבל צ'ו עשה את זה, והתאקלמותו היתה מהירה. הוא התרגש במיוחד לשתף פעולה עם סון יונג-מין, וסיפר כי אינו מחמיץ אף שידור של טוטנהאם כדי לעקוב אחריו וללמוד משיתוף הפעולה שלו עם הארי קיין. המעקב אחרי משחקו של קפטן נבחרת אנגליה סייע לו לדבריו לשפר את המיקום ברחבה ואת ההבנה הטקטית. צ'ו להט במדי גימצ'ון גם בליגה הראשונה, והשתחרר מהצבא בספטמבר כדי לחזור לג'ונבוק בדיוק בזמן כדי לסיים כמלך השערים לקראת ההכנות למונדיאל.

צ'ו גיו-סונג שחקן נבחרת דרום קוריאה. רויטרס
עכשיו יש לו עסק עם ברזיל. צ'ו גואה-סונג/רויטרס

המאמן הלאומי פאולו בנטו לא היה משוכנע אם לתת לחלוץ נטול ניסיון אירופי את המקום בהרכב, וצ'ו שידר נכונות להקריב את עצמו למען הנבחרת. "סון קצת פצוע עכשיו, ויוכל לרוץ רק 7 קילומטרים במשחק, אז אני ארוץ 14 קילומיטרים בשבילו", הוא הצהיר. נגד אורוגוואי עדיין פתח במרכז ההתקפה הוואנג אוי-ג'ו, הסקורר של בורדו שעבר בקיץ לאולימפיאקוס, אבל התוצאה נותרה מאופסת.

צ'ו, שנכנס במקומו לקראת הסיום, הרשים יותר, קיבל את הצ'אנס שלו נגד גאנה, ולקח אותו בשתי הידיים. הנגיחה הראשונה היתה מצוינת, השניה - בניתור מדהים ביותר - כבר נכנסה באופן מיידי לפנתיאון, והרשתות החברתיות סערו. העניין הוא שאפילו סרטון קצר שלו יושב על הספסל הביא למיליוני צפיות בטיקטוק. השילוב של יופי ויכולת גרם לתופעה שקוריאה טרם ידעה, והחלוץ מתמודד איתה עכשיו. "אני לא רוצה להיות מפורסם מאוד, וגם אם אהיה מפורסם מאוד אשאר צנוע", הוא אמר.

יהיה מעניין מאוד לראות אם הוא באמת יעמוד במשימה וישמור את הרגליים על הקרקע, כי גם העניין המקצועי בו האמיר. בעולם המודרני, קשה מאוד לשחקן אלמוני להפתיע את הסקאוטים, אבל זה בדיוק מה שקרה לצ'ו, ועכשיו קבוצות רבות עומדות בתור כדי לבחון אפשרות להחתימו. בורוסיה דורטמונד וסלטיק הוזכרו כיעדים אפשריים, והן יודעות היטב גם את הפוטנציאל השיווקי של כוכב קוריאני פופולרי במיוחד.

עם הספק עבודה גבוה, נגיחות מצוינות ואלפי תיירים שמוכנים לשלם המון כדי לראות אותו ולקנות את חולצותיו, הוא מסתמן כשחקן עם עתיד מזהיר בכל המובנים האפשריים. כעת, אחרי העימות המשעשע עם רונאלדו שהסתיים בניצחון והעפלה סנסציונית לשמינית הגמר, יש לו הערב (21:00) עסק גם עם ברזיל. אנשי הסלסאו מעולם לא שמעו עליו קודם לכן, אבל ביומיים האחרונים נאלצו לאסוף נתונים ולבחון כיצד ניתן להתמודד עם האייקון החדש הזה. מי יודע, אולי צ'ו מתכנן משהו מיוחד גם בשבילם, ואז מספר העוקבים שלו יגיע תוך דקות גם לעשרות מיליונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully