וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונאלדו צפוי לפתוח, אך סנטוס הודה: "לא אהבתי את התנהגותו"

עודכן לאחרונה: 5.12.2022 / 16:42

למרות הביקורות והקללות שסינן נגד קוריאה, הסקורר אמור להיכלל בהרכב פורטוגל בשמינית הגמר (שלישי, 21:00). שאקירי: "אין לנו כריסטיאנואים בנבחרת, אבל יש לנו איכויות"

שמינית הגמרהסתיים06/12/2022
פורטוגל
  • ראמוס (17)
  • פפה (33)
  • ראמוס (51)
  • גררו (55)
  • ראמוס (67)
  • לאאו (90)
1:6
  • (58) אקאנג'י
שוויץ
תקציר: מכבי חיפה - אריס סלוניקי 2:2/ספורט1

פורטוגל

אחרי ששתי הנבחרות סיימו את שלב הבתים עם שני ניצחונות בשלושה משחקים, פורטוגל תפגוש מחר (שלישי) את שוויץ באצטדיון לוסייל בקרב על מקום בין שמונה האחרונות.

פורטוגל מקווה להעפיל לראשונה לרבע הגמר מאז גרמניה 2006, שם סיימה רביעית, והיא תקווה להציג את היכולת שהובילה אותה לניצחונות על אורוגוואי וגאנה ולא כמו זו שהציגה בהפסד המפתיע 2:1 לדרום קוריאה.

בימים האחרונים בפורטוגל מתעסקים בעיקר ביכולת המאכזבת של כריסטיאנו רונאלדו הקפטן, כאשר סקר מקומי מפתיע מצא ש-70 אחוז מהמצביעים סבורים שהוא לא צריך לפתוח בהרכב. עם זאת, רוב הסיכויים שהוא כן יפתח בחוד לצד ז'ואאו פליקס, כאשר מאחורי החלוצים שוב ישחק ברונו פרננדש.

במסיבת העיתונאים נשאל פרננדו סנטוס על התנהגות החלוץ, שלאחר שהוחלף נגד דרום קוריאה סינן קללות וכבר הכחיש כי כיוונו לעבר מאמנו: "לא אהבתי את זה בכלל. על הדשא לא ראיתי או שמעתי דבר, רק אמרו לי מאוחר יותר שהוא התעמת עם שחקני קוריאה. הכל נפתר בתוך הבית ואנחנו כאן כדי לדבר על המשחק נגד שוויץ. לגבי מעבר שלו לאל נאסר? זו החלטה שלו, לא דיברנו על זה. הוא לגמרי מפוקס במשחקי המונדיאל".

סנטוס גם אישר שקשר פורטו אוטאביו צפוי להיות כשיר, אחרי שהחמיץ את שני המשחקים הקודמים. גם דנילו פריירה, ששבר שלוש צלעות בשבוע שעבר, מתאושש ועשוי לחזור. עם זאת, מי שיופקדו במרכז ההגנה על השמירה על בריל אמבולו הלוהט הם הבלמים פפה בן ה-39 ורובן דיאס, בלם סיטי שלא שיחק מול הקוריאנים.

וויליאם קרבאליו אמר: "אני בטוח שנחזיק הרבה בכדור, ואנחנו מוכנים לזה. היו הרבה הפתעות בטורניר הזה, ונהיה חייבים להיות מרוכזים מהדקה הראשונה ועד האחרונה. אלה שתי נבחרות חזקות מאוד, והפרטים הקטנים יכריעו".

ב-Winner ממשיכים להאמין בפורטוגל והעניקו יחס של 1.85 לניצחון שלה, לעומת 4.00 לניצחון שוויצרי ו-3.15 לתיקו. למרות שלא הרשימה יותר מדי בשלב הבתים, לשוויץ יש סגל מנוסה ומוכשר שיכול בהחלט לנצל את ההמולה סביב רונאלדו כדי לסחוט לפחות תיקו.

רובן נבאס באימון נבחרת פורטוגל. רויטרס
עבודה קשה מצפה לו. נבאס/רויטרס
כריסטיאנו רונאלדו באימון נבחרת פורטוגל. רויטרס
ישווה את השיא הלאומי? כריסטאנו/רויטרס

שוויץ

אחרי שהקבוצות נפגשו השנה בליגת האומות, שרדן שאקירי טוען: "זה יהיה שונה לגמרי. זה לא משחק ידידות, לא גביע האומות, הפעם הלחץ גדול, הפעם חשוב לדעת להתמודד עם הלחץ. נצטרך להציג יכולת מיוחדת כדי לעשות להם בעיות. פורטוגל פייבוריטית אולי במשחק הזה, אבל גם לנו יש איכויות. אנחנו שוויץ, אין לנו כריסטיאנואים בנבחרת, נצטרך יכולת קבוצתית טובה מכולם. אם כולנו נציג רמה גבוהה, אני מאמין בסיכויים שלנו".

יאן זומר באימון נבחרת שוויץ. רויטרס
יצטרך להיות במיטבו. זומר/רויטרס

מספרים

* הישג השיא של פורטוגל במונדיאלים הוא המקום השלישי עם אוזביו ב-1966, אך למעשה בשני הטורנירים האחרונים היא הודחה כבר בשמינית.

* שתי הנבחרות נפגשו השנה בליגת האומות: פורטוגל הביסה את שוויץ 0:4 בליסבון, והפסידה לה 1:0 בג'נבה.

* רונאלדו, עם 8 שערים במונדיאל, רוצה להשוות את השיא הלאומי שקבע אוזביו - 9 שערים במונדיאל, כולם באנגליה 1966.

* שרדן שאקירי, שהגול שלו מול סרביה הפך אותו לשווייצרי היחיד שכבש בשלושה מונדיאלים (אחרי שכבש ב-2014 וב-2018), יוכל להשוות את השיא השווייצרי עם יכבוש שער אחד ישתווה לספ הוגי, שכבש 6 שערים, כולם ב-1954.

הרכבי הקבוצות

שופט: ססאר ראמוס (מקסיקו)
אצטדיון: האייקוני (לוסייל)
קהל: 83720

המנצחת במשחק בין פורטוגל לשוויץ תפגוש ברבע הגמר את המנצחת במשחק שבין ספרד למרוקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully