וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודריץ' נישק את ליבאקוביץ' שעשה היסטוריה: "הוא אחראי לנס"

השוער הפך לראשון בתולדות המונדיאל שעוצר את שני הפנדלים הראשונים: "הרגעים הכי יפים בקריירה". קפטן קרואטיה שחרר אנחת רווחה ("אנחנו לא יכולים בלי דרמה"), שחקן העבר בהתבטאות גזענית: "כל היפנים נראו לי אותו דבר"

צפו: חגיגות אוהדי נבחרת קרואטיה בזאגרב/מתוך טוויטר

נבחרת קרואטיה המשיכה הערב (שני) את המסורת שלה מהמונדיאל הקודם ושוב לא השיגה הכרעה בנוקאאוט ב-90 דקות. סגנית אלופת העולם נקלעה לפיגור מול יפן בשלהי המחצית הראשונה, אבל איבן פרישיץ' נגח את השוויון בדקה ה-55 ושלח את המשחק להארכה ופנדלים, במהלכם דומיניק ליבאקוביץ' כיכב והוביל לניצחון 1:3. קרואטיה תפגוש ברבע גמר מונדיאל 2022 את ברזיל, שהרשימה מול דרום קוריאה. המשחק שייערך ביום שישי בשעה 17:00.

ברזיל וקרואטיה נפגשו בעבר ארבע פעמים, כאשר שתיים היו במסגרת המונדיאל. קאקה הכריע את המפגש בפתיחת שלב הבתים ב-2006 עם 0:1 קטן בברלין, ובחלוף שמונה שנים ניימאר כבש צמד ונעזר בשער של אוסקר ב-1:3 על קרואטיה במשחק הפתיחה של מונדיאל 2014, אחרי שער עצמי של מרסלו. פרט לכך היה 1:1 באוגוסט 2005 במשחק ידידות ו-0:2 במשחק ידידות נוסף באצטדיון אנפילד לפני מונדיאל 2018, כשגם אז ניימאר מצא את הרשת (יחד עם רוברטו פירמינו).

תקציר ניצחונה של קרואטיה בפנדלים על יפן בשמינית הגמר באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם בעמוד המונדיאל של כאן

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
לוקה מודריץ' קפטן נבחרת קרואטיה מנשק את השוער דומיניק ליבאקוביץ'. רויטרס
יש לו עוד משחק אחד לפחות. לוקה מודריץ' מודה לדומיניק ליבאקוביץ'/רויטרס

התגובות

התמונה המרגשת בסיום הייתה של הקפטן לוקה מודריץ', שהוחלף בתחילת ההארכה וידע שזה עשוי להיות משחקו האחרון בטורנירים גדולים. הקשר הוותיק של ריאל מדריד ניגש לשוער שעצר שלושה פנדלים ונישק אותו במצח.

דומיניק ליבאקוביץ' נבחר כמובן לאיש המשחק ואמר בסיום: "התחושות נפלאות, קודם כל עבור הנבחרת. האווירה הייתה נהדרת, תודה לאוהדים שבאו לכאן. היה משחק קשה, היפנים לחצו מצוין בפתיחה והיו מוכנים אלינו, אבל גם אנחנו הגענו מוכנים. ניצחנו ברגעים הכי קשים. זה המשחק הטוב בחיי והרגעים הכי יפים בקריירה שלי".

לוקה מודריץ' שחרר אנחת רווחה: "אנחנו לא יכולים בלי דרמה. היפנים מאוד מציקים, הם לא הפסיקו לרוץ. זה היה משחק מתיש, הזכיר לי את רוסיה. אנחנו שמחים שעברנו, ליבאקוביץ' היה אחראי לנס היום. אני מסיר בפניו את הכובע, הוא הראה איזה שוער גדול הוא. אני מבטיח שבמשחק הבא נהיה טובים יותר".

ניקולה ולאשיץ' הוסיף: "כשהשוער שלך לוקח שלושה פנדלים, אתה לא יכול להפסיד. התאמנו על הפנדלים באימונים והמשחק הזה הוכיח איזו נבחרת מאוחדת יש כאן. סבלנו מול יפן, אבל היינו מודעים גם לחולשות שלהם וידענו לנצל אותן. מול מי נשחק עכשיו? אני מעריך שברזיל תנצח, אבל הכול אפשרי. נמשיך צעד אחר צעד וניתן את הכול".

המגן בורנה בארישיץ': "הראינו כמה אופי ועומק יש בסגל שלנו. יפן נבחרת חזקה ורצה ללא הפסקה, אני סיימתי פה עם שרירים מכווצים, אבל הגענו לפנדלים וידענו שננצח. כולנו כאן למען מטרה אחת: הצלחת הנבחרת. נתאושש ונתחיל להתכונן לרבע הגמר. יש לנו את האיכויות ללכת רחוק".

שחקן העבר גוראן ולאוביץ', שהיה שותף להשגת המקום השלישי של נבחרת קרואטיה במונדיאל 1998, סיפק התבטאות גזענית בכובעו כפרשן כשאמר: "אני לא מכיר את השחקנים היפנים, כולם נראים לי אותו דבר. הם נראו מפוחדים בפנדלים".

דומיניק ליבאקוביץ' שוער נבחרת קרואטיה עוצר פנדל. רויטרס
"המשחק הטוב בחיי". דומיניק ליבאקוביץ'/רויטרס

מאיה יושידה, קפטן נבחרת יפן שהיה אחד המחמיצים מהנקודה הלבנה, הודה בסיום: "כל יום במשך ארבע שנים אנחנו עבדנו קשה כדי לשבור את המחסום הזה של שמינית הגמר, אבל לא הצלחנו להשיג את התוצאה הרצויה. קשה לעכל את זה".

יוטו נגאטומו בן ה-36, כנראה במשחקו האחרון בנבחרת, הוסיף: "קשה למצוא את המילים אחרי הפסד כואב כזה, אבל אני רוצה לשבח את הצעירים שנלחמנו עד הרגע האחרון ולהחמיא לשחקנים האמיצים שניגשו לבעוט. אני מאמין שהם יובילו אותנו להצלחה בפעם הבאה. הראינו כאן את רוח הקרב של העם היפני ואני מאמין שהכדורגל שלנו ממשיך להתקדם. אנחנו צריכים להמשיך לפתח את הליגה".

המאמן האג'ימה מוריאסו מודה לקהל היפני לאחר ההפסד

המספרים

* קרואטיה המשיכה ברצף והנבחרת שבועטת שנייה ניצחה כעת בשבע הפעמים האחרונות שבהן משחק נוקאאוט במונדיאל הגיע לדו-קרב פנדלים.

* יפן עדיין לא ניצחה בפנדלים במונדיאל, כשההפסד הזה מצטרף להפסד בשמינית הגמר מול פרגוואי ב-2010. קרואטיה עם מאזן מושלם של שלושה ניצחונות, אחרי שעשתה את זה מול דנמרק ורוסיה ב-2018.

* דומיניק ליבאקוביץ' הלך בדרכו של קודמו דניאל סובאשיץ' (נגד דנמרק לפני ארבע שנים) ועצר שלושה פנדלים בדו-קרב. לפניהם עשה את זה רק ריקרדו הפורטוגלי (ב-2006 מול אנגליה).

* אבל ליבאקוביץ' בכל זאת עשה היסטוריה, כשוער הראשון אי פעם שעוצר את שני הפנדלים הראשונים בדו-קרב במונדיאל.

* שבעה משמונת המשחקים האחרונים של קרואטיה במשחקי נוקאאוט נכנסו להארכה: ברבע גמר יורו 2008 נגד טורקיה, ביורו 2016 נגד פורטוגל בשמינית, מול דנמרק במונדיאל 2018 בשמינית, נגד רוסיה ברבע הגמר במונדיאל 2018, אנגליה בחצי גמר מונדיאל 2018 וכן בשמינית גמר היורו האחרון נגד ספרד. המשחק היחיד שלא נכנס להארכה היה גמר המונדיאל נגד צרפת.

* רק שניים היו מעורבים ביותר שערים מאיבן פרישיץ' במשחקי המונדיאל מאז 2014 - ואלו הם ליאונל מסי וקיליאן אמבפה. הארגנטינאי כבש 8 ובישל 4, הצרפתי כבש 9 ובישל 2 ופרישיץ' הקרואטי כבש 6 ובישל 4 ב-14 משחקיו הראשונים במסגרת גביע העולם.

* רק שלושה שחקנים הבקיעו באליפויות אירופה ב-2016 וב-2020 וכן בשלושת המונדיאלים האחרונים: כריסטיאנו רונאלדו הפורטוגלי, ג'רדאן שאקירי השוויצרי ופרישיץ'.

* פרישיץ' גם השתווה לדאבור שוקר כמלך שערי קרואטיה במשחקי המונדיאל - שניהם עם שישה שערים כל אחד, מקדימים את מריו מנדז'וקיץ' שכבש 5. אם לוקחים בחשבון גם את ארבעת שעריו במשחקי אליפות אירופה, הוא עקף את שוקר כמבקיע המצטיין בתולדות קרואטיה כשנספרות רק שתי התחרויות הגדולות.

* נבחרת יפן המשיכה במסורת הכואבת שלה ולא הצליחה להעפיל לראשונה לרבע הגמר. זה המונדיאל השביעי ברציפות שלה, ארבע פעמים הגיעה לשמינית הגמר ובכולן הודחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully