וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קללת הפנדלים, "טעות של ועדת חקירה" והשתלטנות: לואיס אנריקה חוטף

מאמן ספרד במוקד אחרי ההדחה מהמונדיאל בידי מרוקו: שיעורי הבית שלא הניבו תוצאות, דיכוי קבלת ההחלטות של השחקנים והנתון העלוב בהכרעות מהנקודה הלבנה

צפו בתקציר הניצחון של מרוקו על ספרד: באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם בעמוד המונדיאל של כאן

שמינית גמר, פנדלים: הביטויים הללו הפכו לקללה עבור נבחרת ספרד, ששוב לא הצליחה לעבור את שלב 16 האחרונות במונדיאל, ובתום 120 דקות מאופסות הפסידה 3:0 למרוקו אתמול (שלישי) בדו-קרב בעיטות מ-11 מטרים, כשזו הפעם הרביעית בהיסטוריה ש"לה רוחה" מודחת מגביע העולם בפנדלים - יותר מכל נבחרת אחרת.

11 משחקים קיימה ספרד מאז שזכתה במונדיאל ב-2010, ורק בשלושה מהם היא ניצחה. מטבע הדברים, את מרבית האש ספג המאמן לואיס אנריקה, עליו נכתב ב"מארקה" כי הוא "אכזב גם את הנאמנים לו ביותר". אחרי שלוצ'ו נתן לשחקני הנבחרת כשיעורי בית לבעוט אלף פנדלים בקיץ כדי להתכונן להכרעה אפשרית מהנקודה הלבנה במונדיאל, הספרדים לא כבשו באף אחת משלוש הבעיטות שלהם: "דו-קרב הפנדלים תמצת את מה שהייתה ספרד ברוב המונדיאל הזה. חוסר יעילות מוחלט בהתקפה".

בתקשורת המקומית הודו שכל היריבות כבר יודעות איך לשחק מול ספרד, וביקרו מהלך טקטי אחד ספציפי של המאמן: "לשים את פדרי כמגן? זה דורש ועדת חקירה. לואיס אנריקה ניסה להפתיע את מרוקו כשהציב את פדרי בעמדת המגן ואת מרקוס יורנטה באמצע. השינוי לא ניכר על הנבחרת, אבל את המאמן הוא שכנע והוא החליט לעשות את אותו הדבר עם גאבי".

שחקני נבחרת ספרד בהלם אחרי ההדחה, מונדיאל קטאר 2022. רויטרס
עוד כישלון בשמינית הגמר. שחקני נבחרת ספרד/רויטרס

ב"מונדו דפורטיבו" יצאו נגד המאמן על השתלטנות שהפגין: "לשחקנים הוא נתן שיעורי בית, לבעוט לפחות אלף פנדלים. לאונאי סימון העביר מאמן השוערים פתק עם הסבר על הבועטים המרוקאים. לואיס אנריקה בחר את הבועטים, למרות שבדרך כלל בועטים השחקנים שמרגישים הכי הרבה ביטחון. הוא לא שאל. לואיס אנריקה רצה להתערב אפילו בהחלטה מי בועט פנדלים, כנראה בשביל להוריד לחץ משחקניו ולשדר להם ביטחון, אבל השיג את ההפך המוחלט. לאורך כל המונדיאל, הוא דיכא את יכולת קבלת ההחלטות שלהם".

בעיתון הקטלאני עקצו את המאמן, שערך משדרי טוויץ' במהלך המונדיאל ודיבר על כל מיני נושאים שאינם קשורים לכדורגל: "דובר יותר על איך הוא אוכל את הביצים שלו, מאשר על למה אנסו פאטי לא משחק, או יורנטה, או פאבלו סראביה. דובר יותר על האופניים שלו ועל חיחון (עיר הולדתו) מאשר על מה שהיה חסר לנבחרת כשיריבה כמו יפן הכניסה את השחקנים לפאניקה. הניסוי התחיל טוב, כי הוא גרם להומניזציה של תדמיתו של מאמן שרצה להגן על שחקניו. הוא חשב שאם ירחיק אותם מהפוקוס הוא יגן עליהם, אבל המציאות היא שהוא מנע מהם להתמודד עם הקשיים".

לואיס אנריקה, מאמן נבחרת ספרד. רויטרס
צפוי לשלם את המחיר. לואיס אנריקה/רויטרס

חוזהו של לואיס אנריקה יסתיים בסוף 2022, ובשבוע הבא ככל הנראה תתקיים פגישה בינו ליו"ר ההתאחדות הספרדית, לואיס רוביאלס, כשלאור הכישלון ההערכה היא שסיכוייו להמשיך על הקווים של הנבחרת נמוכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully