וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופה הופה, רק לא אירופה: ברזיל מתכוננת להתעמת עם השדים שלה

הנרי הכניע, סניידר הפך, גרמניה השפילה. הסלסאו פייבוריטים נגד קרואטיה? הרקורד העלוב מאז 2002 מוכיח שזו קביעה מוטלת בספק

אוהדי נבחרת ברזיל חוגגים/רויטרס

שלב רבע הגמר במונדיאל 2022 ייצא לדרך ביום שישי עם משחק בין ברזיל לקרואטיה (17:00). על פניו הסלסאו הנוצצים, עם רשימת כוכבים והיסטוריה מפוארת, פייבוריטים ברורים, אבל האמת היא שבברזיל קיים חשש גדול ואמיתי. הסיבה? הרקורד נגד יריבות אירופיות בשלבי נוק אאוט.

למעשה, מאז הניצחון על גרמניה בגמר מונדיאל 2002, ברזיל לא ניצחה יריבה מהיבשת הישנה בשלב נוק אאוט במונדיאל. 20 שנה וארבעה גביעי עולם חלפו מאז ובכל מהדורה, הסלסאו סיימו את דרכם אחרי מפגש עם נבחרת אירופית. גם כשהיו פייבוריטים, גם כשאירחו.

כל הניצחונות של ברזיל בשלבי נוק אאוט בגביעי העולם מאז 2002, הושגו על יריבות מדרום ומרכז אמריקה ומאפריקה. אף פעם לא נגד יריבה מאירופה. היא ניצחה את סרביה גם עכשיו וגם לפני ארבע שנים ואפילו גברה על קרואטיה 1:3 במשחק הפתיחה ב-2014 ו-0:1 ב-2006 - אבל זה היה בשלב הבתים.

הרקורד ההיסטורי של ברזיל נגד אירופיות בגביעי העולם הוא עדיין חיובי: 20 ניצחונות מול 11 הפסדים. אבל כשמדובר בנבחרת כמו ברזיל, יש לציין שלא מדובר בנתון מזהיר.

שחקן נבחרת ברזיל, רונאלדיניו, ליד שחקן נבחרת צרפת, תיירי הנרי - מונדיאל 2006. Ben Radford, GettyImages
הרצף התחיל ב-2006. רונאלדיניו והנרי/GettyImages, Ben Radford

2006: ברזיל הביסה את גאנה 0:3 בשמינית הגמר, אבל נכנעה לשער של תיירי הנרי בדקה ה-57 והפסידה לצרפת 1:0 ברבע הגמר.

2010: ברזיל עברה את צ'ילה בשמינית הגמר עם 0:3 קליל, אבל הפסידה להולנד 2:1 ברבע. רוביניו כבש ראשון אחרי 10 דקות, אבל ווסלי סניידר כבש צמד במחצית השנייה וביצע מהפך.

2014: ברזיל עברה את צ'ילה בפנדלים בשמינית, התגברה על קולומביה ברבע עם 1:2 ואז פגשה את גרמניה בחצי. איך זה נגמר בסוף כולם יודעים.

2018: ברזיל גברה על מקסיקו 0:2 בשמינית, אבל בלגיה הייתה גדולה עליה ברבע עם 1:2, כשאת שני השערים היא כובשת כבר עד הדקה ה-31.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מירוסלב קלוזה שחקן נבחרת גרמניה בין מייקון, דויד לואיז שחקני נבחרת ברזיל. GettyImages
ההדחה המשפילה מכולן. ברזיל נגד גרמניה ב-2014/GettyImages

בגלל הקורונה, ברזיל לא הרבתה לפגוש יריבות אירופיות למשחקי הכנה בשנתיים-שלוש האחרונות. גם משחקי ההכנה בחודשים שקדמו למונדיאל היו נגד תוניסיה, גאנה, יפן, דרום קוריאה ובוליביה.

למעשה, היריבה האירופית האחרונה של ברזיל לפני המשחקים המוצלחים נגד שוויץ וסרביה במונדיאל הנוכחי, הייתה צ'כיה במרץ 2019 (!). אז זה נגמר ב-1:3 לסלסאו.

"זה משהו שמדברים עליו הרבה", אמר המגן דנילו, "למזלו או שלא, אנחנו דרום אמריקאים ומן הסתם אנחנו לא משחקים נגד יריבות מאירופה במוקדמות המונדיאל. מצד שני, רוב השחקנים בנבחרת משחקים באירופה ואנחנו מכירים את הסגנון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully