וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהתאחדות מצפים מלואיס אנריקה להתפטר, ויש כבר שלושה מועמדים להחליפו

בספרד המומים: "שום דבר לא השתנה מאז ההדחה ברוסיה, אין התפתחות". ריחוק בין המאמן להתאחדות, שמצפה ממנו לקחת אחריות. המועמדים לרשת את התפקיד בפנים

זו הפעם השלישית ברציפות שהנבחרת הלאומית מודחת מטורניר גדול בדו קרב פנדלים, אך בספרד עדיין המומים. בדיוק כמו לפני ארבע שנים וחצי ברוסיה, גם הפעם לה רוחה התמסרה ללא הפסקה ולא השכילה ליישם את המטרה העיקרית של משחק הכדורגל - לבעוט לשער ולהבקיע.

מי שהייתה חתומה הפעם על שברון הלב הספרדי זו נבחרת מרוקו המפתיעה, ובמיוחד השוער יאסין בונו שעצר את הפנדלים של קרלוס סולר וסרחיו בוסקטס. פבלו סראביה בעט את הפנדל שלו לקורה והנבחרת ספגה 3:0 משפיל בדו קרב הפנדלים בשמינית גמר מונדיאל 2022.

הדמיון המדאיג לשמינית הגמר ב-2018 מתסכלת יותר מכל את הספרדים, וב"מארקה" נטען שבהתאחדות הכדורגל המקומית מצפים מלואיס אנריקה לקחת אחריות על הכישלון ולהודיע על סיום תפקידו: "חזרנו למה שקרה לפני ארבע שנים, כאילו אנחנו עדיין במוסקבה".

מאמן נבחרת ספרד לואיס אנריקה. רויטרס
יקח אחריות? לואיס אנריקה/רויטרס

"לואיס אנריקה הגיע אחרי מונדיאל 2018, והכדורגל הספרדי לא התפתח מאז, הוא באותו המצב", נכתב ב"מארקה", "בהתאחדות מודים ששום דבר לא השתנה בארבע השנים האחרונות".

ספרד לא ניצחה משחק נוקאאוט בגביע העולם מאז גמר 2010, וכעת האמון של ההתאחדות בלואיס אנריקה "הוא כבר לא מה שהיה" לטענת "המארקה", "בכדורגל אתה חי מתוצאה לתוצאה, והפעם התוצאה לא הייתה טובה". בספרד גם הוסיפו שמספר אירועים שהתרחשו במחנה האימונים יצרו ריחוק בין ההתאחדות למאמן.

אנריקה למעשה סיים את חוזהו (תוקפו פג בסוף 2022), וכעת בהתאחדות מצפים שהוא יהיה זה שידבר ויקח אחריות. לטענתם, בנבחרות קודמות שלא הצליחו היה זה המאמן שהודיע על סיום תפקידו.

לואיס דה לה פואנטה מאמן נבחרת ספרד הצעירה. Mateo Villalba, GettyImages
יעשה את הקפיצה לנבחרת הבוגרת? דה לה פואנטה/GettyImages, Mateo Villalba

שלושה מועמדים כבר סומנו כמי שעשויים להחליף את אנריקה, כאשר המוביל שבהם כרגע הוא לואיס דה לה פואנטה, מאמן הנבחרת הצעירה. דה לה פואנטה, שמכיר היטב את המערכת ואת העבודה בהתאחדות ובנבחרות, הוביל את ספרד לזכייה ביורו עד גיל 19, עד גיל 21 ובמדליה אולימפית ונחשב כעת למועמד המועדף למשרה.

שם נוסף המוכר היטב לצופי הליגה הספרדית הוא מרסלינו, שעזב הקיץ את אתלטיק בילבאו ואימן בשנים האחרונות גם את סביליה, ויאריאל ו-ולנסיה. מועמד נוסף הוא רוברטו מרטינס, שסיים לאחרונה את דרכו כמאמן נבחרת בלגיה אחרי ההדחה המאכזבת בשלב הבתים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully