וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיטה התבדח: "אני צריך להתאמן יותר על הריקוד, הצוואר שלי תפוס"

עודכן לאחרונה: 8.12.2022 / 17:58

מאמן ברזיל לא התרגש מהביקורת על חגיגות השערים: "זאת התרבות שלנו". גם לדאליץ' זה לא מפריע, והוא הצהיר לפני רבע הגמר (שישי, 17:00): "הם הנבחרת הכי טובה במונדיאל". הסלסאו מתכוננים ל"יריבה משעממת", פרישיץ' רוצה לעבור את שוקר

רבע הגמרהסתיים09/12/2022
קרואטיה
  • פטקוביץ' (117)
3:5
  • (105) ניימאר
ברזיל
אוהדי נבחרת ברזיל חוגגים/רויטרס

קרואטיה

נבחרת ה"להבות", כפי שהיא מכונה במולדתה, צלחה את רבע הגמר בפעמיים הקודמות שהעפילה אליו - ב-1998 וב-2018. הקרואטים לא יחששו כלל להכריע את ההתמודדות בפנדלים, שכן הם ניצחו בשלושת משחקי המונדיאל האחרונים שלהם שהוכרעו בבעיטות מ-11 מטרים, כולל נגד יפן ביום שני האחרון.

בורנה סוסה עשוי לחזור להרכב אחרי שפציעת שריר גרמה לו להחמיץ את שמינית הגמר, בעוד יוסיפ סטנישיץ' צפוי להישאר בחוץ. איבן פרישיץ', שמצא את הרשת מול יפן, מקווה לכבוש שוב כדי לעקוף את דאבור שוקר האגדי, ולהפוך למלך שערי נבחרת קרואטיה במונדיאל בכל הזמנים, כאשר השניים עומדים נכון לעכשיו על שישה כיבושים.

"ברזיל הנבחרת הכי טובה במונדיאל. אתה לא יודע מאיפה הסכנה תבוא נגדם. אם לא נשחק ביחד, נהיה בבעיה", הזהיר המאמן זלטקו דאליץ' במסיבת העיתונאים, וסימן מפתח לניצחון: "לפעמים הם לוחצים גבוה אחרי איבוד כדור, ומסתבכים כי הם לא חוזרים מהר. זה מה שאנחנו רוצים לעשות". על הריקודים של שחקני ברזיל בחגיגות שערים הוסיף: "זאת הדרך שלהם, היא מראה על אחדות. לא אכפת לי אם זה מכבד את היריבה או לא. אנחנו לא אוהבים לחגוג ככה, אבל להם יש את האופי שלהם וזה טוב".

ההצגה של ברזיל בשמינית הגמר הפכה אותה לפייבוריטית ברורה גם ברבע הגמר, כשב-Winner נותנים יחס של 1.35 לניצחון שלה. מי שמאמין בהפתעה של קרואטיה כבר ב-90 דקות יקבל פי 8.00 על ההימור שלו, בעוד בחירה ריאלית יותר בכך שקרואטיה תמשיך את מסורת ההארכות שלה עם עוד תיקו שווה 4.60.

איבן פרישיץ' שחקן נבחרת קרואטיה חוגג שער. רויטרס
פרישיץ' רוצה להשאיר את שוקר מאחוריו/רויטרס

ברזיל

מופע הריקודים בדרך ל-1:4 מוחץ על דרום קוריאה בשמינית הגמר רק חיזק את מועמדותה של הסלסאו ללכת עד הסוף בקטאר, אולם מנגד, הנתון שעלול לפגוע בביטחון של הברזילאים מספר שכל חמש ההדחות האחרונות שלהם מהמונדיאל הגיעו מול יריבות אירופיות - כמו זו שיפגשו מחר. כעת, טיטה ושחקניו רוצים להביא את הנבחרת לחצי הגמר השני בלבד שלה מאז הזכייה החמישית בגביע העולם, לפני 20 שנה.

אם יהיה שינוי בהרכב של ברזיל, הוא יהיה כנראה בדמות חזרתו של אלכס סנדרו לעמדת המגן השמאלי ומעבר של דנילו לתפקיד הטבעי לו יותר, כמגן ימני. אלכס סנדרו, כזכור, החמיץ את שמינית הגמר בשל פציעת שריר, אך שב אתמול לאימונים וייתכן שיפתח. אם טיטה יעדיף לשמור עליו, אדר מיליטאו יעלה שוב בצד ימין ודנילו ימשיך בשמאל.

בברזיל מתכוננים ליריבה "משעממת", כפי שהגדירו את קרואטיה ב"UOL", שם תיארו את הנבחרת הבלקנית כאחת שמרבה להתמסר לרוחב וממעטת ליצור מצבי הבקעה, כאשר האיום העיקרי בהתקפה הוא בכניסות של איבן פרישיץ' מאגף שמאל למרכז.

בסלסאו כבר הודיעו שיבצעו ריקודים חדשים אם יבקיעו, וטיטה, שהשתתף בקרנבל נגד דרום קוריאה, התבדח במסיבת העיתונאים: "אם אני צריך לרקוד, ארקוד. אבל אני צריך להתאמן יותר כי הצוואר שלי תפוס. זה האופי שלנו, התרבות שלנו ונמשיך להיות כאלה. הביקורת של רוי קין? לא אדבר על מי שלא מכיר את התרבות שלנו".

אלכס סנדרו,שחקן נבחרת ברזיל לצד אנדריה ז'יבקוביץ', שחקן נבחרת סרביה. רויטרס
אלכס סנדרו עשוי לשוב להרכב ברזיל/רויטרס

טריוויה

* שתי הנבחרות נפגשו ארבע פעמים בעבר: משחק אחד הסתיים בתיקו ובשלושה ניצחה ברזיל, כולל פעמיים בשלב הבתים של המונדיאל - 0:1 ב-2006 ו-1:3 ב-2014.

* ניימאר, שחגג צמד לרשת קרואטיה במשחק הפתיחה של מונדיאל 2014 וכבש מולה גם ב-0:2 במשחק ידידות באצטדיון אנפילד לפני ארבע שנים, צריך שער אחד כדי להשתוות לפלה כמלך שערי ברזיל בכל הזמנים (77).

* עבור ברזיל זו השתתפות שמינית ברציפות ברבע הגמר, אבל מאז הזכייה החמישית שלה בגביע העולמי לפני 20 שנה, הגיעה לחצי הגמר רק ב-2014 ואז הושפלה בידי גרמניה עם תבוסה ביתית 7:1.

* קרואטיה, סגנית אלופת העולם, מחפשת חצי גמר שני ברציפות ושלישי בתולדותיה (עשתה את זה גם בטורניר הבכורה ב-1998).

* שבעה משמונת המשחקים האחרונים של קרואטיה בשלבי נוקאאוט של טורנירים גדולים נכנסו להארכה. יוצא הדופן: ההפסד לצרפת בגמר המונדיאל הקודם.

הרכבי הקבוצות

שופט: מייקל אוליבר (אנגליה)
אצטדיון: עיר החינוך (אל ריאן)
קהל: 43893

    המנצחת ברבע הגמר בין קרואטיה לברזיל תפגוש בחצי הגמר ביום שלישי את המנצחת בין הולנד לארגנטינה.

    לוח השידורים המלא של מונדיאל 2022

    מונדיאל 2022 בוואלה! ספורט

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    +
    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      3
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully