וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרננדו סנטוס: "כמובן שרונאלדו לא היה מרוצה מההחלטה שלי"

עודכן לאחרונה: 10.12.2022 / 11:52

מאמן פורטוגל סיפר על ההחלטה לספסל את הכוכב, כשם שככל הנראה יעשה גם מול מרוקו (שבת, 17:00): "הסברתי לו שזה עדיף כך, זו היתה שיחה כנה". סרטון מיני של ראמוס הופץ ברשתות. אגר בספק מנגד, רגראגי: "יש לנו תוכנית כדי להפתיע, לא רוצים לחזור הביתה"

רבע הגמרהסתיים10/12/2022
מרוקו
  • אן-נסירי (42)
0
    פורטוגל
    אוהדי נבחרת מרוקו מתפרעים בליל, צרפת/רויטרס

    מרוקו

    אחרי 120 וניצחון מתוק על ספרד בדו קרב פנדלים, "אריות האטלס" רוצים להמשיך לעשות היסטוריה. אחרי שהפכו לנבחרת הערבית הראשונה אי פעם ברבע גמר המונדיאל, הם רוצים להפוך לאפריקאית הראשונה שמעפילה לארבע האחרונות. ההופעה של מרוקו הינה הרביעית של נבחרת אפריקאית בשלב זה, אך קודמותיה - קמרון ב-1990, סנגל ב-2002 וגאנה ב-2010 - לא הצליחו להמשיך הלאה.

    המאמן וואליד רגראגי קיווה שלא יצטרך לבצע שינויים בהרכב שגרר את לה רוחה לדו קרב פנדלים, אך ייתכן והוא בכל זאת ייאלץ לעשות שינוי כפוי. בלם ווסטהאם נאייף אגר, שנפצע והוחלף בדקה ה-84 של שמינית הגמר, נמצא בספק גדול להתמודדות. אם הוא לא יהיה כשיר, במקומו יפתח במרכז ההגנה ג'וואד אל יאמיק מוויאדוליד. גם רומיין סייס, הבלם שמשחק לצדו של אגר, נפגע ובקושי סיים את 120 הדקות נגד ספרד, אך צפוי להיות כשיר.

    "כשאני אומר לכם שהשחקנים שלי מאוד רעבים, מאמינים ורוצים לעשות היסטוריה, אני לא צוחק", אמר רגראגי, "אף אחד מאיתנו לא רוצה לחזור הביתה. יש אצלנו שחקנים עייפים ופצועים, אבל אנחנו לא נתלונן על דבר ולא מחפשים תירוצים, אנחנו 26 שחקני סגל וצוות שרוצים לנצח. עדיין לא ראיתם הכל מאיתנו. נשחק מחר בצורה דומה, אבל לא זהה - יש לנו תוכנית כדי להפתיע את פורטוגל".

    בלם נבחרת מרוקו נאייף אגר. רויטרס
    בספק לרבע הגמר. אגר/רויטרס

    פורטוגל

    אחרי ההצגה נגד שוויץ, הסלסאו מחפשים הופעה שלישית אי פעם בחצי גמר המונדיאל, כשבדרך לשם ניצבת ההפתעה הגדולה של הטורניר שצפויה להינות פעם נוספת מיתרון עצום ביציעים. בצעד אמיץ במיוחד, המאמן פרננדו סנטוס החליט לספסל בשמינית הגמר את כריסטיאנו רונאלדו וההחלטה השתלמה בגדול. גונסאלו ראמוס, שמיעט לשחק בשלב הבתים, פתח בחוד והבקיע שלושער ב-1:6 המדהים של נבחרתו. ראמוס צפוי להמשיך בהרכב במקום רונאלדו, אך ביומיים האחרונים עלה לכותרות גם מסיבה שאינה קשורה לכדורגל.

    סרטון בעל אופי מיני שראמוס שלח לאישה הופץ ברשתות החברתיות, ובפורטוגל תוקפים את מי שככל הנראה הדליפה אותו ופגעה בפרטיותו של חלוץ בנפיקה: "נשים נלחמות נגד הפצת תמונות עירום ואז האישה הזו משתפת סרטון כדי 'לשרוף' את ראמוס. היא חיכתה שהוא יפרוץ כדי לשתף את הסרטון, בושה. היא לא מסוגלת לראות אותו מצליח, קנאה זה דבר נורא".

    על פי התקשורת הפורטוגלית, סנטוס לא צפוי לעשות שינויים לעומת ה-11 שפתחו ב-1:6, והמשמעות היא שז'ואאו קאנסלו שוב יסופוסל ודיוגו דאלוט יעלה כמגן ימני. גם ברנרדו סילבה, ברונו פרננדש וז'ואאו פליקס יפתחו ורפאל לאאו ימתין על הספסל. עם זאת, רובן דיאס לא התאמן אתמול ורק לאחר האימון המסכם היום תתקבל החלטה לגבי שיתופו.

    לקראת המשחק, התייחס סנטוס פעם נוספת לסיטואציה בה נמצאים רונאלדו וקאנסלו ורמז, בניגוד לפרסומים, ששינויים בהרכב ייתכן שיבוצעו: "ביום ששחקן שלי ישמח כשהוא לא משחק, הוא לא יחזור לנבחרת. אין שחקן שמרוצה כשהוא לא בהרכב וזה ברור שכולם רוצים לשחק כל הזמן - גם בקבוצות שלהם. בסופו של דבר המאמן מקבל את ההחלטות בהתאם ליריבה ולתכנית המשחק ואני לא מאמין ב'קבוצה מנצחת לא מחליפים', כי נפגוש כעת נבחרת שונה משוויץ. גם נצטרך לראות מה מצבו של רובן דיאס".

    נקודתית על רונאלדו אמר סנטוס: "דיברתי איתו באותו יום והסברתי לו שהוא לא יפתח. הסברתי לו במשרד שלי שזה עדיף כך, שאשמור אותו למחצית השנייה אם נצטרך. כמובן שהוא לא היה מרוצה, הוא תמיד היה שחקן הרכב. הסברתי את הנקודות שלו והוא קיבל אותן. זו היתה שיחה כנה".

    לסיום נשאל על התמיכה שזוכה לה מרוקו מהיציעים ועל המומנטום בו נמצאת יריבתו: "שמעתי את אחד משחקני נבחרת מרוקו שאומר שהוא לא נולד במדינה, אבל מתכוון לתת את הכל למען הסבים והסבתות שלו - וכך נעשה גם אנחנו. זה לא יהיה לנו פשוט, אבל גם לא למרוקו".

    לצדו של סנטוס ישב ז'ואאו פליקס, שנשאל על יחסיו עם רונאלדו: "אני לא מרגיש לחץ לידו או חובה למסור לו כל כדור, אלא אנחנו כולנו ביחד מנסים למצוא דרך לנצח. אנחנו משחקים בצורה שונה עם כריסטיאנו וכשהוא על הדשא הוא מספק לנו כלים שאין לנו בלעדיו. בסופו של דבר אנחנו משחקים כדי לנצח ומה שחשוב זה שהנבחרת תצליח".

    פורטוגל מחצה את שוויץ 1:6 בשמינית הגמר ולא מפתיע לראות אותה פייבוריטית גם הפעם, כשב-Winner מעניקים יחס של 1.60 לניצחון שלה. מרוקו מציגה את ההגנה הטובה בטורניר ומי שמאמין שתכפה שוב תיקו ב-90 דקות יקבל פי 3.55, בעוד המהמרים הנועזים על ניצחון של נציגת העולם הערבי יקבלו יחס של 5.50.

    sheen-shitof

    עוד בוואלה!

    לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

    בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
    גונסאלו ראמוס, שחקן נבחרת פורטוגל. רויטרס
    שבוע מטלטל. ראמוס/רויטרס

    טריוויה

    * שתי הנבחרות נפגשו פעמיים בעבר, ובשני המקרים זה היה במסגרת הגביע העולמי: מרוקו ניצחה 1:3 בשלב הבתים ב-1986 ופורטוגל ניצחה 0:1 בשלב הבתים לפני ארבע שנים משער של כריסטיאנו רונאלדו.

    * אותו הפסד למרוקו ב-1986 הוא היחיד של פורטוגל מול יריבה מאפריקה בגביע העולמי. פרט לכך יש לה שלושה ניצחונות ותיקו.

    * זו הפעם השלישית שפורטוגל משתתפת ברבע גמר המונדיאל. בשני המקרים הקודמים (1966 ו-2006) גם העפילה לחצי הגמר.

    * מרוקו היא הנבחרת הערבית הרביעית אי פעם ברבע גמר המונדיאל ורוצה להיות האפריקאית הראשונה שמגיעה לחצי הגמר. לפניה כשלו במעמד הזה קמרון (1990), סנגל (2002) וגאנה (2010).

    * מרוקו עדיין לא ספגה משחקן יריב בטורניר, וזה כולל שלושה פנדלים בדו-קרב מול ספרד. שער החובה היחיד שלה בקטאר היה עצמי מרגלי הבלם נאייף אגר.

    * לעומתה, פורטוגל היא הכובשת המצטיינת בטורניר (יחד עם אנגליה) ובמאזנה 12 שערים עד כה.

    הרכבי הקבוצות

    שופט: פקונדו טז'ו (ארגנטינה)
    אצטדיון: אל תומאמה (דוחא)
    קהל: 44198

    המנצחת ברבע הגמר בין מרוקו לפורטוגל, תפגוש בחצי הגמר ביום רביעי את המנצחת בקרב בין אנגליה לצרפת.

    לוח השידורים המלא של מונדיאל 2022

    מונדיאל 2022 בוואלה! ספורט

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    +
    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      3
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully