וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיין: "יש יותר אמונה מב-2018". דשאן: "אין לאנגליה חולשות"

סאות'גייט ואנגליה מרוצים מחזרתו של סטרלינג, קיין מפרגן לאמבפה, רייס כשיר. הטריקולור חוששים בעיקר מהמצבים הנייחים של היריבה ולא התאמנו על פנדלים (שבת, 21:00)

רבע הגמרהסתיים10/12/2022
אנגליה
  • קיין (54, פנדל)
2:1
  • (17) צ'ואמני
  • (78) ג'ירו
צרפת
אוהדי נבחרת מרוקו מתפרעים בליל, צרפת/רויטרס

אנגליה

נבחרת שלושת האריות מחפשת הופעה שלישית ברציפות בחצי גמר של טורניר גדול, ובממלכה נושמים לרווחה בכל הנוגע לשחקנים שהיו בספק. דקלן רייס שהדאיג את האנגלים יהיה כשיר וימשיך בקישור לצד ג'וד בליגהאם וג'ורדן הנדרסון, שימשיך לקבל קרדיט מגארת' סאות'גייט. קאלום ווילסון, שמשמש כחלוץ המחליף של הארי קיין, אמור גם כן לעמוד לרשות סאות'גייט אם יהיה בכך צורך לאחר שהיה בספק.

בשורה נוספת הגיעה מכיוונו של ראחים סטרלינג, שחוזר לקטאר אחרי שנסע לאנגליה בעקבות הפריצה לביתו. שחקנה של צ'לסי פספס את שמינית הגמר נגד סנגל, ולמרות שהוא שב בזמן למשחק מול צרפת, הוא לא אמור להיות משותף. פיל פודן ובוקאיו סאקה ככל הנראה יפתחו באגפים בעוד מרכוס רשפורד ימתין שוב על הספסל. "זה נהדר שראחים שוב איתנו", אמר גארת' סאות'גייט. "הוא ערך אימון קל, ומחר יערוך אימון אינטנסיבי יותר ואז נעריך את מצבו. הוא שחקן חשוב לנו. מחר שני חלוצים ברמה עולמית יהיו במרכז תשומת הלב - אמבפה וקיין - אבל יש לנו עוד שחקני התקפה טובים מאוד. זה יהיה משחק מהנה עבור הצופים".

קיין הוסיף ואמר במסיבת העיתונאים: "ב-2018 לא ממש ידענו למה לצפות. ביורו הפסדנו על כמה בעיטות, אבל האמנו שאנחנו יכולים לזכות. הפעם, בניגוד ל-2018, יש לנו יותר אמונה. אנחנו יודעים שיש פה נבחרת טובה מאוד. אמבפה שחקן פנטסטי והוא הוכיח זאת, הוא ווינר ושחקן שיכול לגרום לנו הרבה בעיות. מצפה לנו קרב גדול".

שחקן נבחרת אנגליה ראחים סטרלינג. רויטרס
חוזר לקטאר. סטרלינג/רויטרס

צרפת

אלופת העולם ניצבת בפני המשוכה הכי גבוהה שפגשה עד כה בקטאר, ורוצה להתקדם הלאה בסיומו של המפגש הפיקנטי. בצרפת דווח כי הנבחרת התאמנה בעיקר בשמירה על קרנות לאור האיום האנגלי במצבים הנייחים, ולא התאמנה כלל על פנדלים. הסיבה? המאמן דידייה דשאן מאמין אי אפשר להתכונן באימונים ללחץ של דו קרב פנדלים בזמן אמת. ההרכב שפתח בשמינית הגמר נגד פולין אמור להמשיך גם הפעם, כך שעוסמאן דמבלה, אנטואן גריזמן ואוליבייה ז'ירו יסייעו לקיליאן אמבפה בחלק הקדמי.

בצרפת לא מקלים ראש ביריבה והמאמן הודה: "אין לאנגליה חולשות. אולי יש דברים שהם עושים קצת פחות טוב ואותם אנחנו צריכים לנצל, עלינו לזהות את המקומות בהם אנו יכולים לפגוע בהם. אנגליה מאוד יעילה במתפרצות, אבל זו לא האיכות היחידה שיש להם".

על ההיערכות המיוחדת של האנגלים לאמבפה אמר דשאן: "אני מתאר לעצמי שהם יעשו התאמות, כמו ארבע היריבות הקודמות שלנו. גם במשחק הקודם, שבו הוא לא היה בשיאו כמו בשני המשחקים הראשונים, הוא עשה את ההבדל, יש לו את היכולת הזו".

הקפטן הוגו לוריס, שיפתח ויהפוך בלעדית לשיאן ההופעות של הנבחרת בכל הזמנים, הוסיף על היריבות: "היא קיימת, יש למשחקים בין אנגליה לצרפת טעם מיוחד. מתכוננים לעמוד בציפיות הדרושות ברבע גמר מונדיאל, לא משנה מי היריבה".

השוער החמיא ליריבה ולקפטן שלה הארי קיין, איתו הוא משתף פעולה בטוטנהאם: "יש התקדמות אמיתית באנגליה, הם בשלים מספיק כדי לזכות בתואר. הם היו קרובים ביורו והם הגיעו לכאן כדי לזכות. עם קיין יש לי מערכת יחסים מיוחדת, אנחנו משחקים ביחד כמעט תשע שנים, מכירים אחד את השני היטב על המגרש ומחוצה לו. יש לי רק דברים טובים להגיד עליו. הוא מנהיג אמיתי ודוגמא לחברים שלו".

המשחק הכי שקול ברבע הגמר על פי ה-Winner, כאשר אלופת העולם צרפת בכל זאת זוכה לעדיפות קלה עם יחס של 2.25 לניצחון ב-90 דקות. אנגליה מחזיקה מולה במאזן מושלם במונדיאלים ומי שמאמין שתמשיך ברצף יקבל פי 3.05 על ניצחון שלה. תיקו בין שתי המעצמות שווה 3.20.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
הוגו לוריס, שוער נבחרת צרפת. Alexander Hassenstein, GettyImages
מחכה לקיין, הפעם כיריב. לוריס/GettyImages, Alexander Hassenstein

טריוויה

* שתי הנבחרות נפגשו לא פחות מ-31 פעמים בעבר, כשאנגליה מובילה 9:17 בניצחונות ועוד חמישה משחקים לא הוכרעו.

* במסגרת הגביע העולמי היו רק שני מפגשים, ובשניהם ניצחו האנגלים: 0:2 בשלב הבתים בדרך לזכייה ב-1966 ו-1:3 בשלב הבתים הראשון ב-1982.

* עבור צרפת זו הופעה שלישית ברציפות ברבע גמר המונדיאל ותשיעית בסך הכול, ורק בשני מקרים הודחה בשלב הזה: 1938 ו-2014.

* אחרי שהשתווה לליליאן תוראם בשמינית הגמר, הוגו לוריס ירשום את משחקו ה-143 בנבחרת צרפת ויהפוך לשיאן ההופעות הבלעדי. זו גם תהיה הופעה מספר 119 כקפטן.

* הארי קיין, חברו של לוריס בטוטנהאם שכבש מולו צמד בהפסד 3:2 לצרפת במפגש האחרון ביוני 2017, צריך שער אחד כדי להגיע ל-53 כיבושים במדי אנגליה ולהשוות את השיא הלאומי של ויין רוני.

הרכבי הקבוצות

שופט: ווילטון סמפאיו (ברזיל)
אצטדיון: אל בית (אל חור)
קהל: 68895

המנצחת ברבע הגמר בין אנגליה לצרפת, תפגוש בחצי הגמר ביום רביעי את המנצחת בקרב בין מרוקו לפורטוגל.

לוח השידורים המלא של מונדיאל 2022

מונדיאל 2022 בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully