וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המאמן הבא של נבחרת ברזיל חייב להיות זר, אסור להסס"

הכישלון החמישי ברציפות נתן רוח גבית למצדדים במינוי זר: "אין טעם לחלום על גווארדיולה, אבל יש גם אחרים". פריירה יגיע?

חגיגות בזאגרב: קרואטיה העיפה את ברזיל ועלתה לחצי הגמר/טוויטר

בברזיל ממשיכים לאסוף את השברים אחרי ההפסד אתמול (שישי) לקרואטיה ברבע גמר מונדיאל 2022, אותו שלב בה הודחו הסלסאו על ידי בלגיה ב-2018. ברזיל סופרת כבר חמישה מונדיאלים רצופים בהם היא מודחת על ידי יריבה מאירופה והפעם האחרונה בה היא גברה על נבחרת מהיבשת הישנה בשלבי הכרעה הייתה בגמר 2002 (!).

חלק מהעיסוק בתקשורת המקומית הוא בזהות המאמן הבא (אחרי ההודעה שטיטה עוזב) וכעת הולכים וגוברים הקולות למנות מאמן זר. תיאורטית זה כבר קרה בעבר, אבל מינוי כזה עכשיו יהיה הפעם הראשונה בה לברזיל באמת יש מאמן זר.

ההיסטוריה של נבחרת ברזיל כוללת שניים, אם אפשר לקרוא לזה כך. ז'ורקה (ז'ור'זה גומש דה לימה) הפורטוגלי עמד על הקווים בשני משחקים ביחד עם פלאביו קוסטה המקומי ב-1944. פיליפו נונייס הארגנטינאי הדריך במשחק אימון נגד אורוגוואי ב-1965, כשנבחרת ברזיל למעשה הורכבה כולה משחקני פלמייראס אותה הוא אימן.

טיטה, מאמן נבחרת ברזיל. רויטרס
שוב ספג שח-מט ממאמן אירופי. טיטה/רויטרס

אתמול טיטה ספג שח-מט טקטי מזלטקו דאילץ', בדיוק כמו שקרה לו ברוסיה, בדיוק כמו שקרה לפליפאו נגד גרמניה ב-7:1, או לדונגה מול הולנד ב-2010, או לקרלוס אלברטו פריירה שהפסיד לצרפת ב-2006 עם בעיטה אחת למסגרת.

"לברזיל - שיאנית הזכיות במונדיאלים - יש הרבה שחקנים טובים, כמו לעוד כמה נבחרות בעולם. אבל ההפסדים הרצופים ליריבות מאירופה מראים שזה הזמן להפסיק עם המאמנים המקומיים", כתב היום פאולו קובוס מ-ESPN ברזיל, "להתאחדות לכדורגל אסור להסס לרגע, המאמן הבא של נבחרת ברזיל חייב להיות זר".

קובוס המשיך: "אין טעם לחלום על פפ גווארדיולה, אבל לא יהיה קשה למצוא מאמן איכותי. מספיק עם המבוכות הקבוצות בגביעי העולם, תביאו כבר מאמן זר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מאמן פלמייראס, אבל פריירה. Alexandre Schneider, GettyImages
בליגה הרוח כבר במגמת שינוי, עכשיו גם בנבחרת? אבל פריירה/GettyImages, Alexandre Schneider

כמו לא מעט נבחרות ברחבי העולם, ברזיל ידועה בהתנגדות ארוכת שנים למאמן זר, אבל בשנים האחרונות הקייס של המצדדים במינוי כזה התחזק. הסיבה הראשונה היא הכישלונות במונדיאלים והשנייה היא הצלחה של זרים ברמת הקבוצות.

בליגה הברזילאית מאמנים היו חמישה זרים: ארבעה פורטוגלים וארגנטינאי אחד. אימפריות כמו בוטאפוגו, קורינתיאנס ופלמייראס, מודרכות על ידי פורטוגלים שדוברים את השפה וזה מסייע לרעיון לחלחל.

ז'ורז'ה ז'סוס הפורטוגלי הוליך את פלמנגו לזכיות באליפות ובגביע ליברטדורס ב-2019-2020 ובן ארצו, אבל פריירה, הגדיל לעשות בפלמייראס עם ברזילראו אחד, שני גביעי ליברטדורס ושלל תארים נוספים. פריירה הוזכר בשעות האחרונות שוב ושוב ולא מן הנמנע שהוא יעשה היסטוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully