וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראביו חולה ובספק למרוקו, רגראגי: "מקווה שצרפת לא תכבד אותנו"

עודכן לאחרונה: 14.12.2022 / 13:46

הקשר חש ברע וגם אופמקאנו נעדר מהאימון המסכם עקב כאבי גרון, בצרפת מעריכים שהם חלו כתוצאה מהמזגנים בקטאר וחוששים שייעדרו מחצי הגמר (ד', 21:00). מזראווי ישוב להרכב מרוקו, מאמנו עקץ את המבקרים: "החזקת כדור היא מטעה. גווארדיולה מעצבן אותי"

חצי הגמרהסתיים14/12/2022
צרפת
  • הרננדז (5)
  • מואני (79)
0
    מרוקו
    אוהדי נבחרת מרוקו מתפרעים בהולנד ובלגיה/יוטיוב

    צרפת

    בזמן שמרוקו רוצה להמשיך לעשות היסטוריה, נבחרת צרפת שואפת לשחזר הישג שהיה שייך רק לאיטליה (1934 ו-1938) וברזיל (1958 ו-1962): זכייה שנייה ברציפות במונדיאל. הטריקולור נערכים למשחק הגדול ביום רביעי כאשר דשאן צריך להתמודד עם שני סימני שאלה לגבי ההרכב שלו.

    דאיו אופמקאנו סובל מכאב גרון ואחרי שהחמיץ את האימון אתמול, לא התייצב גם היום לאימון המסכם ונשאר סגור בחדרו במלון. בנוסף אליו, לאימון המסכם לא התייצב גם אדריאן ראביו שחש ברע ונשאר גם כן בחדרו, על פי הדייוחים בצרפת השניים התקררו ככל הנראה עקב השימוש הרב במזגנים בקטאר. לעומתם, אורליאן טשואמני שב לאימונים וצפוי לפתוח כמתוכנן.

    המאמן מקווה שהשניים יעמדו לרשותו במטרה שיעלו אותם 11 שניצחו 1:2 את אנגליה ברבע הגמר, אחרת בכוננות נמצאים הבלם איברהימה קונאטה והקשר יוסוף פופאנה. בחלק ההתקפי יפתחו כרגיל קיליאן אמבפה, אנטואן גריזמן ועוסמאן דמבלה, כאשר המגינים אמורים להיות ז'ול קונדה מימין ותאו הרננדז משמאל, למרות שלמגן של מילאן היה משחק חלש מול אנגליה.

    דידייה דשאן התייחס לפני המשחק לעובדה שמרוקו כמעט שלא ספגה שערים במונדיאל הזה ואמר: "אנחנו מתכוונים לשנות את זה. הם מתגוננים היטב ונבחרות התקשו מולם, אבל הם טובים לא רק בהגנה. הם יודעים לפגוע ביריבות שלהן ואנחנו צריכים להיות מוכנים. הכוח שלנו הוא שאנחנו יודעים לעשות התאמות, אבל הסיכויים הם 50-50. למרוקו יהיה יתרון ביציעים, אבל זה לא מה שמבקיע שערים".

    על ההבדל בין צרפת הנוכחית לצרפת של 2018: "אני לא אוהב להשוות. כרגע, אנחנו בחצי הגמר. יש נבחרות שממשיכות ויש הרבה גדולות שהודחו. אנחנו לא עשינו את הכול מושלם, אבל עשינו הרבה דברים נכון".

    הקפטן הוגו לוריס החמיא ליריבה: "יש לנו כבוד והערצה להישג שלהם, זה לא מקרי שמרוקו בשלב הזה. יש לנבחרת הזו הרבה איכות ורוח קבוצתית, בסגל ועל המגרש. אנחנו יודעים שנשחק מחר באווירה עוינת, זה יהיה כמו משחק חוץ. אנחנו ערוכים לכל תרחיש".

    צרפת מגיעה לחצי הגמר כפייבוריטית מובהקת כמובן, כשב-Winner מעניקים יחס של 1.50 לניצחון שלה. אבל מרוקו לא ספגה עדיין משחקן יריב במונדיאל הנוכחי, הדהימה את פורטוגל ב-90 דקות ומי שמאמין שתעשה את זה גם מול אלופת העולם יקבל פי 6.60 על ניצחון כזה. תיקו לא היה לצרפת בתשעת משחקיה האחרונים בגביע העולמי והיחס לאיקס הפעם הוא 3.70.

    מחשש למהומות אחרי המשחק של מרוקו: המשטרה תתגבר כוחות בדרום
    במרוקו לא מפחדים מהשליטה הקולוניאלית לשעבר צרפת: "רק רוצים לנצח"
    מרוקו בטירוף מונדיאל: "כמעט 30 טיסות ייצאו מקזבלנקה לדוחא"

    לקוחות ה-winner מאמינים בנבחרת הטריקולור - 62 אחוז מהמנחשים סימנו שצרפת תנצח את מרוקו. 18 אחוזים הלכו על תיקו. ו-20 אחוזים על ניצחון של מרוקו. במשחק המאצ', על התוצאה המדויקת, 14 אחוז סימנו ניצחון 3:1 לצרפת, התוצאה הפופולארית ביותר. כך שרבים מאמינים שצפוי לנו משחק רב שערים ומסקרן הלילה.

    הוגו לוריס שוער נבחרת צרפת במסיבת עיתונאים. רויטרס
    "כמו משחק חוץ". הוגו לוריס/רויטרס

    מרוקו

    אחרי שהדהימה את ספרד ולאחר מכן את פורטוגל ברבע הגמר, מרוקו חיה את החלום ותנסה ביום רביעי לעשות אולי את ההישג הכי מפתיע אי פעם בכדורגל: להעפיל לגמר המונדיאל ומי שמפרידה בינה לבין זה היא אלופת העולם המכהנת, צרפת. וואליד רגראגי צריך להתמודד עם מספר סימני שאלה בסגל שלו, כאשר החדשות הטובות הן שנוסייר מזראווי מגן באיירן מינכן כשיר וצפוי לפתוח בעמדת המגן השמאלי. מאידך, הקפטן רומן סייס ושותפו להגנה נאייף אגר פצועים ועדיין מוגדרים בספק למשחק הזה. בחוליית ההתקפה ימשיכו לפתוח יוסף אן-נסרי, כובש שער הניצחון מול פורטוגל יחד עם חכים זייש וסופיאן בופאל.

    במסיבת העיתונאים לפני המשחק הגדול רגראגי מאמן מרוקו הגיב לביקורות על המשחק ההגנתי של נבחרתו ואמר: "אנחנו נשחק כמו שאנחנו יודעים לשחק. החזקת כדור היא מטעה. אתה יכול להחזיק בכדור 70 אחוז מהזמן ולבעוט פעמיים לשער. אנחנו כאן כדי לנצח. אני מקווה שצרפת לא תכבד אותנו מספיק. תכנית לעצור את אמבפה? אשרף חכימי עם מוטיבציה מאוד גבוהה לנצח את חברו".

    המאמן נתן כדוגמא את יריבו דידייה דשאן: "צרפת נתנה לי השראה במונדיאל הקודם. היא גם לא החזיקה בכדור הרבה זמן". המאמן עקץ את פפ גווארדיולה, שנחשב לאומן בהחזקת כדור: "הוא מעצבן אותי. קל להחזיק בכדור כשיש לך את קווין דה בראונה או ברנרדו סילבה".

    מרוקו כבר שברה הרבה שיאים במונדיאל הזה ואחרי שהפכה לאפריקאית הראשונה שמעפילה לחצי גמר מונדיאל, היא תנסה להיות הראשונה שמעפילה גם לגמר וגם תנסה להשיג ניצחון היסטורי על צרפת.

    נוסייר מזראווי, נבחרת מרוקו. KIRILL KUDRYAVTSEV/AFP, GettyImages
    צפוי לחזור להרכב כמגן שמאלי. מזראווי/GettyImages, KIRILL KUDRYAVTSEV/AFP

    טריוויה

    * שתי הנבחרות נפגשו שבע פעמים בעבר, אבל מעולם לא במונדיאל או בכלל במסגרת רשמית, ומרוקו מחכה לניצחון ראשון שלה אי פעם על צרפת. לטריקולור יש חמישה ניצחונות ועוד שני מפגשים לא הוכרעו, כולל משחק הידידות האחרון שהסתיים ב-2:2 בנובמבר 2007 בסטאד דה פראנס.

    * צרפת עברה את חצי הגמר בשלוש הפעמים האחרונות (זכיות ב-1998 ו-2018, הפסד בגמר 2006) אחרי שהפסידה בשלוש הפעמים הראשונות שלה במעמד הזה: 1958, 1982 ו-1986). כעת היא רוצה להיות הראשונה מאז ברזיל 2002 שמגיעה לשני גמרים רצופים.

    * אחרי שעשתה היסטוריה עם רבע גמר ראשון של העולם הערבי, מרוקו היא הנציגה הראשונה אי פעם של אפריקה בחצי גמר הגביע העולמי.

    * מרוקו היא הנבחרת היחידה שעדיין לא ספגה שער משחקן יריב במונדיאל בקטאר. רק גול עצמי של הבלם נאייף אגר בניצחון על קנדה מצא את הרשת שלה, כשהשוער יאסין בונו גם לא נכנע לשלושת הפנדלים בדו-קרב מול ספרד בשמינית הגמר.

    * לעומתה, צרפת ספגה בכל אחד מחמשת משחקיה בטורניר הנוכחי. הפעם האחרונה ששמרה על שער נקי במונדיאל הייתה בחצי גמר 2018 (0:1 על בלגיה).

    * בסגל של מרוקו שני ילידי צרפת: הקפטן רומן סייס ושחקן הכנף סופיאן בופאל.

    הרכבי הקבוצות

    שופט: ססאר ראמוס (מקסיקו)
    אצטדיון: אל בית (אל חור)
    קהל: 68294

    גמר מונדיאל 2022 ייערך ביום ראשון בשעה 17:00 שעון ישראל, כאשר המנצחת במפגש הזה תשחק מול המנצחת בחצי הגמר בין ארגנטינה לקרואטיה. שתי המפסידות יתמודדו על המקום השלישי בשבת ב-17:00.

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    +
    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      3
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully