וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורגלן איראני שפעל למען זכויות הנשים עומד בפני הוצאה להורג בתלייה

עודכן לאחרונה: 13.12.2022 / 9:23

אמיר נאסר עזדני (26) נאלץ להתוודות בטלוויזיה המקומית על מעורבותו לכאורה במותם של שלושה אנשים, למרות שכל חטאו היה מחאה קולנית נגד דיכוי זכויות האדם במדינה. בארגון שחקני הכדורגל צייצו: "אנחנו בהלם, קוראים לביטול העונש באופן מיידי"

תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 13.12/ספורט1

מחאת האיראנים נגד הממשל הקיצוני במדינתם באה לידי ביטוי והורגשה היטב בזמן שהנבחרת שלהם שיחקה במונדיאל הנוכחי. כעת, על פי דיווחים שמגיעים מהמדינה, הכדורגלן האיראני אמיר נאסר עזדני נמצא בסכנה גדולה ועשוי אף להיות מוצא להורג בגלל הקמפיין למען זכויות הנשים שהוא מעורב בו.

ה-"union FIFPRO", ארגון שחקני כדורגל שמייצג 65 אלף כדורגלנים, צייץ ביום שני: "FIFPRO בהלם מהדיווחים החולניים שהכדורגלן המקצועי אמיר נאסר עומד בפני הוצאה להורג באיראן אחרי שפתח בקמפיין למען זכויות נשים וזכות בסיסית לחופש במדינה. אנחנו עומדים בסולידריות לצידו וקוראים לביטול מיידי של העונש".

הכדורגלן האיראני אמיר נאסר-אזדאני. מהאינסטגרם של  אמיר נאסר-אזדאני, אתר רשמי
לחץ כבד לבטל את עונשו. אמיר נאסר עזדני/אתר רשמי, מהאינסטגרם של אמיר נאסר-אזדאני

ובינתיים, באיראן מדווחים שמערכת "הצדק" האיראנית הקיצונית מתכננת לתלות את הכדורגלן בן ה-26 בלבד בעקבות מעורבותו כביכול במותו של קצין צבא ושני חברים במיליציה האיראנית הצבאית שכפופה למשמרות המהפכה באיראן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

הציוץ של ארגון שחקני הכדורגל נגד העונש

"פלסטין הביסה את ישראל על הבמה הכי גדולה בעולם - במת המונדיאל"
העיתונאי מהריאיון המדובר של ליאו מסי חושף את השיגעון שלא ראיתם
ריגול במונדיאל? "ארגנטינה מכינה תכנית מסריחה, אבל גילינו את הכל"
"איזו אישה": כך הגיבה אנטונלה ל"על מה אתה מסתכל, טמבל" של מסי

באיראן טוענים שנאסר עזדני הופיע יחד עם שני נאשמים נוספים בטלוויזיה המקומית ב-20.11 והוא קרא בפני עמו וידוי כפוי על מה שהוא עשה לכאורה, למרות שהוא לא היה קשור למותם של האנשים הנ"ל. עזדני שיחק בקבוצות חאן ראן וטראכטור באיראן, אך מאז 2018 הוא לא פעיל בעקבות שתי פציעות קשות שהוא סבל מהן. הוא מואשם אומנם במעורבות במותם של שלושה אנשים, אבל על פי הדיווחים הוא בכלל לא היה באזור שבו הם נהרגו ומעורבותו במחאה היתה רק הקראה של סלוגנים במשך כמה שעות.

כזכור, שחקני נבחרת איראן הביעו בעצמם את מחאתם נגד המשטר במהלך המונדיאל ובין היתר סירבו לשיר את ההמנון לפני המשחק הפתיחה שלהם בשלב הבתים נגד אנגליה. עורכי הדין של עזדני המליצו למשפחתו לשמור כרגע על השקט ולא למחות משום שבאיראן זה עלול לגרום לתוצאה הפוכה בסביבתו של השחקן עדיין מקווים שהעונש יבוטל למרות ההאשמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully