וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפה שלישית מובטחת: ארגנטינה וצרפת ישברו שוויון בגמר המונדיאל

עם זיכרון ה-3:4 המלהיב מרוסיה, שתי הנבחרות נפגשות לקרב ראשון אי פעם על התואר. ארגנטינה היא אלופת העולם היחידה עם יותר הפסדים מניצחונות בגמר, צרפת רוצה בק-טו-בק שלא קרה כבר 60 שנה ומתי מסי כבש מולה?

שחקני נבחרת ארגנטינה חוגגים העפלה לגמר המונדיאל אחרי ניצחון 0:3 על קרואטיה/אינסטגרם

מדינה אחת תחגוג אליפות עולם שלישית בהיסטוריה - האם זו תהיה ארגנטינה או צרפת? זכייה ראשונה של ליאונל מסי במונדיאל או שהטריקולור יהיו הראשונים זה 60 שנה שמצליחים להגן על התואר? את התשובות נקבל ביום ראשון, כאשר שתי הנבחרות ייפגשו לגמר היסטורי בשעה 17:00 באצטדיון האייקוני בלוסייל.

* 12 מפגשים היו בין שתי הנבחרות עד היום, כאשר צרפת מובילה 3:6 בניצחונות ועוד שלושה משחקים לא הוכרעו.

* במסגרת גביע העולם היו שלושה עימותים, ובשני האחרונים המנצחת גם המשיכה לזכייה. ב-2018 הייתה זו צרפת שביצעה מהפך וחגגה 3:4 גדול בשמינית הגמר עם צמד של קיליאן אמבפה, 40 שנה אחרי שארגנטינה ניצחה 1:2 בשלב הבתים של מונדיאל 1978, אותו אירחה ובסיומו הניפה את הגביע לראשונה בהיסטוריה. גם במפגש הראשון ביניהן במונדיאל, אי שם ב-1930, ארגנטינה ניצחה 0:1.

צפו בתקציר ניצחונה של צרפת 0:2 על מרוקו באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם בעמוד המונדיאל של כאן

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ניקולאס אוטאמנדי שחקן נבחרת ארגנטינה צועק על קיליאן אמבפה שחקן נבחרת צרפת. רויטרס
ניקו אוטאמנדי נזף, אבל קיליאן אמבפה היה זה שחגג במונדיאל 2018/רויטרס

* עבור ארגנטינה זהו גמר מונדיאל שישי בהיסטוריה. בשני האחרונים היא הפסידה (1990 ו-2014) וסך הכול יש לה שלושה הפסדים במעמד הזה - אלופת העולם היחידה עם יותר הפסדים מניצחונות בגמר (זכתה ב-1978 ו-1986).

* לצרפת זהו גמר רביעי אי פעם - כולם בשבעת הטורנירים האחרונים. היא זכתה לעיני הקהל הביתי ב-1998 והניפה גם ב-2018, לעומת הפסד אחד בפנדלים בגמר 2006 מול איטליה.

* צרפת היא אלופת העולם הראשונה שמגיעה לגמר מאז יריבתה ב-1998, ברזיל. היא רוצה להיות השלישית אי פעם ששומרת על התואר, אחרי איטליה (זכיות ב-1934 ו-1938) וברזיל (1958 ו-1962).

הוגו לוריס (מימין) עם אוליבייה ז'ירו שחקני נבחרת צרפת. רויטרס
יחזירו את הגביע לפריז? הוגו לוריס עם אוליבייה ז'ירו/רויטרס

* מסי יהפוך בגמר לשיאן ההופעות הבלעדי במונדיאל עם משחקו ה-26 (בחמישה טורנירים שונים) וייפרד מהשיאן הקודם לותר מתיאוס (25). אם ימצא את הרשת בגמר, ישתווה לפלה האגדי עם 12 שערים בגביע העולם ויתייצב במקום החמישי בטבלת המבקיעים.

* מסי כבר כבש בעבר מול צרפת. זה קרה במשחק ידידות בפברואר 2009, אז ארגנטינה עם דייגו מראדונה על הקווים ניצחה 0:2 בסטאד ולודרום. חונאס גוטיירס והפרעוש הכניעו אז את סטיב מנדנדה, כיום שוער המשנה של הטריקולור. הוגו לוריס ואנחל די מריה ישבו אז על ספסלי הנבחרות.

* מסי (פריז סן ז'רמן) וניקולאס טגליאפיקו (ליון) הם השניים היחידים מהסגל הארגנטינאי שמשחקים בליגה הצרפתית. הקפטן יפגוש את חברו אמבפה, הנציג היחיד של פ.ס.ז' בסגל צרפת ויריבו הישיר על תואר מלך שערי הטורניר. כל אחד כבש חמישה עד כה.

ליאונל מסי שחקן נבחרת ארגנטינה חוגג שער מול נבחרת צרפת, פברואר 2009. Michael Steele, GettyImages
שער אחד בעבר נגד צרפת. ליאונל מסי בסטאד ולודרום ב-2009/GettyImages, Michael Steele

* פרט לפ.ס.ז', יש נציגות בשתי הפיינליסטיות גם לאתלטיקו מדריד (אנטואן גריזמן מול נהואל מולינה, רודריגו דה פול ואנחל קוראה), יובנטוס (אדריאן ראביו מול אנחל די מריה ולאנדרו פארדס), מנצ'סטר יונייטד (רפאל וראן מול ליסנדרו מרטינס) וטוטנהאם (הוגו לוריס מול כריסטיאן רומרו).

* מאז 1982 יש בכל גמר לפחות נציג אחד לאינטר ולבאיירן מינכן, והמסורת נשמרה גם בקטאר. לאוטרו מרטינס הארגנטינאי הוא נציג הנראזורי, בעוד לאלופת גרמניה יש לא פחות מארבעה שחקנים בסגל הצרפתי: בנז'מן פבאר, דאיו אופמקאנו, קינגסלי קומאן וגם לוקאס הרננדז שנפצע בתחילת הטורניר.

* לוקאס ייחשב כמובן לאלוף עולם אם צרפת תזכה, כך שהוא ותאו יכולים להפוך לזוג האחים השלישי אי פעם שרושם את ההישג הזה. ב-1954 היו אלה האחים פריץ ואוטמר ואלטר (מערב גרמניה) וב-1966 האחים בובי וג'קי צ'רלטון (אנגליה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully