וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ככה עוד לא ראינו אותו: הגרסה המחודשת של מסי במונדיאל 2022

14.12.2022 / 7:07

מעורב, להוט ונלחם עבור ארגנטינה. האיש שפעם אמרו עליו שנעלם בנוקאאוט הפך גם למנהיג, ותמונת ניצחון אחת כבר יש לו. האם הוא הגדול מכולם? התשובה תלויה בדבר אחד, ולא - זו לא זכייה בגביע העולם

חולצה ענקית של ליאו מסי נישאת באוויר על ידי מסוק מעל עיר הולדתו רוסאריו בארגנטינה לפני חצי גמר המונדיאל/טוויטר

את ליאונל מסי הזה לא ראינו מעולם במונדיאלים. ראינו את מסי ככה, אפילו טוב יותר, בברצלונה במשך תקופה ארוכה. היו רגעים קטנים גם בפריז סן ז'רמן, וההערצה וההערכה לדברים שהוא עושה עם הכדור לא נולדו אמש (שלישי). הם שם, והמורשת שלו תישאר - עם זכייה במונדיאל וגם אם לא יניף את הגביע בתום הגמר ביום ראשון. הדקה ה-69 בחצי הגמר נגד קרואטיה באצטדיון האייקוני בלוסייל תיכנס לרגעים המשמעותיים בהיסטוריה של גביע העולם. כי זה היה הרגע הטהור של מסי.

נהואל מולינה הוציא כדור חוץ לחוליאן אלברס. מסירה קטנה של החלוץ והכדור הגיע אל מספר 10. מולו עמד הבלם הכי טוב בטורניר הנוכחי, האיש שקיבל מהדקה הראשונה את המשימה ללוות את הקפטן הארגנטינאי לכל מקום במגרש. הרבה היגיון היה בהחלטה של זלטקו דאליץ' למנות את יושקו גברדיול כשומר אישי של מסי: הוא גבוה ממנו משמעותית, וחזק ממנו. בחמשת המשחקים הראשונים במונדיאל, הצליחו יריביו רק פעם אחת לעבור אותו בדריבל. גברדיול יכול היה, בראש של דאליץ', להסתדר עם מסי.

מסי העביר את הכדור מעל הרגל המושטת של גברדיול. הבלם הקרואטי עוד הספיק להדביק את הקוסם הקטן, ואף ראה את דיאן לוברן ויוסיפ יוראנוביץ' מסייעים מאחוריו. אבל לרגע אחד, גברדיול עצר, ובאותה שנייה מסי הגביר מהירות. בשינוי התנועה הוא שוב עקף את הבלם, וכך עבר אותו בפעם השנייה בחמש שניות. מסי הראה שלמרות 15 שנים של הבדל בין השניים, הוא עדיין מהיר יותר וזריז יותר. הוא נכנס לרחבה ובישל לאלברס את השער השני שלו, והשלישי של ארגנטינה.

ליאונל מסי חוגג במהלך הניצחון של נבחרת ארגנטינה על קרואטיה. רויטרס
למרות 15 שנות הבדל הוא מהיר וזריז יותר. מסי/רויטרס

המהלך הזה של מסי יישאר כאחת מתמונות הניצחון שלו במונדיאל הזה. בגיל 35 הוא רץ אפילו פחות מבעבר, מתמקד בעיקר במשחק ההתקפה. אבל האם אתם זוכרים את מסי כל כך תחרותי, כל כך ווקאלי, כל כך מעורב גם בדברים שאינם מהלכים עם הכדור? לאורך כל המשחק הוא פונה לשופט דניאלה אורסאטו, ממריץ את חבריו, מחפש את הקונפליקט עם שחקני היריבה. לא משנה אם הם הולנדים, מקסיקנים או קרואטים. כל כך הרבה פעמים אמרו עליו שבמשחקי הנבחרת הוא שומט את כתפיו כשלא הולך, שהוא לא מגיע לשלבי הנוקאאוט במונדיאל.

אבל מסי של מונדיאל 2022 הוא מסי אחר. הוא משוחרר מכבליו, אם היו כאלה בנבחרת. בארגנטינה נלהבים להשוות את אופיו לזה של מראדונה. זה כנראה מוגזם, אבל הוא מעורב, להוט, נלחם עבור מדינתו.

האייקוני: מסי כיכב ויחד עם אלברס הוביל את ארגנטינה לגמר
סקאלוני פרץ בבכי, מסי: "יוצא דופן מה שעשינו. תאמינו בנו"
לפי המספרים הוא הגדול מכולם: השיאים שמסי כבר שבר

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
ליאונל מסי ושחקני נבחרת ארגנטינה חוגגים עם חוליאן אלברס. רויטרס
רץ פחות, מתמקד בהתקפה - וקוצר את הפירות/רויטרס

מאמצע המחצית הראשונה הוא סחב פציעת המסטרינג קלה, ובכל הפסקה קצרה אחז בשריר הירך האחורי. אך מהדקה ה-30 הכול השתחרר. במהלך שבו מספר 10 לא היה מעורב באמת, אנסו פרננדס מצא בכדור עומק נפלא את אלברס שהוכשל על ידי דומיניק ליבאקוביץ', וכך האיש שלא כבש בארבעת הטורנירים הקודמים בשלב הנוקאאוט, כבש משחק נוקאאוט שלישי ברציפות.

ובאמת, למן הדקה ה-30 זה היה מסי אחר. לא האחד שלעיתים נעלם לדקות ארוכות, מחכה לרגע שלו. הוא היה לשחקן עם הכי הרבה נגיעות בכדור מכאן והלאה, רשם חמישה דריבלים, והשלים משחק רביעי במונדיאלים עם שער ובישול. מיותר לציין שאף שחקן בהיסטוריה לא עשה זאת לפניו.

אלה לא המספרים המרשימים היחידים: מסי השתווה ללותר מתיאוס עם 25 הופעות בגביע העולם. בגמר הוא ישבור את השיא ויהיה בודד בפסגה. הוא כבש את שערו ה-11 והפך לכובש המצטיין של ארגנטינה בגביע העולם. הוא השתווה למראדונה בכמות הבישולים - שמונה. אינספור תארים יש לו, אבל רק אחד חסר. האחד שיש למראדונה, ולו אין.

הזווית החדשה לבישול הענק של מסי הפכה ללהיט ויראלי
ארגנטינה הצוהלת ניסתה לפנות לישראלים, וטעתה בגדול

חולצות של ליאונל מסי, דייגו מראדונה. ANDREJ ISAKOVIC / AFP, GettyImages
יש בכלל טעם להשוות?/GettyImages, ANDREJ ISAKOVIC / AFP

אנשים ימשיכו להשוות ולדרג. האם הוא יותר גדול מדייגו? ואם לא ינצח ביום ראשון, האם זה ישנה? התשובה, כנראה, תלויה בשנת הלידה שלכם. יכול להיות שאיש לא ידגדג את פלה מבחינתכם, אולי מראדונה היה הכי גדול. רבים יגידו מסי, אבל מה זה משנה באמת? אז הוא ראשון וההוא שלישי. בטורניר הזה מסי מראה לעולם שהשחקן השלם ביותר שדרך על מגרש הכדורגל הוא גם מנהיג שמעז להתלכלך עבור נבחרתו, עבור מדינתו. שמבין שחבורת הלוחמים שמסביבו מוכנה לצאת לקרב כי הם יודעים שהמנהיג שלהם באמת רוצה את זה יותר מכל אחד אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully