וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מקרון נצמד, אמבפה הדף אותו": המפגש ה"מוזר" בין נשיא צרפת לכוכב הנבחרת

עודכן לאחרונה: 19.12.2022 / 15:26

בצרפת מנתחים את המפגש ה"קרינג'י" על הפודיום בסיוום גמר המונדיאל: "אמבפה חיבק את אמיר קטאר, אבל את מקרון ניער מעליו, הוא לא מבין רמזים?". וגם, במדינה מבקרים: "דמבלה נתן את אחת ההופעות העלובות בהיסטוריה של המונדיאלים"

אוהדי נבחרת ארגנטינה חוגגים את הזכייה בבואנוס איירס/מתוך יוטיוב

נבחרת צרפת עשתה מונדיאל כמעט מושלם, שהסתיים בצורה כואבת עם הפסד רק בפנדלים בגמר מול ארגנטינה. קיליאן אמבפה זכה לשבחים מן הסתם וכמוהו עוד הרבה שחקנים בסגל הצרפתי שנתנו את הנשמה. אלא ששחקן אחד חטף בעיקר ביקורות וקוראים לו עוסמאן דמבלה.

שחקן ברצלונה פתח בכל המשחקים במונדיאל הזה ועלה ב-11 של דשאן גם בגמר למרות הופעה עלובה בחצי הגמר מול מרוקו. דמבלה, שלא תרם שום דבר מבחינה התקפית, הוחלף אמש בדקה ה-41 של המשחק אחרי ששוב לא תרם מאומה ובצד ההגנתי כשל בשמירה על אנחל די מריה, שעבר אותו וגרם לפנדל שהוביל ל-0:1.

צפו בתקציר: ארגנטינה זכתה במונדיאל עם 3:3 דרמטי ו-2:4 בפנדלים
מסי התרגש: "ידעתי שאלוהים ייתן לי את הגביע, לא פורש מהנבחרת"
פלה הבריאה: המספרים של מסי אחרי הזכייה במונדיאל הראשון שלו

גמר מונדיאל 2022: שחקן נבחרת צרפת עוסמאן דמבלה מכשיל את שחקן נבחרת ארגנטינה אנחל די מריה. Catherine Ivill, GettyImages
פתח בכל המשחקים למרות שהיה עקבי ביכולת החלשה שלו. עוסמאן דמבלה/GettyImages, Catherine Ivill

"די מריה עשה ממנו צחוק ומבחינה התקפית, כל הפעמים שהוא נגע בכדור, הסתיימו ברגליים של היריבה", נכתב בתקשורת הצרפתית. ב-"Get French Football News" פסקו: "זו היתה אחת ההופעות האינדיבידואליות הכי גרועות בהיסטוריה של המונדיאל. גם מבחינה אישית וגם מבחינה קבוצתית. הוא לא זכה באף אחד מהמאבקים על הכדור וגם גרם לפנדל. ההופעה שלו אמש תיחקק בזיכרון שלו ושל הצרפתים הרבה זמן, ולא מהסיבות הנכונות".

ב"ל'אקיפ", עיתון שלא ידוע בהתלהמות יתרה, לא נתנו לדמבלה ציון על המשחק, באופן חריג, ורק נכתב שהוא שיחק "40 דקות שלא ראויות לגמר מונדיאל". שחקן נוסף שאיכזב היה אוליבייה ז'ירו, שגם הוא לא קיבל ציון ועליו נכתב ש"הוא פשוט לא הצליח לראות את האור". אנטואן גריזמן ותיאו הרננדס קיבלו את הציון הכי נמוך, 3.

גם גארי נוויל, אחד הפרשנים הבכירים באנגליה תקף: "דמבלה כבר שחקן מנוסה והוא פשוט נתן לדי מריה להתל בו כמו ילד קטן. נכון שהוא שחקן התקפה, אבל זה היה מביך". רוי קין הוסיף: "צריך להעניש אותו על כך שהוא היה ממש טיפש במהלך הזה".

דמבלה פתח אומנם בכל המשחקים של צרפת במונדיאל הזה, אבל הוא גם הוחלף בכל המשחקים בגלל שהציג יכולת חלשה מאוד בכולם. אמש, במשחק הגמר נגד ארגנטינה, קולו מואני המחליף שלו הציג יכולת טובה ונשאלת השאלה מדוע דמבלה פתח למרות שהיה חלש בכל המשחקים בקטאר. לדשאן הפיתרונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
נשיא צרפת עמנואל מקרון מנחם את קיליאן אמבפה אחרי ההפסד בגמר המונדיאל. Jean Catuffe, GettyImages
נשיא צרפת עמנואל מקרון מנחם את קיליאן אמבפה אחרי ההפסד בגמר המונדיאל/GettyImages, Jean Catuffe

בצרפת אף התייחסו לא מעט למפגש שבין נשיא צרפת לקיליאן אמבפה. עמנואל מקרון, שטס במיוחד לגמר בקטאר, היה על הפודיום לצד נשיא פיפ"א וחילק את מדליות הכסף לשחקני הטריקולור. כשהגיע אמבפה לקבל את המדליה שלו, הכוכב התחבק עם אמיר קטאר - אבל עם מקרון הוא הראה חוסר נכונות להתחבק. הנשיא התעקש לחבק אותו, אבל אמבפה לא יצר עמו קשר עין וניסה לחמוק. מקרון התעקש, והצמיד אליו את הפרצוף של אמבפה - אבל הכדורגלן שוב נסוג והמשיך בדרכו.

הסרטון הזה זכה למיליוני צפיות ברשתות החברתיות, כשרבים טוענים ש"מקרון לא יודע להבין רמזים", ו"לאמבפה לא הייתה שום בעיה להתחבק עם הקטארי, אבל את מקרון ניער מעליו, הוא היה ממש צריך להדוף אותו ממנו". ההתנהגות של מקרון הוגדרה כ"קרינג'ית" בתקשורת המקומית, אבל אחרי זה הנשיא סיפר מה הוא אמר לאמבפה: "הוא שחקן אדיר, אבל צעיר. אמרתי לו שהוא רק בן 24, שהוא מלך השערים של המונדיאל, שהוא כבר זכה באחד והיה בגמר נוסף. הייתי עצוב כמוהו. אמרתי לו שהוא הביא הרבה גאווה לצרפת, ובסופו של דבר הפסדנו במשחק כדורגל, זה ספורט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully