וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונש קשה ללואיס סוארס: הרחקה מ-9 משחקים ו-4 חודשים מכל פעילות

ועדת המשמעת של פיפ"א גזרה על חלוץ אורוגוואי עונש חסר תקדים, שיגרום לו לסיים את דרכו במונדיאל ולא לפתוח את העונה הקרובה בקבוצה בה ישחק. סוארס אף נקנס ב-110 אלף דולר. אורווגואי מאיימת לא להופיע להמשך המשחקים

לואיס סוארס, נבחרת אורוגוואי, גיורגיו קייליני, נבחרת איטליה. AP
עונש כבד. סוארס/AP

עונש כבד ללואיס סוארס: חלוץ אורוגוואי נענש היום (חמישי) על ידי ועדת המשמעת של פיפ"א בעקבות תקרית הנשיכה והורחק לתשעה משחקים רשמיים בנבחרת (כולל הקופה אמריקה), לצד השעיה בת ארבעה חודשים מכל פעילות הקשורה לכדורגל מקצועני. המשמעות: כוכב הסלסטה סיים בכל מקרה את דרכו במונדיאל, ולא יפתח את העונה בקבוצתו, תהא זו ליברפול או קבוצה אחרת מבין שלל הקבוצות המעוניינות בו. מדובר בהרחקה הארוכה ביותר בתולדות המונדיאל. סוארס אף נקנס ב-110 אלף דולר.

פיפ"א אמרה לאחר מתן העונש: "לא נסבול התנהגות כזאת, במיוחד לא בטורניר גביע העולם". לסוארס יש שלושה שבועות החל מהיום להגיש ערעור על עונשו, אבל גם אם יעשה כן, זה לא יגרום לעיכוב הביצוע, והוא לא ישחק במשחקה הקרוב של אורוגוואי בשמינית הגמר נגד קולומביה.

תגובתה הרשמית של אורוגוואי טרם פורסמה, אך במדינה דווח כי בנבחרת מאיימים שלא להופיע להמשך המשחקים בברזיל.

משחקו הראשון בעונה הקרובה בליברפול, אם יישאר שם, צפוי להיות רק ב-1 בנובמבר מול ניוקאסל, כך שמדובר במכה קשה גם עבור המייטי רדז. באורוגוואי מאמינים כי בפיפ"א יתירו לו לשחק במשחקי ידידות. בכל מקרה, האפשרות היחידה של סוארס לשחק בקבוצה מסוימת בארבעת החודשים הקרובים תהיה באמצעות מעבר לאחת הליגות שאינן חברות בפיפ"א, צעד שלא נראה סביר במיוחד.

שחקן נבחרת איטליה ג'ורג'יו קייליני. רויטרס
בפיפ"א לא התרשמו מהטענות. קייליני לאחר הנשיכה/רויטרס

כידוע, זו לא הפעם הראשונה שבה סוארס נתפס נושך שחקן יריב, ובעבר כבר ספג עונש הרחקה של 7 ו-10 משחקים בהולנד ובאנגליה. באורוגוואי טענו שהוא היה קורבן לאגרסיביות מוגזמת של האיטלקים. "כשהוא נפל הם העליבו אותו, חלק מאנשי הצוות של איטלה אפילו קמו מהספסל וניסו לפגוע בו", טוען ואלדס. חבר ההתאחדות האורוגוואית, אלחנדרו בלבי, משמש כעורך דינו של סוארס וטוען ש"זה קרה בגלל קמפיין שמנהלים נגדו אנגליה ואיטליה".

אפילו נשיא אורוגוואי, חוסה מוחיקה, יצא להגנה על החלוץ: "לא בחרנו בו להיות פילוסוף, או מכונאי, או בגלל שיש לו נימוסים טובים - הוא פשוט שחקן גדול. לא ראיתי אותו נושך אף אחד. עם זאת, עדיין מרשים לשחקנים לבעוט אחד בשני.

"אותי לימדו שבכדורגל עושים מה שהשופט מחליט. אם מתחילים לקבל החלטות לפי צילומי הטלוויזיה, אז יש הרבה טעויות ובעיטות עונשין ונגיעות יד שצריך לתת, כך שזה פשוט מזל רע".

מנגד, אחד הספונסרים של סוארס, 888poker, כתב בטוויטר ש"נשקול את המשך הקשר עמו, לא נסבול התנהגות בלתי ספורטיבית". גם אדידס הודיעה שהיא בוחנת את המקרה.

עוד באותו נושא

אורוגוואי ממשיכה להגן על לואיס סוארס, לוגאנו תקף עיתונאי

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully