וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוארס בכה, אורוגוואי בהלם: "קיבלנו דלי של מים קרים"

החלוץ המיוסר נפרד מהחברים לנבחרת, עולם הכדורגל רועש בעקבות העונש הכבד. רונאלדו: "זה כמו שהענשתי את הילדים שלי". המאן: "מעולם לא נתקלתי בשחקן שנושך יריב. כמה הזדמנויות עוד צריך לתת לו?". באורוגוואי תוקפים: "פיפ"א=מאפיה". וגם: הנתון המדהים של סוארס

שחקן נבחרת אורוגוואי לואיס סוארס. AP
"הסלטה נשארו ללא סקורר"/AP

עולם הכדורגל גועש ורועש בעקבות העונש חסר התקדים שקיבל חלוץ נבחרת אורוגוואי לואיס סוארס, זאת לאחר שנשך את ג'ורג'יו קייליני במשחקה של נבחרתו נגד איטליה. "תשעה משחקים בלי לשחק", הייתה הכותרת של "אל פאיס" האורוגוואי, אשר ביכה את העונש שקיבל כוכב הנבחרת. "הסלסטה נשארו עכשיו בלי סקורר. קיבלנו דלי של מים קרים".

ההתאחדות באורוגוואי כבר הודיעה כי תערער על העונש של סוארס, אך הדבר לא יגרום לעיכוב הביצוע והוא לא ישחק במשחק הקרוב בשמינית הגמר נגד קולומביה. סוארס צולם במתחם האימונים של אורוגוואי כשהוא בוכה וזוכה לניחומים מאנשי המשלחת, לפני שהוא נאלץ לעזוב את נאטאל.

אגב, הנתון המדהים לגבי סוארס מספר שחלוץ ליברפול הושעה מ-34 משחקים מאז 2010, למרות שלא קיבל ולו כרטיס אדום אחד.

ועדת המשמעת של פיפ"א הענישה את סוארס בעקבות תקרית הנשיכה בהרחקתו לתשעה משחקים רשמיים של נבחרת אורוגוואי, לצד השעיה בת ארבעה חודשים מכל פעילות הקשורה לכדורגל מקצועני. המשמעות: כוכב הסלסטה סיים בכל מקרה את דרכו במונדיאל, ולא יפתח את העונה בקבוצתו, תהא זו ליברפול או קבוצה אחרת מבין שלל הקבוצות המעוניינות בו (בפיפ"א הבהירו כי העברה תוכל להתבצע בקיץ). מדובר בהרחקה הארוכה ביותר בתולדות המונדיאל. סוארס אף נקנס ב-110 אלף דולר.

לואיס סוארס שחקן נבחרת אורוגוואי (במרכז) לאחר קבלת העונש מפיפ"א. מתוך "גלובו", צילום מסך
נפרד בדמעות. לואיס סוארס/צילום מסך, מתוך "גלובו"

רונאלדו האגדי, כוכבה לשעבר של נבחרת ברזיל, נשאל על העונש והגיב: "למה אתם פונים אליי? מעולם לא נשכתי אף אחד! אני יודע שנשיכה כואבת. הילדים שלי נהגו לנשוך אותי והייתי מעניש אותי בבית. הייתי שולח אותם לחדר החשוך עם הזאב הגדול והרשע. כנראה שלא לשחק ארבעה חודשים זה אותו דבר עבור אדם בוגר".

קשר ליברפול ונבחרת גרמניה לשעבר והפרשן בהווה, דידי המאן, אמר: "זו לא הפעם הראשונה של סוארס, אז אני לא חושב שהוא צריך לשחק שוב במונדיאל. האנשים שסובלים יותר מכל הם הקרובים אליו. לליברפול יש קהל גדול וזו לא אשמתם שליברפול מקושרת לנושא הזה. זה עושה רק רע למועדון וכואב לי על ליברפול. מעולם לא שמעתי במהלך הקריירה שלי על שחקן שנושך שחקן יריב. כמה הזדמנויות עוד צריך לתת לו?".

לעומת שחקני העבר ואנשי התקשורת באירופה שגיבו את החלטת פיפ"א, באורוגוואי פצחו בקמפיין נגד הארגון. אתר החדשות "אובאסיון" סיפק ציוצים שהשוו את פיפ"א למאפיה, טען שפיפ"א חוששת מחזרת המרקנאסו (הניצחון של אורוגוואי על ברזיל בגמר 1950) והודיע שההחלטה מהווה גזר דין מוות לסיכוייה של נבחרת אורוגוואי בטורניר.

איאן אייר, יו"ר ליברפול, מסר בשם המועדון: "אנחנו מחכים לראות את ההחלטה הרשמית של ועדת המשמעת של פיפ"א לפני שנמסור תגובה מפורטת יותר".

עוד באותו נושא

עונש קשה ללואיס סוארס: הרחקה מ-9 משחקים ו-4 חודשים מכל פעילות

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ברחבי העולם צוחקים על הנשיכה של סוארס/מערכת וואלה!, צילום מסך

ווילמאר ואלדס, נשיא ההתאחדות האורוגוואית, אמר שיגיש ערעור והסביר: "יש לנו שלושה ימים להכנת הערעור. זו החלטה מוגזמת, אני לא מבין באילו טיעונים הם נעזרו. לא היו מספיק ראיות, כבר ראיתי תקריות אלימות יותר. זה עונש קשה, אנחנו מרגישים כאילו זרקו אותנו מהמונדיאל . כולנו יודעים מה המשמעות של סוארס עבור אורוגוואי ועבור הכדורגל בעולם כולו. להיות בלי סוארס זה הפסד לכל קבוצה".

חאבייר צ'באנטון, חלוץ נבחרת אורוגוואי לשעבר, קרא להחרמת המונדיאל: "ההרחקה הזו היא בושה אדירה. מי אמר שהוא נשך את היריב? אפשר להגיד הרבה דברים על התמונות הללו. הגינויים מכל העולם נובעים מקנאה. סוארס הוא אחד השחקנים הגדולים בעולם, ואחרי ששלחנו הביתה את איטליה ואנגליה גם ברזיל מפחדת משחזור 1950. אני חושב שהשחקנים חייבים לעזוב את הטורניר כאות הזדהות עם סוארס. אנחנו חייבים להעביר מסר תקיף כי זה נראה כאילו מסדרים לברזיל את הזכייה במונדיאל. סוארס נרדף, מתנכלים לו".

שרת התיירות של אורוגוואי, ליליאם קצ'יצ'יאן, כינתה את העונש "חסר פרופורציות לחלוטין" וקראה לציבור באורוגוואי "לעזור לאדם לואיס סוארס".

"שתיקת הכבשים": גירסת לואיס סוארס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully